Oxygen Not Included - Страница 3 - Симулятор колонии - Strategium.ru Перейти к содержимому

Oxygen Not Included

Рекомендованные сообщения

header.jpg?t=1611360505

 

Дата выпуска: 30 июля 2019;

Разработчик: Klei Entertainment;
Издатель: Klei Entertainment;
Жанр: Sandbox;
Платформы: РС;
Язык: основные языки мира, включая русский.
Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

 

ОБ ЭТОЙ ИГРЕ

In the space-colony simulation game Oxygen Not Included you’ll find that scarcities of oxygen, warmth and sustenance are constant threats to your colony's survival. Guide colonists through the perils of subterranean asteroid living and watch as their population grows until they're not simply surviving, but thriving...

Just make sure you don't forget to breathe.

 

Спойлер

МИНИМАЛЬНЫЕ:

Требуются 64-разрядные процессор и операционная система

ОС: Windows 7 (64 bit)

Процессор: Dual Core 2 GHz

Оперативная память: 4 GB ОЗУ

Видеокарта: Intel HD 4600 (AMD or NVIDIA equivalent)

DirectX: Версии 11

Место на диске: 2 GB

 

РЕКОМЕНДОВАННЫЕ:

Требуются 64-разрядные процессор и операционная система

 

Спойлер

Компания, создавшая такой шедевр как «Don't Starve!», предлагает своим игрокам новое творение под названием «Oxygen Not Included». Суть игры заключается в строительстве колонии в недрах астероида. Игра выполнена в вертикально-двумерном виде и наполнена задорным юмором. Чтобы ваша колония развивалась и не погибла, помимо добычи основных элементов: воды, еды и кислорода, вам предстоит построить множество конструкций, причем делать это нужно, хорошо продумав их расположение.
 

 

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

 

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

 

Спойлер

ss_693dceeb179f32e73ff91415bfcdfc279d00c

ss_81f7f5d1342230961c641e118f31ce2978c9b

ss_85dcae89991ae674f3af22030731dc3c087e1

 

 
Изменено пользователем simonov-89
Изменение оформления
Ссылка на комментарий

Закреплённые сообщения
Deadwalk

Oxygen Not Included Roadmap весна

 

16 апреля выйдет 3 часть Quality of Life

После чего разработчики выпустят последний апгрейт игры (планируют на конец мая) и официально переведут статус игры из Early Access  в полноценный релиз.

 

В майском апгрейде нас ожидает 3 новых биома, новые существа, строения и т.д. (видимо к релизу придержали пару вкусняшек, а то последние 3 апгрейд Quality of Life были в основном просто полировкой баланса и багов.  прим автора). 

Также в мае запустят официальную поддержку модов и инструментарий к нему.

 

После релиза игры обещают продолжать выпускать  патчи с баг фиксами, однако новый контент добовлять будут уже в виде DLC и не бесплтаной....заявлено, что часть команды будет работать над DLC который расширит мир ONI.

Ссылка на комментарий

Deadwalk

QoL-MK3---Wallpaper-Project-File.thumb.p

 

Вышло обновление для Oxygen Not Included  Quality of Life  Mk 3

Спойлер

Change List:

New and Notable Features
Major Disease rebalance

  • Sicknesses are more frequent but less deadly
  • Immune System removed, germs have direct chance to infect
  • New Medical skills and hats
  • New Sick Bay and Disease Clinic buildings
  • Medicine redesigned
  • Food Poisoning and Slime Lung tweaked
  • Allergies and Zombie Spore germs and sicknesses added

Jobs/Skills Overhaul

  • Jobs system is now the Skills system
  • Experience is now gained up front and then spent on Skills
  • Skills Screen (formerly Jobs Screen) displays acquired skills per-Dupe
  • Morale Expectation is cumulative per skill learned, rather than tiered
  • Freely assign a Duplicant's hat from all the hats they've earned

Major Building Changes

  • Steam Turbine total rebuild, it now condenses steam internally, and port and power behavior is much more consistent
  • New Sporechid flower appears in the Oil biome, and releases harmful germs
  • New Skill Scrubber building to reset skill points
  • New Ice Maker to create ice from water
  • Cooling Fan replaced with Ice-E Fan, the Dupe-powered method of cooling an area
  • New Conveyor Shutoff Valve
  • New Conveyor Chute
  • New Automatic Dispenser
  • New Material Overlay screen

New Integrated Mods System

  • Publish and download all mods from the Steam Workshop, or install locally in your Documents folder
  • Support DLL, worldgen, element, codex, and strings mods
  • Translations still supported, with no changes to existing mods necessary
  • In-game menu for enabling and reordering mods


Fixes and Improvements
Duplicants and Critters

  • Slimelung and Food Poisoning no longer send Dupes to bed
  • Separated sicknesses and diseases into two systems
  • Added Medicine attribute to Duplicants
  • Fixed crash if multiple Dupes interrupt what they are doing to perform the same fetch chore
  • Unsuited Dupes walking underwater are no longer limited by distance but will travel more slowly
  • Unsuited Dupes will strongly prefer not to walk underwater if possible
  • Fixed Duplicants not being able to pass through a door that has no floor
  • Fixed Duplicants not being able to jump onto horizontal doors on the cell below
  • Added a hat for the Plumbing skill
  • Duplicants can correctly move past a locked horizontal door if they have to jump down on to it
  • Fix Duplicants getting stuck trying to walk through a locked door if the door is floating
  • Falling Duplicants will land on any surface they would be able to walk on: open doors, Pitcher Pumps, Gantries, etc.
    • Critters can now also walk on these surfaces
    • Slicksters will hover over these surfaces
  • Duplicants no longer get stuck trying to pass through a door with dirt in it
  • Squeamish and Care traits are mutually exclusive
  • Gastrophobia and Gourmet traits are mutually exclusive
  • Critters will now never walk through a door set to "auto" even if a Duplicant is passing through it
  • Critters will always be able to walk through a door set to "open"
  • Fix crash when applying a visual accessory to a Duplicant (i.e. hat)
  • Flying critters won't navigate through water locks
  • Added sound effects for Shove Vole being groomed and growing up
  • New cough animation for Slime Lung sickness
  • Slime Lung coughs once again put Slime Germs into the air
  • Added coughing sounds to Slimelung cough
  • Puft blinking and tail flapping sounds
  • Biohazardous and Germ Resistant traits alter germ susceptibility in the new system
  • Rocket Piloting skill enables using the Command Module
  • Rocket Navigation skill improves rocket mission durations
  • Gassy Moo voice added
  • Duplicants will never sneeze while taking medicine
  • Added sounds for Gas Grass


Buildings

  • Removed Pharma Chamber -- replaced with Disease Clinic
  • Solar Panels and Space Scanners have a smaller audible radius
  • Apothecary makes new pills to cure the new sicknesses
    • Basic Cure cures Food Poisoning
    • Intermediate Cure cures Slime Lung
  • Fixed positioning of logic port on doors
  • Filters and Buffers now operate on a precise number of ticks rather than scheduled time
  • Several buildings and machines now have insulated storage to prevent stored materials from exchanging heat with the world
  • Fixed crash when building replacement ladders or poles
  • Changed the colour in paintings to match the new colour of the Oxygen Diffuser
  • Duplicants will now hold their breath if in an unbreathable area when low on oxygen
  • Fixed visual layering of automation memory gate
  • Sensors now have correct logic strings
  • Fixed bug where Auto-Sweeper stops transferring items from Conveyor Rails
  • Duplicants should no longer infinitely eat small amounts
  • Increase material cost and construction time of Conveyor Bridge
  • Fixed typo in Canister Filler description
  • Deprecated buildings now have a status item indicating that they are obsolete
    • Astronaut Training Center has been deprecated
    • Hydro Fan has been deprecated
    • The old Steam Turbine has been deprecated
  • Pharma Chamber has been removed
  • Med Bed renamed to “Triage Cot” and is now only used to heal health damage
  • Fixed crash when loading a building with recipes queued that have been removed from the game
  • Command Module and Tourist Module are better at detecting when a Gantry is added/removed
  • Dead batteries will no longer provide power to transformers
  • Transformers draw as much power as possible from generators, rather than being limited by the weakest generator
  • Fixed Smart Battery description being reversed from the actual behavior
  • Drywall placement uses the "small" placement sound
  • Steam Turbine can now be tuned up
  • Can now rename storage lockers
  • Grooming Station and Shearing Station no longer work outside of a Stable
  • Ranching attribute increases the duration of the Groomed effect
  • Triage Cot now has a slider to determine at what Health duplicants will come to get healed
  • Wall Flower Pot uses normal rotation (with "O" key) instead of weird autorotation


Elements and Objects

  • Bleachstone sound effects are quieter and cut each other off less often
  • Placebo Medicine and Vitamin Chews have been removed
  • Buddy Bud artwork no longer low-res looking
  • Fixed a bug where materials created inside buildings could sometimes be "stolen" by that same material sitting on the ground in front of the building
  • Ore falling onto ground/into water is less loud at fast game speed
  • Added sounds to Printer packages
  • Atmo Suits will now store any Dupe "emissions" and release them when the suit is removed
    • Dupes who pee or puke in their suit will get a "soiled suit" status
    • Suits no longer decrease Bladder gain
    • Atmo Suits no longer transfer disease with their contents when unequipped
  • Buddy Bud and Bristle Blossom release Floral Scent germs which give non-allergic Dupes a stress benefit
  • New medicine artwork
  • Always show a progress bar on the Geyser once Analysis has begun


Menus and UI

  • Improved Duplicant side panel to group related information together
  • Improved ordering of decor plants in the Flower Pot
  • Added custom game setting to disable care packages
  • Fixed crash where prioritize tool was trying to display priority of a chore that had already been destroyed
  • Sliding side screens now consistently handle decimal places
  • Fixed crash when using labels on Duplicant portraits
  • Returned focus to the game after editing a text box
  • Removed 'Enter Text' placeholder string in empty text boxes
  • Fixed crash in assignable side screen if an assignable building is selected when user clicks on "new printables" notification and selects something to print
  • Adjusted blueprint select screen to better layout accept and reject buttons
  • Added UI icons for errands
  • Fixed missing hotkey on logic switches
  • Added right click, middle mouse and ASDW scroll to the full-screen menus
  • Fixed right-click not closing full-screen menus
  • Side screen now displays the correct text when selecting a Smart Battery for the first time
  • Fixed button spacing to support ‘Disable Autoharvest’ with new fonts
  • Updated Russian translations
  • Fixed crash on Daily Stress panel on the Duplicant info
  • Fixed crash when connecting automation wires to a building
  • Fixed crash when clicking critters in the Database
  • Tools with a selected filter display that filter on the hovercard
  • Wire Bridges can be affected by the Power filter for Deconstruct/Cancel
  • Aptitudes are correctly described on the Duplicant 
  • Always show the "World" custom game setting, to allow mod worlds to be loaded without debug enabled
  • Spaceborne Duplicants will now show up in various lists of Duplicants instead of disappearing
  • Duplicant hats once again show up in all menus
  • "Immune System" HUD element is now "Sick Duplicants"
  • Many many strings tweaks and fixes
  • Fix crash when the Load Game screen is closed with the "X" and then reopened
  • Filter screens (i.e. on storage) no longer scroll back to the top whenever a selection is made
  • Objects are actually selected in the order of their mouse hover cards
  • Accented latin characters display correctly in Duplicant names


Overlays

  • Fixed the automation overlay crashing when hovering over the port of an unconstructed building
  • Liquid and Gas Overlays are less loud when many networks are active
  • Added state change overlay
  • Logic gates now show port information in the automation overlay
  • Better formatting and display of logic port hovercards
  • Logic input/output descriptors now describe the active/standby behavior in the logic overlay
  • Logic ports can be hovered in the overlay to see their behaviour and active state
  • Merge temperature and heat flow overlays into one mode
  • Removed unnecessary title box around overlay filters widget
  • Removed unnecessary padding in overlay legend when certain UI elements were active but empty
  • Flipped the input/output icons for plumbing/ventilation overlays the other way around
  • Destruct icon shows in the Shipping overlay
  • Opening an overlay from the Priority tool will close the Priority tool


Systems

  • Added top priority chore type
  • Added "Yellow Alert" priority setting
  • Renamed emergency priority to Top Priority (!! priority)
  • Duplicants only quit their current errand in Yellow Alert if they can actually help with the top priority errands
  • Added activation sound for Top Priority
  • No more randomly diseased regions in the Jungle biome
  • Fixed crash if changing tile temperature with a debug tool
  • Fixed crash if an uncategorized material is discovered
  • Outer space "chaos" noises will be tamed by base construction, eventually resolving back into normal music
  • The Gravitas Facility has its own audio ambience
  • Meteor sounds no longer duck ambience if SFX is turned off
  • Gas ambient sounds are more dynamic and less monotonous


Backend

  • Fixed crash when trying to add an element more than once
  • Fixed crash during autosave when an old autosave file cannot be deleted
  • Improved crash reporter stack traces
  • Verify saved resolution in player preferences file is valid before attempting to apply it
  • Always try to set some resolution even when none is detected
  • Converted element csv files to yaml files
  • Auto flush log writer on crash to gather more data from crashes
  • Add option to mute audio when game loses focus
  • Fixed bug preventing mod buildings from being added to the 0th category (Base)
  • Fix for white liquid textures on OSX 10.14.4
     

Final QOL3 Testing Hotfix

  • Fix for white liquid textures on OSX 10.14.4
  • Fix crash when the Load Game screen is closed with the "X" and then reopened
  • Filter screens (i.e. on storage) no longer scroll back to the top whenever a selection is made
  • Objects are actually selected in the order of their mouse hover cards
  • Accented latin characters display correctly in Duplicant names
  • Added sounds for Gas Grass
  • Renamed medications
  • Added fx and animations to the Sporechid
  • Ice Maker drop timing matches the animation
  • Fix disease overlay legend "internal germs" in text
  • Debug skill unlocking requires Instant Build enabled, not just debug enabled
  • Custom Game settings for disease now correctly affect new disease mechanics
  • Opening an overlay from the Priority tool will close the Priority tool
  • Iron Gut trait provides immunity to Food Poisoning
  • Improved tooltip for germ exposure
  • Added Sporechid seed artwork
  • Added new artwork and names for medicines
  • Slight increase to doctoring time

 

Для ленивых  и специально для @Pan paniscus Kanzi на русском коротко об изменениях. (если где накосячил с переводом извиняйте переводил утром спеша на работу)

 

Список изменений:

Новые  особенности
Ребаланс медицыны и болезней.

    Болеть дубликанты станут чаще, но болезни будут менее смертельны


    Иммунная система удалена, микробы имеют прямой шанс заразить дубликантов


    Новая профессия медика, новые  навыки и шапки прилогаются.


    Новые здания Sick Bay и Disease Clinic


    Добавлены микробы и болезни, вызванные аллергией, а также завезли зомби-споры.

 

    Добавили новые таблетки для производсва (времена чуда таблеток с плацебой ушли, теперь от разных нудугов свои пилюльки)

 

Ребаланс Jobs/Skills системы.

 

Система рабочих мест (jobs по старому) теперь называется системой навыков (Skills)


Опыт теперь накапливается, а затем расходуется на навыки. (если раньше мы просто строили доску обьявлений и через нее  назначали дубликантов на различные работы, то теперь дубликанты должны в начале набраться опыт, получить  хотябы одно очко навыка и только потом его можно отправить прокачивать професию через доску обьявлений прим. автора)


    Экран умений (ранее «Экран заданий») отображает приобретенные навыки за время


    Моральное ожидание дубликантов теперь накапливается в зависимости от изученного навыка


    Свободно назначьте шляпу Дубликанта из всех шляп, которые они заработали прокачивая профессии.

 

Основные строительные изменения
   

  Полная перестройка паровой турбины, теперь она конденсирует пар изнутри, а поведение портов и мощности гораздо более стабильно
    Новый цветок Sporechid появляется в биоме с нефтью и выпускает вредные микробы
    Новое здание Skill Scrubber для сброса очков умений
    Новый Ice Maker для создания льда из воды
    Охлаждающий вентилятор заменен на Ice-E Fan .
    Новый конвейерный  клапан
    Новый конвейерный желоб (позволяет скидывать метерьялы с конвеера на пол прим. автора)
    Новый автоматический дозатор


Новая Интегрированная Система Модов

    Опубликуйте и загрузите все моды из мастерской Steam или установите локально в папке «Документы»
    Поддержка библиотек DLL, worldgen, element, codex и strings.
    Переводы по-прежнему поддерживаются, без необходимости вносить изменения в существующие моды
    Игровое меню для включения и изменения порядка модов

 

    Также напоминаю что 28 мая запланирован релиз игры. Подвезут новый контент (3 новых миобы, новые здания, новые

сущесва  и т.д.)

Изменено пользователем Deadwalk
Ссылка на комментарий

Deadwalk

Плохая новость для тех кто ждал релиз игры 28 мая.

 

Разработчики сдвинули сроки релиза игры на два месяца (без точной даты)😱. Отмазки как обычно нужно больше времени на  финальную полировку игры.

Ссылка на комментарий

Deadwalk

Разработчики выкатили новый бета билд (на данный момент это 347957, но фиксы выходят регулярно)

 

Итак теперь у нас на выбор 9 разных астероидов для выживания.  Если хотите увидеть все 3 новых биома, новых сущесвт и ресурсы то для старта выбирайте астероид Arboria.

 

Также добавили 9 новых строений от Газовой плиты до монумента.

 

2 новых зверька

 

4 типа растений

 

3 новых типа еды (тофу, суши, и соль (последняя идет как приправа))

 

Также для колонии есть конечная цель, + промежуточные чекпоинты и суммарный прогресс колонии теперь можно посмотреть.

 

Полный перечень изменений можно посмотреть Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. .

 

p.s. также при выборе первых 3 колонистов добавили выбор желаемой спецухи, теперь не нужно бесконечно ролить вылавливая нужные статы.

 

 

 

Изменено пользователем Deadwalk
Ссылка на комментарий

В 26.05.2019 в 08:44, Deadwalk сказал:

Плохая новость для тех кто ждал релиз игры 28 мая.

 

Разработчики сдвинули сроки релиза игры на два месяца (без точной даты)😱. Отмазки как обычно нужно больше времени на  финальную полировку игры.


Уже почти конец Июля, а версии 1.0 так и нет (((

Ссылка на комментарий

Deadwalk
4 часа назад, eros сказал:


Уже почти конец Июля, а версии 1.0 так и нет (((

обычно крупные обновы выходят по четвергам так что ждем...но с учетом того сколько багов  в dev сборке, то скорее всего уедет все на август-сентябрь.

Имхо Klei  слишком много народу перекинули на разработку Griftlands, в итоге ONI подвисла...даже до последнего патча была куча багов с механикой, а они навернули поверх три новых биома вот теперь пытаются разгрести.

Ссылка на комментарий

23 часа назад, Deadwalk сказал:

обычно крупные обновы выходят по четвергам так что ждем...но с учетом того сколько багов  в dev сборке, то скорее всего уедет все на август-сентябрь.

Имхо Klei  слишком много народу перекинули на разработку Griftlands, в итоге ONI подвисла...даже до последнего патча была куча багов с механикой, а они навернули поверх три новых биома вот теперь пытаются разгрести.


Сегодня разрабы написали, что 30-го Июля выходит из раннего доступа. 🤔
Главное чтобы баги подправили, да и локализацию полную завезли.

Ссылка на комментарий

Deadwalk

header_alt_assets_3.jpg?t=1574375051

 

Спойлер

Duplicants everywhere are chilling out with Meep's Manadatory Recreation Content Pack! This free content pack contains a set of new recreation buildings to help our Duplicants relax and enjoy the leisure time all that Automation has brought to them.

As well, we've added a new mechanic called “Overjoyed Responses” which gives a chance of bonus improvements to decor or productivity along with new Overjoyed reaction animations when Duplicant morale is much higher than expectations!

The team has been hard at work these last few months improving performance issues, building Meep’s Recreation Pack, as well as working on bigger things for the future.

We've fixed a number of bugs in this update as well, so thank you to everyone who has reported bugs in the forum! We always appreciate your reports and feedback!


New Overjoyed Reactions

 

  • Balloon Artist
  • Sparkle Streaker
  • Super Productive
  • Sticker Bomber

 

New Buildings

 

  • Sauna
  • Mechanical Surfboard
  • Hot Tub
  • Soda Fountain
  • Beach Chair
  • Juicer
  • Vertical Wind Tunnel

 

Changes

 

  • New Research categories
  • Carpets now give better decor and a stress reduction effect, but also slow down movespeed somewhat.
  • Moved gas bottler into the "Improved Ventilation" tech tier
  • Rocket fuel tanks and oxidizer tanks now support Copy Settings
  • Several of the Recreation buildings now have a de-stressing effect. Beach chair provides sleep as well.
  • Updated translations for Chinese, Russian, and Korean
  • Duplicants now auto-assign to a Medical Cot if they get to critical health.
  • Add notarization to macOS builds
  • Bump max Rec Room size to 96
  • Update desalinator sounds

 

Misc

 

  • The first rockets and Duplicants sent to the temporal tear do not return
  • Fix crash when loading older saves that do not have a world definition
  • Fix Bed and Bath achievement being permanently failed
  • Fix crash when mods trigger a write access dialog
  • Fix lit workspace buff not correctly applying when researching
  • Fix crash when building items with liquid conduit input or output
  • Eating in a well lit area no longer causes Duplicants to waste calories
  • Fix Duplicants overlapping walls when emptying the Algae Terrarium
  • Fix overlay icon crash when building
  • Fix conduit crash when loops are present
  • Steam turbines correctly obtain boost from Engie's Tune-up
  • Do not cancel tune-up errands if a building becomes nonfunctional
  • Fix a crash when opening the pause menu for a save whose world ID is missing
  • Fix Duplicants getting stuck in a loop if they are incapacitated near the bottom of a ladder
  • Reduce texture usage on the Ethanol Distillery
  • Baby Pacu variants now use the correct animations
  • Save files work correctly when moving between OSes
  • Fix several buildings not playing their "finish up" animations
  • Fix bug where pumps will toggle blocked status even when flowing freely
  • Fix "Not 0K, But Pretty Cool" achievement not calculating minimum correctly
  • Update the Mod Uploader tool for macOS Catalina
  • Fix bug preventing the "Temporal Tear" victory sequence from playing
  • Work "post" animations play more reliably
  • Fix bug where Duplicants can't pump liquids on the surface of stacked liquids
  • Loading a world with no starmap target will put telescopes in an active state while researching nothing.
  • Telescope doesn't show status warning for no starmap analysis target if all targets already analyzed
  • Fix for Duplicants getting stalled at the end of a construct or dig for a few seconds.
  • Rockets properly turn off and on manual deliveries when they launch. (No more oxylite delivery while the rocket is in space!)
  • Fix stackable items like lumber not properly splitting when going over 100t

 

Performance

 

  • Fix load screen reloading files unnecessarily
  • Add Low Res Textures option to the graphics menu

 

UI

 

  • Load screen now stretches to fit the width of the screen
  • Fix lit workspace tooltip
  • Remove extra description for carpeted tile
  • Align decor text in building descriptions
  • Fixed order of cycle entries in My Log database
  • Fix various keyword highlights in tooltips
  • Fix newly researched build categories not appearing when there are insufficient materials
  • Fix video playback on Linux
  • Update power circuit descriptions
  • Load screen now correctly groups saves by colony
  • Improve readability of date text when a save game is selected in the load screen
  • Add spaces to keyboard shortcut commands
  • Remove unused hotkey build menu strings
  • Truncated the displayed mod list in error messages when it gets too large
  • Deselecting a building plan after entering an overlay no longer exits the overlay
  • Added Lux output to light descriptors
  • Fix mipmapping issues on various UI images
  • Graphics Options screen now selects the current resolution by default, even if it's an odd resolution.
  • Add missing keybindings for Plan 13 and Plan 14
  • Fix UI staying disabled but visible if in screenshot mode when timelapser kicks in

 

Logging/Crash Reporter

 

  • Print more explicit error messages to the log file when IO errors occur
  • Add ModUploader logging to macOS builds
  • Improve errors when trying to load Yaml files
  • Clean up lots of log spam and log warnings

 

Ссылка на комментарий

Deadwalk

Оживим немного топик.

 

923d5be9a4f7e2c208b0e2f06b31fb718bb9a572

 

 

Разработчики ONI готовят первый ДЛС для игры (точной даты релиза пока нет, но хотят успеть релизнуть в этом году)

 

Обещаны следующие печеньки:

 

1) Множество колоний на множестве астероидов, и вся эта радость работает одновременно (звучит круто, но вот как изменяется системные требования прим. автора)! От одиноких шахтёрских лагерей до процветающих промышленных центров — каждый мир может внести большой вклад в развитие цивилизации.

 

2) Тотальная переработка космического геймплея. Космические тела теперь являются астероидами, на которые можно приземлиться и обустроить. Ракеты теперь легче запускать, управлять ими интереснее, а также они имеют более важную роль в создании инфраструктуры между астероидами.

 

3) Добавят новую механику  радиации и оверлей под нее. Она будет добавлена как одна из фундаментальных систем, с разделением на множество частей успешной колонии. Также она будет влиять на многие аспекты игры от науки и техники до здоровья наших дубликантов.

 

 

Бонусом ко всей этой радости  обещаны новые плюшки от новый строений и научных открытий, до новый уникальных стартовых биомов, а также разнообразных астеройдов со своей уникальной экосистемой, ресурсами, новыми животными и растениями...

 

 

b03517d9b41bbf25e56233c8a48c7a192008b519

 

Ссылка на комментарий

simonov-89

У Oxygen not Included ещё одно обновление - бегите открывать коробки на официальном сайте klei!

Что нового:
- добавлена функция поиска в меню строительства;
- гипсокартон теперь можно поворачивать;
- новые костюмы для ваших дубликантов - проверьте подарки на сайте разработчика;
- дневники снов теперь можно хранить в любом хранилище.

Для ДЛС Spaced Out замена одного ракетного модуля на другой теперь возвращает материалы.

Кроме того, теперь вы можете сами упразднять соединения между трубами, проводами, транзитными трубами и конвейерными рельсами с помощью нового инструмента "Разъединить", не ставя задачи дубликантам разобрать секцию постройки. А значит ваши дубликаты могут сосредоточиться на более интересных задачах... или отдохнуть у соковыжималки!

Кстати, среди новых чертежей есть подарок для дубликантов с чертой "шариконадуватель" - воздушные шарики в виде блестящих дрекконов.

Предыдущие новости по тегу Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

 

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

 

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Изменено пользователем simonov-89
Ссылка на комментарий

СУЛАРИУС

В Oxygen not Included обновление: Газовые Му-у теперь приносят молоко (пенистую зеленую субстанцию, которая технически считается молоком) и могут размножаться!

А так же добавлены новые здания, два новых рецепта еды (блинчики!), улучшения в животноводстве и новая одёжка - не забывайте заглядывать в кладовку.

 

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Ссылка на комментарий

СУЛАРИУС

Для Oxygen not Included выпустили бесплатное обновление и дорожную карту: в 2024 году ожидается выпуск платного DLC

 

OfW-SVTBJ48.jpg?size=604x340&quality=95&


Сразу о главном: ёмкости газовых хранилищ увеличены со 150 до 1000 кг! А у летающих существ — пуффтов и газовых муу — появились домики для отдыха.

Так же обновление принесло устранение старых ошибок, новые чертежи (более ста штук!) и немного памяти о ваших погибших дубликантах: теперь на их могилах будут отображаться портреты усопших.

Что касается будущего, то всего планируется выпустить несколько дополнений, которые добавят новые астероиды с новыми биомами, новые флору и фауну, новые здания и даже новые элементы. Обещано, что все будущие дополнения будут совместимы как отдельно с базовой игрой, так и с дополнением Spaced Out.

Дополнение 2024-го года принесёт замерзший стартовый астероид. Больше подробностей пока не сообщается.

Также команда продолжит время от времени выпускать бесплатные обновления и новые чертежи, которые сделают ваши колонии более красочными. Некоторые чертежи будут включены в состав дополнений.

 

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Ссылка на комментарий

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 51
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 11968

Лучшие авторы в этой теме

Популярные сообщения

Deadwalk

Оживим топик. Небольшой  обзор изменений за год.   За прошедший 2017 год парни из Канады неплохо поработали и Oxygen Not Included получил парочку масштабных обновлений.   В порядке

Deadwalk

лол каму то не повезло с койкой у сортира  

Deadwalk

Вышло обновление Space Industry для Oxygen Not Included   Основные плюшки:   Добавлены новые возможности для выхода  в космос: - Паровой и водородный двигатель для увеличения

Иммануил_Кант

i Перенес из раздела Инди игры _________ добавлено 1 минуту спустя Ветки технологий неравномерно развиты. Тут есть еще куда расти 

Deadwalk

эм я так нанимаю речь идет об Террариум водорослей, если так то он тратит воду, водоросли и удаляет немного углекислого газа(опционально), на выходе кислород и грязная вода (грязная вода после периоди

Иммануил_Кант

Элемент бы войны плюс собери (одень, изготовь оружие) своего солдата сам и еще чужие колонии на других астероидах плюс четыре-пять редких элементов для торговли и обмена. В общем ДФ, только с воздухом

Deadwalk

еще как вариант напрашивается сценарий  вернулась ракета, а там по мимо ресов  инопланетная бяка от микробов до мини чужого ))) Но вообще если и добавят то только в релиз должны же они чем то удивить.

Deadwalk

не правильная подача воды, делай подводку от главной трубы к источникам, а не напролом вот пример простой пример замкнутой системы с очистителем    

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу


Copyright © 2008-2024 Strategium.ru Powered by Invision Community

×
×
  • Создать...