285 сообщений в этой теме

Рекомендованные сообщения

Tempest

When the World Stopped Making Sense

 

JOWmNIA.jpg

 

WtWSMS — это масштабная переработка Crusader Kings 2. Мод позволяет играть от эпохи Великого переселения народов в любую дату с 476 (падение Западной Римской империи) по 700 год и до конца оригинальной игры в 1453 (падение Восточной Римской империи).

 

Список новых сценариев:

  • Little Augustus - 2nd of February 476 - Вторжение Одоакра
  • Julius Nepos - 1st of May 480 - Перед смертью Непота
  • A Shattered Empire - 10th of December 480 - Вторжение Теодориха 
  • Frankish Steel - 1st of January 486 - Объединение франков
  • The Gothic Wars - 1st of January 535 - Юстиниан
  • Fallen Giant - 28th of November 511 - Смерть Хлодвига
  • Rule of Dukes - 1st of January 575 - Междуцарствие в Ломбардии

 

Ссылки:

  • Постоянно обновляемая версия на github: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
  • Скачать бета-версию 0.9.12.1: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. , Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. .
  • Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

 

 

Спойлер

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. (на патч 2.6.3/2.6.2)

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. (на патч 2.6.2/2.6.3, старые сохранения не работают)

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  (на патч 2.5.2, старые сохранения не работают)

 

Установка: Удалите старые файлы мода и извлеките скачанный архив в Documents\Paradox Interactive\Crusader Kings II\mod. Не забудьте очистить папку gfx в Documents\Paradox Interactive\Crusader Kings II\WTWSMS\gfx.

 

Спойлер
  • Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
  • Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

 

 

Спойлер

Версия 0.9.12.1

MINOR:
- Compatibility with vanilla 2.8.3
- Integrated Ancient Religions v0.41.3 "Cardea" (интеграция подмода - Древние религии)
- Added the conquest of Italy by the Ostrogoths in the history (Исторические события, связанные с завоеванием Италии остготами добавлены)
- Added a decision to recreate the Praetorian Guard as a mercenary band for WRE and RE, as suggested by @cchiu23 (Добавлено решение на создание преторианской гвардии как отряда наемников (ЗРИ, РИ))
- Added game rules to give the player a choice between the old and the new melting pot events (Добавлены правила игры для игрока в случае ситуаций, когда приходится выбирать между старыми и новыми событиями, связанными с механизмом "плавильного котла")

BUGFIXES:
- Fixed the issues with coat of arms not appearing due to a bad merge with vanilla changes (Исправлены гербы, не появлявшиеся в ванилле)
- Fixed it being impossible to get the effect of the Last Roman Empire decision when starting after Nepos' death (Исправлено решение на эффекты от решения на "Последнюю Римскую империю", после смерти Юлия Непота)
- Fixed the issue with events demanding conversion firing after major battles (Исправлены события, связанные с насильственным крещением после ключевых баталий)
- Fixed Nubian Warrior Barracks being visible to all cultures that aren't Coptic (Исправлен баг с бараками войнов-нубийцев)
- Disabled VIET events informing about events in China, which didn't work with the Jade Dragon DLC China offmap power (Отключены события, связанные с Китаем (надо дополнить))
- Fixed the history of duchies between Garamantes and Egypt making them disappear in favor of multi-province counts, all with the same colour (Исправлена история графств меж гарамантами и Египтом, которые часто имели сходные цвета)
- Fixed the initial melting-pot flag not being set if the ruler was already feudal or Christian at start (Исправлен флаг "плавильного котла", который не устанавливался даже при феодализме\принятом христианстве)
- Fixed Persian empire cultural name localisation in French in the dedicated sub-mod (Исправлено наименование Персии для французской локализации)

 

Версия 0.9.9.1

MAJOR:
- Added a new government type: Legion government type for the legions, based upon the government in BTWK (credits to the BTWK team)

MINOR:
- Modified the culture and religion of the legion leader. The legion leader has now the culture and religion of the restaurer instead the roman culture.
- Fixed the issue with the Italian Prefecture having 20 000 in dignity rather than 200, which caused it to stay the primary title even though the holders held empires or kingdoms
- Modified the Sassanid government type to prevent Zoroastrian characters outside the Sassanids from receiving it
- Solved the issue which caused temple vassals of the Sassanids to have the wrong holding type
- Changed a few flags for some provinces and titles
- Fixed the issue with holders of the court poet honorary title immediately losing it and the title being available to all cultures
- Prevented characters at war from asking for religious conversion
- Prisoners will no longer always accept to convert
- Added decisions to create the Arian Papacy for Arians, to elevate the Bishop of Avila as a Priscillian and to centralise the Cult of the Serpent as a Sethian
- Prevented the Victory of Theodoric against Italy event from appearing after a white peace rather than a victory
- Fixed the decision of the establishment of a High Patriarch for the Adoptionist religion being for Apollinarianism rather than Adoptionism
- Made the Ostrogoths into a kingdom to solve the issues when Italy is conquered and for a more accurate setup
- Fixed wrong capital locations for a number of duchies in the kingdoms of Gaetulia and Garamantes
- Integrated Ancient Religions v0.38.2 "Egeria", for compatibility with 2.6.2
- Forming the Anubis Guard now requires holding the empire of Africa

Версия 0.9.9

MAJOR:
- Compatibility with vanilla 2.6.2
- Greatly expanded history in a variety of regions, with new Frankish tribes, minor realms replacing Mauretaniania and the Cushites and a new setup in India, see the dev diary for a general overview: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
- Added a new government type: Sassanid government type for the Sassanids based on historical research on Persia
- Reworked many colours across the map, based upon: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
- Overhauled the map of Mesopotamia and Western Persia, see on: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
- Ported over a religious tolerance system from Lux Invicta (credits to the team, thanks to Numahr for advice and recommendation)

- Disabled the vanilla religious conversion actions
- Added targeted decisions to convert vassals or prisoners, or convert to the religion of a spouse, consort or concubine
- Added a set of religious tolerance laws
- Modified the likelihood of provinces and rulers converting based upon laws and mentalities
- Divided the religions in five different categories based upon mentalities:
- Proselyte, good at converting others well but vulnerable to conversion from other branches within same religious group
- Ancestral, bad at converting others and very vulnerable to conversion from others
- Bastion of the Faith, bad at converting others but resistant against conversion from others
- Communitarian
- Sectarian

- Added decisions for powerful rulers to restore the Western Roman Empire or the Eastern Roman Empire with associated events

MINOR:
- Integrated Ancient Religions v0.38.1 "Actaeon", for compatibility with 2.6.1
- Disabled the Hellenism, Kemetism and Celtic revival events from ACR
- Removed the Promothean and Titan heresies from ACR
- Added the tribal Nasamones in Africa and changed the dejure of the local area to fit it
- Redesigned the dejure structure of Yemen and reworked Socotra
- Added characters to Constantinian, Syagrii, Ancii, Justinian, Vandalic, Aurelian, Vespasian, Severan, Basiliscan, Neposian and Theodosian dynasties
- Reworked Armorica to a more historical setup
- Reworked the vassals of Soissons to fit the old Roman provincial setup
- Tweaked the governments in East Africa
- Added 6 Monophysite provinces in Arabia
- Replaced ahistorical legions with historical ones: V Iovia (Moesia Superior), IV Flavia Felix (Moesia Superior), V Macedonica (Moesia)
- Moved III Augusta out of Northern Numidia and station it in Numidia Militania instead
- Added a rough Spanish translation of the installer
- Updated conditions for restoring most legions: you have to control the legion's home-duchy and be its dejure king
- Allowed female rulers to restore historical legions
- Improved the loading tips
- Improved bookmarks and era character descriptions
- Deepened Root West religion with reformation and holy order, courtesy of TurtleShroom
- Renamed 'Anglo' culture to 'Angle'
- Added some cultural localization for Old Frisian, by aap5454
- Removed the "Convert a Province" ambition that wasn't intended to be in the mod
- Added missing wealth check for Roman Reconquest CBs
- Moved the Insular holy site of Canterbury towards St. Albans
- Integrated the Nephew to the Purple sub-mod, courtesy of Sarcastik, see on: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
- Restricted WRE rulers from forming the empire of Italia
- Separated the Eagle Lake font to an optional sub-mod
- Fixed the issue with two counties named Scalabis Iulia in Iberia
- Modified the birthdates of Claffo Lethings's descendants for more realistic intervals and childbirths
- Prevented the ERE event about sending gold to the Ostrogths from firing if the two realms are at war
- Restored the ambitions that were removed for those who have Conclave in vanilla 2.5
- Enabled a few flavour events for the Thuringian, Frisian and Alamannian cultures, as well as one for Arians and a few for the Central Africans
- Added a decision for adopting the Bureaucratic government
- Added gods for Melchisedechians as well as African and Latin Solar Pagans
- Antinomians can now do incest, use more seduction and party more often
- Monatists and Donatists can no longer use the seduction focus, as per their religious beliefs
- Taoists can no longer hunt
- Rulers of Gothic duchies now use the Gothic/Protogerman/High German/Old English/German title "Druhtīnaz", literally "suffix for the leader of a war band"
- Lowered the amounts of event troops for Zenon, Theodoric and Odoacer
- Added additional checks to ensure that historical event troops disbands
- Made the barony of Aksum a historical vassal of the empire of Axum
- Fixed some positions and stray pixels in North Africa
- Pope should now convert back to the Nicene religion if converted
- Fixed the issue which caused the Roman Senate to become feudal
- Prevented Kemetics from using holy war and county conquest CB
- Added modifiers to make sure the Sassanid and ERE AI focus on historical areas
- Made Semitic pagans more likely to use the Tributary CB
- Added a date restriction to the pagan subjugation CB, to prevent pagans from subjugating before 800
- Added a prestige requirement to the Roman Reconquest CB for Roman sucessor states
- Added the Macronian, Gokturkish, Reudignian and Yathribi cultures
- Modified the Khwarezmian culture namelist
- Renamed and added some historical dynasties
- Prevented the AI from forming the kingdoms of Vindelica, Germania Inferior, Gallaecia, Tarraconensis, Maxima Sequanorum, Germanica Magna, Lugdunensis, Belgica, Africa and the the empire of Italy
- Restricted the conditions for forming the kingdom of Italy to prevent holders of Italia from forming it
- Added cultural title localisations for a variety of Germanic, Romance, Slavic and Celtic cultures
- Added some Zoroastrian and Hindu mercenaries
- Added new pagan religious heads
- Modified the elective succession law to prevent Persia from switching to it
- Added a reformed Sanamahi religion
- Added some flavour for the Manichean religion
- Soissons and Italy are now bureaucraticc
- Added Mazdeist, Zurvanist and Siyavashist schools of Zoroastrianism
- Added a special retinue for Picts
- Made the AI of a multitude of cultures less likely to pick the convert to liege religion decision
- Added government flavour for the Sassanids and Soissons
- Prevented vassals in Sassanid realms from forming Independence factions
- Added a gamerule for the experimental Rise of Islam feature
- Added cultural tribal buildings, courtesy of Fareoem
- Limited the distance at which Germanic Pagans can migrate
- Made unreformed pagans twice as likely to start independence factions
- Added Glycerius' assassination attempt in the Nepos startdate
- Moved Odoacer to Mantua and turned the initial war against Romulus Augustus into a rebellion

Версия 0.9.8

MAJOR:

Compatibility with vanilla 2.5.2

MINOR:

Integrated Ancient Religions v0.37.3 "Tullius", for compatibility with 2.5.2

Fixed the Ecumenical Patriarch (d_orthodox) being Orthodox rather than Nicene

Fixed the duchy of Numidia Militana's capital being located in the county of Tunis rather than the intended of Manzakine

Fixed the typo in the name of Aiwareiks (Euric)

Added some and tweaked existing character descriptions in the era selection

Integrated the cultural buildings and retinues from the SWMCB sub-mod, courtesy of GrandiSlayer, see on: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Added/Fixed missing holy sites for certain religions

Added Noric and Raetian in list of Romance cultures

Added some cultural localization for Noric and Raetian cultures

Added a cost for the Reconquest CBs upon declaration, with a minimum of 500 and a scaled cost if 50% of the annual income is above that as well as a cost in case the reconquest fails

Added narrative and character events for Zeno defeating Basiluskos in the 476 startdate

Added narrative and character events for Theodoric defeating Odoacer

Fixed the typo in the Druid trait description

Fixed "Last Roman Empire" decision triggers

Fixed some missing icons for restore legion decisions

Fixed some misplaced positions

Fixed Roman re-conquest events and CBs using custom regions

Fixed duplicate "Fall of Rome" event

Fixed game-over when using migration CB on nomadic lands

Fixed -- in migration CB war name

Reworked fall of Rome story events to add safeties for uncommon cases and make sure Odoacer's event troops are disbanded

Fixed some localization issues

 

 

Сабмоды:

  • Total War Flags

Автор взял флаги из TW:Attila и Rome II для некоторых фракций. И не более того. 

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Спойлер

На свой страх и риск, не забываем сделать бекап

Installation: Unzip, place into WtWSMS/gfx/flags and overwrite (то бишь, распаковываем и заменяем в папке мода/gfx/flags)

 

  • Early Bookmarks Submod

Добавление стартовых дат и скроллингуемых дат от 445 по 476 (т.е. мечта тех, кто хотел накидать врагам за Аттилу, исполнится, и не только за него). На версию мода 0.9.12.1. 

Спойлер

445 "Scourge of God" bookmark focused on Attila the Hun

459 "A New Hope" bookmark focused on emperor Maiorianus of the Western Roman Empire

Scrollable 445-476 history

Minor tweaks to WtWSMS de-jure and de-facto map setup

Спойлер

Как и у любого мода. В нашем случае - сабмода. Ставим как обычный мод, и кликаем на него в лаунчере.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

 

i

Что нужно для работы мода:

  • Windows должна быть 64бит.
  • Оперативной памяти не менее 4Гб.
  • Перед установкой мода нужно удалить старую версию, предварительно внимательно изучив совместимость версий игры и мода.
  • Моды на английском работают только с лайт-руссификатором.

 

!

Как решить баг с вылетами (инфа от 20.01.2015):

Jagir писал:
у меня тоже были вылеты не помог ни патч ни новая версия мода. начал игру, сохранил сейв. открыл сейв нотепадом ++, затем ctrl+f ввожу слово noculture и заменяю у каждого персонажа с такой культурой, на любую другую культуру. у меня набралось четверо...затем сохранил сейв...загрузил этот сохраненный сейв и продолжил игру. Вылеты прекратились ...сейчас полет нормальный, в игре прошло 23 года.

 

шапка

Изменено пользователем Alterus
Обновлено

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Закреплённое сообщение
Ярошич

Кто имеет доступ к плазе, можете проверить, вышел ли уже этот мод?

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

post-9552-1399854482_thumb.pngpost-9552-1399854540_thumb.png

Изменено пользователем Lord-Inquisitor

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

enrique suarez

Заинтересовало.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Zloprax
Заинтересовало.

Таки да, присоединяюсь к запросу

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

mmigo1

Мод только разрабатывается

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Vladislavius First

Сколько уже времени прошло, что с модом то?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

enrique suarez
Сколько уже времени прошло, что с модом то?

mod is dead...

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ярошич
mod is dead...

Ничего подобного, на плазе идёт бета-тест, я так понимаю закрытый.

12 августа вот такое видео на ю-тубе опубликовали:

When the World Stopped Making Sense: Coming SoonНажмите здесь!
 

When the World Stopped Making Sense: Coming Soon
[Cкрыть]

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ярошич

Кроме того, для того, чтоб вдоволь попускать слюнки, есть два законченных ААРа на бете мода:

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

И два неоконченных, недавно бета-тестеры ААРить начали:

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Все плюхи, естессно, для знающих англицкий :)

Но шоб полюбоваться скриншотами и этого не надо)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Jagir

Господа, мод вышел или уже нет?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

vitovt13
Господа, мод вышел или уже нет?

Current Progress

Map - 100%

Rise of Islam - 100%

Migrations - 100%

Armorica - Off solving mysteries with a talking dog

New Inland Trade and Infrastructure - 35%

New events for every trait - 100%

New Germanic Flavor events - 100%

Expand History to at least 500 - 85%

Download:

Beta Phase is in full swing, and I'm having a blast! It will be released 100% by the end of the year.

Вроде как в конце года.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Jagir
Current Progress

Map - 100%

Rise of Islam - 100%

Migrations - 100%

Armorica - Off solving mysteries with a talking dog

New Inland Trade and Infrastructure - 35%

New events for every trait - 100%

New Germanic Flavor events - 100%

Expand History to at least 500 - 85%

Download:

Beta Phase is in full swing, and I'm having a blast! It will be released 100% by the end of the year.

Вроде как в конце года.

витовт, а бету скачать где то можно???

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

vitovt13
витовт, а бету скачать где то можно???

Как я понял, мод тестируется в режиме ЗБТ

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Jagir
Как я понял, мод тестируется в режиме ЗБТ

То есть нигде не скачаешь. Понятно. Благодарю за инфу!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

fffggg

Мод вышел!

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Шапку попозже сделаю.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

vitovt13

Уже и <noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex>:

- Fixed the Major Blank event crash

- fixed Romano-British Localization

- Fixed some onaction files.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

von_Tronje

Спасибо! Будьте добры, скажите под какую версию ванилы мод? А то при попытке запустить на 2.3 вылет. Или может, какие-то определенные длс нужно отключить? И всех с Наступающим Новым Годом!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

vitovt13
Спасибо! Будьте добры, скажите под какую версию ванилы мод? А то при попытке запустить на 2.3 вылет. Или может, какие-то определенные длс нужно отключить? И всех с Наступающим Новым Годом!

У меня на 2.3 + все dlc без проблем запускается.

..upd..

отключите русификатор ванилы, если пользуетесь им

Изменено пользователем vitovt13

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Герцог Цербст

Ох, народ, а осуществлена миграция народов? И каковы котлы? С новым годом!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Герцог Цербст

Радует обилие евреев по всему миру. Теперь они и в Малой Азии, и на Аравийском полуострове, и в Эфиопии традиционно, и даже все-еще живут в Израильских землях, которые под контролем Восточной Римской Империи. Особое внимание мое пало на еврея-короля на юге Аравии, довольно интересно.

Изменено пользователем Герцог Цербст

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Jagir
Ох, народ, а осуществлена миграция народов? И каковы котлы? С новым годом!

с новым годом, версия стабильна?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу

  • Модераторы онлайн

    • alexis
    • simonov-89
    • andy
    • Shkiv