BLACK ICE AI submod for Didays ICE для Hearts of Iron 3: Their Finest Hour - Страница 456 - DiDay's мод - Strategium.ru Перейти к содержимому

BLACK ICE AI submod for Didays ICE для Hearts of Iron 3: Their Finest Hour

Рекомендованные сообщения

Shamilboroda

А вот и новость - вышел патч BlackICE 11.0.

Спойлер

 

Major Changes

  • reworked difficulty settings
  • added feature to switch province controllers between allies
    • explained in the INFO events
  • added a 2nd game window with extra info and features
    • Using windowed mode is HIGHLY recommended
  • reduced base ram usage by ~50mb
    • made changes that enable ~300mb more save (requires user action - the new window has buttons to do it)
    • Unit sprites will not be usable from now on!
  • Airbase levels reworked yet again
    • now you start with a max capacity of 10
    • each airbase tech increases the cap by 10
    • occupied Air Bases have the level according to their owners tech

General

 

  • Japan - China Peace event reworked (now triggers no matter which warlord controls the provinces, provinces get transferred to current controller)
  • Operazione C3 activated
  • Anglo-Iraq war happens smoother now
  • added extra decision to decide the balance of the SCW
  • buff US leadership
  • added invasion of Madagascar
  • added an option for an “easy” strat. resource system
    • you wont get maluses for missing resources with the easy choice
  • added a covert ops mission to create temporary ports to support naval invasion in provinces without ports
  • added a covert ops mission to take back cores that were given to puppets
  • added an event that fires after puppeting a country to make sure the puppet joins the masters faction since the game sometimes forgets that
  • added War exhaustion related modifiers (very tame for now - still in testing)
    • War exhaustion can be seen in the new gui
    • sole fact of being at war and having war oriented laws increases penalties
  • Resource buildings get partially destroyed when captured
  • amount of resource buildings spawned by minister/national focus increased from 5/3/2 to 5/5/5


Technology

 

 

  • a few unique techs for majors

Units and combat Balance

 

 

  • 200 new leaders for ITA
  • Transport units now also affect combat modifiers of their division
  • HVAA should no longer get into negative hard attack
  • increased practical gains from capital ships
  • reworked rebels to be less farmable
  • reworked Combined Arms and values a bit
  • bombers surprise chance for sea attacks nerfed a bit
  • Special Purpose Armor no longer paradroppable


Models/Graphics/Sounds

 

 

  • Sprites removed

AI/LUA

 

 

  • randomized AI strat resource purchases further
  • fixed AI producing 6 brigade divisions instead of 7
  • AI considers embargos when buying strat resources now
  • increased the amount of IC puppets lend lease

Map

 

 

  • fix some river crossings in Turkey
  • Guam, Iwo Jima, Guadalcanal split into 2 provinces

QoL/UI

 

 

  • Faction strategic effects fully readable in the modifiers tab
  • added some missing info to the info events
  • effect for when you’re neutral for a strat. resource
  • added a triggered modifier to display the players IC efficiency
  • resource trading events no longer major
  • added events to let the player know when a trade ran out
  • Covert ops menu decluttered
    • now it only shows missions relevant to the province/country
  • added covert ops and gui entries to disable trade deal/mine expansion decisions

Bug Fixes

 

 

  • removed 1 duplicate German leader
  • fix Capital AAA Computer tech
  • fixed “no” options on some events
  • fixed soviet railway reclamation
  • fix event 31016 (Reward Finland after Barbarossa)
  • fix SS variants missing from some techs
  • fix USS Blakeley (DD-127.5)
  • fix US embargo of JAP logic
  • fix lvl 5 railway artillery speed

 

Первая чексумма: NVZW

Окончательная чексумма: KMOS

 

Скачать: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. , Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. .

Ссылка на комментарий

Моя новая сборка 11.3.5

 

Много исправлений и добавлений.

 

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Ссылка на комментарий

Закреплённые сообщения
В 16.01.2018 в 19:56, Gamerzzz сказал:

Извиняюсь, может кто-то подсказать как этот мод (не сборка) вообще ставится? Распаковывал в папку mod, лаунчер видит его, но не запускает. С несколькими версиями игры пытался, несколько версий мода (от 8.4 до 9.11) качал - всё бес толку. И установщик и файлы мода не хотят читаться игрой.

Лично мне помог один из двух пунктов (какой именно разбираться лень):

- снятие флажка "только чтение" на папку и все файлы ХОИ

- прописал абсолютные пути в "*.mod" файле мода и сабмодов, заодно исправил версию в сабмодах...

Ссылка на комментарий

В ‎16‎.‎01‎.‎2018 в 19:56, Gamerzzz сказал:

Извиняюсь, может кто-то подсказать как этот мод (не сборка) вообще ставится? Распаковывал в папку mod, лаунчер видит его, но не запускает. С несколькими версиями игры пытался, несколько версий мода (от 8.4 до 9.11) качал - всё бес толку. И установщик и файлы мода не хотят читаться игрой.

Инструкция от создателей:
1) Загрузите podcats.exe (пропатченый екзешник) отсюда: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
2) Скопируйте файл podcats.exe в основную папку (где находятся EXE-файлы. Он должен попросить вас перезаписать файл hoi3_tfh.exe. ДА.
3) Скопируйте Black ICE 9.1.zip в папку tfh / mod.
4) Извлечение с использованием опции «Извлечь здесь»
5) Подождите
6) Проверьте, не забыли ли вы о шагах 1 и 2.
7) Если нет - Запустите игру
8) Не забудьте закрыть игру и перезапустить ее после первого запуска

От себя:

Если играете с саб модами (Герман Графикал, Юниты Третего Рейха, Спрайт мод...) в файле саб мода с расширением .mod измените версию блек айса. Мне помогло.

Открыть с помощью блокнота и посмотреть совпадает ли ваша версия блек айса 

name = "UTR"
path = "tfh/mod/utr"
dependencies = {"Black ICE 9.11"}
 

Ссылка на комментарий

В 02.01.2018 в 00:05, Bambino сказал:

Блэк Айс 9.11 - Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Пропатченый Экзешник - Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Мэп кэш - Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

 

As always for zip file:
1) Download podcats.exe from here: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
2) Copy podcats.exe to main folder (where are the EXE files are. It should ask you to overwrite hoi3_tfh.exe file. Sey YES.
3) Copy Black ICE 9.1.zip to tfh/mod folder.
4) Extract using "Extract Here" option
5) Wait
6) Check if you didn't forgot about steps 1 and 2.
7) If not - Launch the game
8) Remember to close the game and relaunch it after first run
9) Eat and drink yourself to death. It's Christmas!

Checksum with FULL INSTALL: RGUK

 

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Патч ноут :

Game Balance:

  • CAGs are back. Rebalanced to be a bit more historical. Decent Sea and Ground attack stats, very good air defence to make shooting them down slightly more difficult. CAG Duty mission bonus also rebalanced to avoid situations in which CAG can easily fight against up to date, land based INT/FTR.
  •  
  • AI (USA, ENG, JAP) will receive some for free since it’s unable to cope with losing them. After war starts each of those countries will get 15 free, up to date CAGs per year. This means it will be a bit harder for player to simply shot dowdown CAGs and finish off defenceless CVs.
     
  • SUB were rebalanced once again. They have huge HULL and Sea Defence value now. Effect of that is that 3 SUB are as much as can be used in a single fleet to not trigger positioning penalties.
     
  • SUB combat stats and surprise bonuses were tweaked
     
  • all ASW units have their Submarine Attack values greatly increased to offset better SUB defence stats
     
  • Surface ships rebalanced: Capital ships have slightly lower survivability now while screens are a bit tougher
     
  • tweaked firing ranges (except CVs and SUBs) to more realistic levels, so no more late war BB with 80 km firing range
     
  • naval invasions (all of them I think) were redone to be actual naval invasions with units storming beaches. Only issue is that it’s impossible to link them with transport ships so they move directly from sea province
     
  • added event chain related to GER IC spam (Nerf basicaly)
     
  • removed event which removes 1000 MP from USA (for some reason)
     
  • nerfed NAVs a bit
     
  • reduced all ships air attack
     
  • tweaked armor techs for ships
     
  • buffed MECH INF
     
  • rebalanced Unique Wehmracht units choice bonuses to not be so no brainer
     
  • lowered Air Attack on all ground units except dedicated AA units
     
  • CRO and SER will now automaticaly DOW countries that GER and ITA are at war with
     
  • AI GER won’t suffer from partisans spam in FRA anymore - this caused sometimes weird game results
     
  • reduced number of NAVs AI will build
     
  • MTB and TB are once again buildable
     
  • Atlantik Wall tweaked (NERF!)
  • rebalanced SS and Guards units to be more linear and logical comparing to normal units
     
  • tweaked Military College bonus
     
  • Central/South America minors will automaticaly join Allies only if USA is NOT controlled by a player
     
  • Tweaked stats of INT and FTR

Others

  • airfields events for GER now give 100% finished airfields. Each costs normal IC after recalculation, but they are 100% complete, which means that there is no possibility of screwing up those events by forgetting to move them to the top of the queue
     
  • added missing localisations for training grounds events
     
  • AI now has fixed events related to Mixed Support brigades options. This removes possible early game stability problems (especialy visible in MP)
     
  • Changed coding format on all files as per suggestion of Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
     
  • Fixed some typos

Bugs:

  • Fixed “Operation Compass” bug which caused it to launch too early
     
  • Fixed missing techs for USS Hornet
     
  • Fixed Italian annexation of Ethiopia event
     
  • Fixed events for JAP and China that caused major ORG penalties for China players
     
  • Fixed few units missing from radio related techs
     
  • Fixed some traits being impossible to get
     
  • Fixed AI GER/SOV operations not launching
     
  • Fixed 24th Panzer division bug
     
  • Interlocked Armour tech fix
  • fixed localisation issues
     
  • fixed Admiral Scheer hull value
     
  • tweaked GER Industry events
     
  • fixes to GER models (more fixes like that for other countries in 9.2)
     
  • fixed missing CAGs from OOB

Добрый день, друзья.

Считаю эту сборку на сегодняшний день лучшей (даже стабильней чем 8.65) т.к. играется почти без вылетов и все очень сбалансировано.

Играю уже 2-ую партию. Каги есть и работают) корабли сами себя не ушатывают) Все нормально работает. 

Если позволите, рекомендую её в шапку.

Ссылка на комментарий

1 час назад, Bambino сказал:

Инструкция от создателей:
1) Загрузите podcats.exe (пропатченый екзешник) отсюда: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
2) Скопируйте файл podcats.exe в основную папку (где находятся EXE-файлы. Он должен попросить вас перезаписать файл hoi3_tfh.exe. ДА.
3) Скопируйте Black ICE 9.1.zip в папку tfh / mod.
4) Извлечение с использованием опции «Извлечь здесь»
5) Подождите
6) Проверьте, не забыли ли вы о шагах 1 и 2.
7) Если нет - Запустите игру
8) Не забудьте закрыть игру и перезапустить ее после первого запуска

От себя:

Если играете с саб модами (Герман Графикал, Юниты Третего Рейха, Спрайт мод...) в файле саб мода с расширением .mod измените версию блек айса. Мне помогло.

Открыть с помощью блокнота и посмотреть совпадает ли ваша версия блек айса 

name = "UTR"
path = "tfh/mod/utr"
dependencies = {"Black ICE 9.11"}
 

Есть свежие саб моды Герман Графикал, Юниты Третего Рейха, ???  И совсем забыл если их подключить, то новую игру надо начинать?

Заранее благоДарю.

Ссылка на комментарий

33 минуты назад, JJJVirus сказал:

Есть свежие саб моды Герман Графикал, Юниты Третего Рейха, ???  И совсем забыл если их подключить, то новую игру надо начинать?

Заранее благоДарю.

Список архива:

German Game Play and Graphical Augment Mod (мод для  добавляющий много всего за Германию. Описание следующим постом.)

Spritemod (спраиты для Германии)

Third Reich Event  (доп события для Рейха)

Units of the Third Reich (уникальные значки дивизий Германии)

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

________________________
добавлено 3 минуты назад

Языком не владею (гугл переводчик в помощь)

 

New Version for BICE 9.11 ready!

German Graphical Augment v9.1 available!

German Game play Augment v1.1 available!

Since its modest beginning this sub mod has evolved and added many elements which influence the game play. With this new version I do hope to increase the range of players. Therefore I split the mod into the game play related part and the graphical and naming focused parts of it.

You can play now with all the 1000+ events for a GER player without having all the German naming conventions, the historic model pictures and the colorful counters. No more British or any other nations' forces showing in-game with German naming conventions! Still, the four new unit types (Police HQ brigade, Anti-Air HQ brigade, Order Police brigade, Fortress brigade) are included in the German Game play Augment mod v1beta.

If you want the full package I recommend to lay the graphical part over all other files, including other submods.

Both parts of the mod are best suited for players who play mostly historical until 1941. Many event chains will only get unlocked if the war does take a historic road. After that I have scripted the AI heavily and set up event chains for stronger historic invasions of the Western Allies, hypothetical landings and alternative landings in case the player goes unhistorical and gets unusual countries into the Axis. This should pose a challenge from 1941 onwards. It is advisable to garrison the conquered countries and also keep a capable strategic reserve ready.

Please note that these modifications aim to increase a gamers' knowledge of the WW2 period from a military history perspective and does not promote in any form the political system, actions or crimes of national socialist Germany during this period.

New content:

Wehrmacht Leadership Event Pack
The event package covers the historic decisions of Hitler to interfere personally and give orders directly to military commanders during the various campaigns. The failure to take politically or strategically important goals leads to events to dismiss and remove famous commanders from their commands, together with overall penalties. No more ahistorical command postings of von Rundtstedt or von Bock in Heeresgruppen Mitte and Süd after Winter 1941 or Guderian commanding his Panzergruppe in 1942. If you do not want to loose these top commanders, live up to the challenge and take reach the goals or simply opt out here!

German Armeekorps Events
This event chain adds additional German Army Corps events. Those appear on their historic dates with their unique counters and contain relevant corps units besides the main brigade. They can be deployed as 'fighting HQs'. If those HQs are not desired or needed, choose the option no!

Beginning of the End Event Pack
This event pack provides more immersion for the crucial, however somewhat forgotten war period during 1943 and into 1944. Events cover the political decline of the Axis alliance after the failure of the second Russian campaign, the loss of the initiative on the Eastern Front and the surrender of Italy and the increasingly aggressive and exploiting policies of the Reich against its Axis minor partners to continue the war at any cost. The events are bound on the possession of strategic Soviet cities, like Stalingrad or Kursk or Baku. If a player fails to seize them during the first years of the Russian campaign, and London and Cairo still in Allied hands, events will be triggered to worsen the relations with the Axis minors, destabilize them domestically and withdraw the Axis minor expeditionary forces from the Eastern front. This shall pose additional challenges and still reflect history within the limitations of this game. If this does not fit your style of play, opt out here!

As well I have added some strategic effects to cover the period 1941 to 1943.
They include:
- German priorities for the armament Focus
- Priorities of the Ersatzheer (replacement army).
- Strategic focus of the Luftwaffe
- Foreign trade with Axis Minors and Neutrals

Content German Game play Augment v1.1
At game start you will find a decision to launch the German Game play Augment mod for Black Ice in the diplomacy screen. Upon launching events for the various components of GGA will fire. Choose upon your liking. However, if opting out by mistake you will have to restart the game to get the event options back.

Mid-War Challenges Event Pack: This event pack features stronger Allied challenges against a player in the mid-war perspective 1942 - 1944. Included are amphibious operations against Axis positions in the Mediterranean, Northern Europe, plus alternative Allied invasions for hypothetical Axis countries like Spain or Turkey. Be prepared to garrison your conquered territories with troops in sufficient numbers and quality. You will need to push back full scale Allied formations and do expect reinforced landings.

Axis Foreign Policy Events: This series of events add immersion by recalling foreign policy and political events during the wartime. Covered are mainly the political relations between the Axis countries and German domestic political events. They have effects on your Axis partners, their expeditionary forces, economy and technologies.

Allied Bombing Campaign Events: This pack unlocks events on strategic air campaigns of the Western Allies against the Reich. They target and take out your key industries or hamper your production as penalties and depend on the Allied ability to keep the British Isles unconquered. No Allied England, no bombing of your industries and infrastructure.

Axis War Situation Events: Receive information at important historic crossroads to decide on the direction your war efforts should take. Noteworthy consultations and historic conferences with your Axis partners are covered in this part of the mod. These events might just give you small advantages which could make the difference in the mid to long run perspective of the war. Important territorial gains on the battlefields will trigger events displaying your progress as well as loosing key locations to your AI opponents.

German Police and Occupation Events: Include events on German police forces and the military administration of occupied countries during the period. A player will get command structures of the historic Order of Battle which will be useful to minimize revolt risks and react in case incursions will threaten your rear. Additional partisan and resistance events are added to the mod to create difficulties behind the front lines. The events will grant relevant HQs to organise your new lands properly and adds additional immersion as a sort of a game within the game. The police and security forces might just be what a player needs to fare well through this aspect of the game.

Allied Conferences Events: The event chain covers the historically important Allied conferences during the period 1941 to 1943. The conferences were instrumental to develop joint strategies to prevail against the agresssive Axis, to coordinate the diverse national interests of the Anti-Axis coalition and the respective war efforts by the USA, the British Empire and its Commonwealth and the Soviet Union. The events support your AI opponents and should tipp the balance just a little more against the player.

Allied Operations Event Pack: This event chain adds more, reinforced, still historic Allied invasions around the Mediterranean and grants various Allied expeditionary forces to the hostile armies a player will face on the Southern European battlefields. The Italian armistice is reworked as well as the establishment of the RSI in Northern Italy. Look forward to equip the Wehrmacht, possibly for a last time, with the military loot of an occupied and demilitarized country. Manage the vacated Balkans with your internal security forces against various partisan uprisings in your rear.

Wehrmacht Administration Events: This events pack adds a good number of events on the Wehrmacht's reserve, training and replacement system ('Wehrkreise'), plus the various training facilities for the Luftwaffe, the Heer, Special forces and other branches. They grant technology advances and give some positive modifiers to boost your capability to wage war. Some of those schools will be transformed during the war into military units. Best to include the events for your long term war planning.

Wehrmacht Auxiliary and Civil Defense Events: Opting for this event pack will provide the player with events on the various military auxiliary organisations of the Wehrmacht like the Reichsarbeitsdienst (Reich Labor Service) and adds further events to introduce the civil defense set-up of the German Reich during the period. The events will provide some additional manpower, grant technology advances and modify production times or manage the public dissent and national unity of your country. In particular during the Allied bombing campaigns this might lend some useful support.

Deutsches Afrikakorps Event Pack: This event pack offers more coverage of the Mediterranean region, in particular the campaign in North Africa. The events try to detail more aspects of the German involvement and expand the timeframe from 1940 to 1943. Part of the pack are OoBs, political events, captured Axis and Allied supplies and aspects of a convoy warfare together with historic HQs for air, land and sea units.

Defense of Norway Events: If selected the road of events lead to historical OoBs of land, air and sea HQs, and historical garrison troops from 1942 onwards. It could prove helpful to have these heavy artillery units up there just in case some unfriendly visit by the Allies comes unannounced.

Balkan Campaign Events 1941-1944: This event pack provides many historical units for the mid to late war situations in Greece, Yugoslavia and Albania. Most of them depend on the overall development of the war. If you go historical (OP Barbarossa) and if the Western Allies attack Italy many OoB Events will fire over time and dependent on the progress of the Allies. In any case added are Yugoslav, Albanian, Bulgarian, Greek and Croatian partisan events to spice up things in this theatre of war. Do not leave this area unguarded!

Reich Air Defense Events: This event pack includes immersion events covering aspects such as Luftwaffe Reorganizations, the air war at night, the radar tech race, Flak towers, as well as Flak units for ground combat.

Reich Armament Ministry Events: This event pack tries to add immersion with events on the reorganisation of the German Armament efforts. Events mainly add modifiers and allow tech gains. Do not forget to keep Albert Speer as the Armament Minister.

Italian Campaign Events: This event pack is triggered by the Axis defeat in North Africa and adds many events around the Italian campaign. They include most of the German units which fought the Campaign. Events are triggered by Allied gains on Sicily and later in Italy proper. Included are also: captured Italian equipment, security units, Luftwaffe Flak ground units, air and naval HQs. Italian resistance events are covered, as well as the RSI establishment and Badoglio troops for the Allies.

Race for Tunis Events: Starting with the arrival of Allied troops in North Africa events unfold to cover the 'Race for Tunis' as the prelude to the Tunisian Campaign. The events will grant OoBs for Axis and Allied Forces.

German Unit Events: For the later years of the war a series of OoB events to introduce the 'Infanterie-Division (bodenständig)' or Static infantry Division are set up. The events are triggered by the BICE 'Atlantic Wall Decision' and if chosen historic units will appear from Norway to Normandy starting in late 1942. There are also events on the 'Brandenburg Division' and the Wehrmacht's Kosaken-Divisionen, Theatre HQs plus units and formations carrying small, nevertheless historic Immersion.

Allied Raiding Campaign Events: If chosen this event pack provides a series of British smaller scale invasion raids against key locations within the Axis' zone of control. A player should properly garrison important coastal provinces or Axis minor ports. The events will occur periodically.

German Graphical Augment v9.1
All models pics are replaced with historic pictures for German Land, Air and Naval Forces. Each of the unique units has received their own model pics. Localisation changes to reflect historical naming conventions.

New loading Screens

Counters are adapted to recall the historic “Waffenfarben” (piping colors or corps colors) of the German Army in WW2. It will get colorful on the screen!

When playing with German Graphical Augment sub mod you will produce units which reflect the historical naming conventions of the German armed forces during the period of WW2. Be aware that the German naming is applied to all other nations you might play at a later stage.

Three main types are represented: Division, Regiment and Battalion/Abteilung.

The units will appear in the production queue as Panzer-Regiment x, Fallschirmjäger-Regiment y, Infanterie-Regiment , etc. The battalions will appear either as Panzerjäger-Abteilung x, as Pionier-Bataillon y or as Artillerie-Abteilung (mot.) z. However, as Black Ice uses a component style approach for the Divisions (1 main + 6 support units) the unit size in game is certainly higher than their historical naming suggests.

Axis Minors Forces
Operation Barbarossa Axis units get their relevant model pictures and improved names of units. Volunteer formations from occupied and/or collaborating European counties are covered with their own model pics. French, Czech and Soviet captured equipment units will get their relevant model pics.

This sub mod changes the checksum.

The sub mod is compatible with TRE and UTR sub mods. I have provided the GGA mod file with the relevant dependencies and install components. You can tick all three submods together with Black Ice 911

Install instructions for GGA v1.1:

1. Download rar file and unrar.

2. Copy tfh folder and place them under the following path HoI3/tfh with clean BICE 9.01, latest TRE and UTR builds.

3. Accept to overwrite existing files. These are the mod files which should enable the various sub mods to function on each other.

It is advised to start a new 1936 campaign as it is not save game compatible!!

Ссылка на комментарий

День добрый.

 

Поделитесь, пожалуйста, сборкой на 9.11... 

6.26 вдоль и поперек поперепройдена... 7-ка вылетала нещадно и была заброшена...

 

9-ка ставилась по инструкции, но при этом контрольное число другое ((

 

+ пара графических и не только багов даже не дает толком начать...

Спойлер

b151z4i5p361meezg.jpg

uabdu7cdjnjk3k2zg.jpg

 

Ссылка на комментарий

Piter-Alex
В 16.01.2018 в 19:56, Gamerzzz сказал:

Извиняюсь, может кто-то подсказать как этот мод (не сборка) вообще ставится? Распаковывал в папку mod, лаунчер видит его, но не запускает. С несколькими версиями игры пытался, несколько версий мода (от 8.4 до 9.11) качал - всё бес толку. И установщик и файлы мода не хотят читаться игрой.

Чтобы долго не объяснять про правильные установки модов, то объясню просто. Скачайте готовую версию 4.02 с любой версией BI, а потом просто поменяйте мод в конечной папке модов. Также можно будет туда добавить или убавить оттуда всякие сабмоды .

Ссылка на комментарий

5 часов назад, Piter-Alex сказал:

Чтобы долго не объяснять про правильные установки модов, то объясню просто. Скачайте готовую версию 4.02 с любой версией BI, а потом просто поменяйте мод в конечной папке модов. Также можно будет туда добавить или убавить оттуда всякие сабмоды .

И в итоге он получит ту же проблему, в виде файлов с тегом "только для чтения"... ))) Под 10-й у меня появилась эта забава... Надо будет копаться в причинах.

Ссылка на комментарий

Piter-Alex
10 часов назад, Malignus сказал:

И в итоге он получит ту же проблему, в виде файлов с тегом "только для чтения"... ))) Под 10-й у меня появилась эта забава... Надо будет копаться в причинах.

     Вы наверное не поняли. Допустим у меня Винда 7 (64),  берём ссылку на скачивание игры с установленным модом, и тупо скачиваем. Потом распаковываем куда удобнее. Находим лаунчер , устанавливаем свойства и удачи...

Ссылка на комментарий

AlexandrS

Здравствуйте, решил поиграть в ДП3 вижу стоит у меня BlackICE v8,5 и не закончена игра за СССР, шёл январь 42 года, играю уже год, чем дольше играю чем чаще вылеты, сейчас вылетает чуть ли не каждые 2 дня, игровые два!!! дня. Заранее спасибо за помощь.

Ссылка на комментарий

ROTOR
В 19.01.2018 в 14:39, Piter-Alex сказал:

Чтобы долго не объяснять про правильные установки модов, то объясню просто. Скачайте готовую версию 4.02 с любой версией BI, а потом просто поменяйте мод в конечной папке модов. Также можно будет туда добавить или убавить оттуда всякие сабмоды .

 

Если вы у вас есть 9,11 русифицированная, выставите на один день я скачаю и выставлю надолго для всех.

Ссылка на комментарий

Piter-Alex

Насколько я понял версия 9.11 вообще ещё не совсем доделанная, и тем более русификатора на него нигде не встречал.

Ссылка на комментарий

Заразюка

Залейте на файлообменник с докачкой или торрентом раздайте последнюю версию мода (( Ядиск в блеклисте у провайдера ((

Ссылка на комментарий

AlexandrS

Здравствуйте, играю в BlackICE v8,5 за СССР, сложность нормальная, начало 43 года перехожу в контр наступление, в первый раз мне было так сложно, а я играл в ДП2 и 3 и во все дополнения и во многие моды, спасибо авторам BlackICE v8,5 СПАСИБО!!! А теперь вопрос если играть за Германию будет сложно?

ЗЫ Как там ДП4 играбельна, я просто пока не выйдет куча патчей (исправлений всяких багов) и дополнений не играю в игры.

Ссылка на комментарий

За немцев легче, только пару моментов, дивизии врага не разбиваем, а окружаем и уничтожаем насовсем, второй момент, подводные лодки+рейдеры(те что выглядят как транспортники) с 39-40 года, должны начать блокировать транспортные пути бритов !!! И к 41-42 должны господствовать в океане.

Загружал в 43-45 сейвы за бритов и амеров, очередь производств занята транспортниками и конвоями. Этот момент чистой воды чит :Cherna-facepalm:

 

Есть ещё момент с авиацией, но там много писать, на предыдущих страницах форума писал, только там далеко уже :).

 

За ДП4 , увидев экономику в игре :wall:, удалил её............

Изменено пользователем exile22
Ссылка на комментарий

Lokki Odinson

Есть у кого то список изменений в версиях 8.6 и 9.1 ?  Да кстати для всех любителей хои 3 и данного мода , есть группа людей , мы регулярно устраиваем партии на разное кол-во игроков вот первые аары по партии которую проводим сейчас  , от вас только желание играть остальному научим , будем рады всем , пишите ( в профиле ссылка стима либо же в вк  Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

 

 

Изменено пользователем Lokki Odinson
Ссылка на комментарий

ROTOR
В 30.01.2018 в 15:08, AlexandrS сказал:

Здравствуйте, играю в BlackICE v8,5 за СССР, сложность нормальная, начало 43 года перехожу в контр наступление, в первый раз мне было так сложно, а я играл в ДП2 и 3 и во все дополнения и во многие моды, спасибо авторам BlackICE v8,5 СПАСИБО!!! А теперь вопрос если играть за Германию будет сложно?

ЗЫ Как там ДП4 играбельна, я просто пока не выйдет куча патчей (исправлений всяких багов) и дополнений не играю в игры.

 

За Германию не сложно, только СССР победить нельзя!:)
У меня на дворе лето 1943 год линия фронта приблизительно там же где была исторически.
Наступать я не могу лишь потихоньку отступаю с боями. Думаю так будет до 1944, а потом откроют второй фронт и мне придется уводить дивизии на запад со всеми вытекающими.

Изменено пользователем ROTOR
Ссылка на комментарий

AlexandrS
11 минуту назад, ROTOR сказал:

 

За Германию не сложно, только СССР победить нельзя!:)
У меня на дворе лето 1943 год линия фронта приблизительно там же где была исторически.
Наступать я не могу лишь потихоньку отступаю с боями. Думаю так будет до 1944, а потом откроют второй фронт и мне придется уводить дивизии на запад со всеми вытекающими.

Почему это победить нельзя? В чём проблема то? Может вы играть не умеете, я то ещё в ДП2 играл. ЗЫ для не допущения высадки в Нормандии достаточно в каждом порту поставить по гарнизону, гарнизоны по Франции для защиты заводов, резервный стрелковый корпус в Париже и иметь побольше морских бомбардировщиков, что бы топить вражеские корабли.

Ссылка на комментарий

Lokki Odinson
6 минут назад, AlexandrS сказал:

Почему это победить нельзя? В чём проблема то? Может вы играть не умеете, я то ещё в ДП2 играл. ЗЫ для не допущения высадки в Нормандии достаточно в каждом порту поставить по гарнизону, гарнизоны по Франции для защиты заводов, резервный стрелковый корпус в Париже и иметь побольше морских бомбардировщиков, что бы топить вражеские корабли.

Против аи всё легко , чуть ли на за любую страну можно мир покорить ) Другое дело игра с людьми , тогда отношение совсем другое ) 

Ссылка на комментарий

AlexandrS
1 минуту назад, Lokki Odinson сказал:

Против аи всё легко , чуть ли на за любую страну можно мир покорить ) Другое дело игра с людьми , тогда отношение совсем другое ) 

Согласен, но я то играю с АИ сложность средняя.

Ссылка на комментарий

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 10,306
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 1544074

Лучшие авторы в этой теме

  • ROTOR

    751

  • alexashka-80

    545

  • Friend

    456

  • paul3390

    392

  • Striker

    390

  • Rumata87

    376

  • Жорж

    275

  • anty2

    223

  • Terabyte

    214

  • X-Ray

    199

  • mickey_B

    174

  • Moose

    146

  • nevskiy41

    127

  • Olegard

    117

  • JJJVirus

    116

  • wladimiron

    106

  • simuil

    106

  • reviest

    98

  • Bambino

    96

  • dron156

    94

  • Jacky84

    93

  • GameForGame

    92

  • Domovoy

    92

  • exile22

    88

Лучшие авторы в этой теме

Популярные сообщения

dron156

Новоя версия моей сборки Black ICE 10.41   Улучшаю историю,сиправляю ошибки и т.д. Самое главное добавил более 300 своих евентов, как важных исторических так и просто интересны

anty2

BLACK ICE submod for Didays  

Vladimir9

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  8.52 блек айс , держите. Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  7.40 кому интересно

Bambino

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. - 10.3 Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. - 10.31 Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. - 10.32 Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. - EXE-шник

Shamilboroda

Разрабы анонсировали версию 10.4 и поведали о том, что в ней планируется сделать. Это с оговорками, потому что они не уверены в технической возможности осуществления всего задуманного. Итак:

Nekitlos

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  Вот ссыля на чистый 10.41 с парадокс плазы. Я видел запрос человека, но выше уже давалась ссылка. Возможно, стоит в шапку прикрепить 10.41, а то я часто сам сталкиваю

SergeyRom

Не успели мы попросить модератора загрузить в шапку версию 10.41, как уже вышла версия 10.42   Скачать Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

SergeyRom

надо ставить не в /mod  а в /tfh/mod     introductio/help несет чисто информационный характер и объясняет механику игры и ивентов   Всю информация я естественно не смогу тут

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу


Copyright © 2008-2024 Strategium.ru Powered by Invision Community

×
×
  • Создать...