Обсуждение Crusader Kings 3 - Страница 92 - Crusader Kings 3 / Крестоносцы 3 - Strategium.ru Перейти к содержимому

Обсуждение Crusader Kings 3

Рекомендованные сообщения

Закреплённые сообщения
Alariko
1 час назад, Flamme сказал:

После дневника о могущественных вассалах появилось одно "гм"...

Ок, я понимаю смысл наделения их такими плюшками - в данном случае надо сымитировать их реальную значимость (хотя в реале она чаще выражалась... кхм... немного иначе, чем просто ставить палки в колёса проискам монарха или запрещать ему делать наследником вооон того гениального и сильного красавчика сына)... ну, а если монарх, собственно говоря, сильнее всех своих вассалов, взятых вместе?

Вам не кажется, что какой-нибудь там король Шотландии самолично и напрямую контролирующий половину страны, таки должен иметь возможность открыто слать строем всех недовольных, м (разумеется не без последствий в виде, например, клаймов для соседей, желающих урвать кусочек в суматохе или дружного заговора)?

Это уже абсолютизм, 18 век какой-то.

Ссылка на комментарий

пюрешка
1 час назад, Flamme сказал:

Вам не кажется, что какой-нибудь там король Шотландии самолично и напрямую контролирующий половину страны, таки должен иметь возможность открыто слать строем всех недовольных

так будет же теперь параметр устрашения

Ссылка на комментарий

СУЛАРИУС
1 час назад, Flamme сказал:

Вам не кажется, что какой-нибудь там король Шотландии самолично и напрямую контролирующий половину страны, таки должен иметь возможность открыто слать строем всех недовольных

Ага, а еще спокойно насаживать всех недовольных на кол и есть младенцев по праздникам 😉

Ссылка на комментарий

Keksik
1 час назад, SyLaR_MoZZZg сказал:

Ага, а еще спокойно насаживать всех недовольных на кол и есть младенцев по праздникам 😉

А потом в гости заявится революция/переворот/восстание/мир и бобёр, и под крики толпы венценосную голову отсекут на плахе:) Ну или пойдут по его же стопам и посадят на кол.

Ссылка на комментарий

Межевой рыцарь

:smile173:

 

Ссылка на комментарий

Серж Барнаул
9 часов назад, Flamme сказал:

у, а если монарх, собственно говоря, сильнее всех своих вассалов, взятых вместе?

В СК2 вассал не считается могущественным, если он входит в топ, но его сила ниже скольки-то процентов от сюзерена. Если эта механика сохранится, то ваш вопрос решен. 

9 часов назад, Flamme сказал:

(хотя в реале она чаще выражалась... кхм... немного иначе, чем просто ставить палки в колёса проискам монарха или запрещать ему делать наследником вооон того гениального и сильного красавчика сына

Почему же? Если наследование дискуссионно, то заручиться их поддержкой было совсем нелишним. 

 

9 часов назад, Flamme сказал:

король Шотландии самолично и напрямую контролирующий половину страны, таки должен иметь возможность открыто слать строем всех недовольных, м (разумеется не без последствий в виде, например, клаймов для соседей, желающих урвать кусочек в суматохе или дружного заговора)?

Так он я так понимаю, и будет иметь такую возможность. Но изменение законов наследования или навязывание не того, кого хотят вассалы - слишком серьезное действие, чтоб монарх мог по своему произволу решать. Филипп Красивый, наверное, понимал, что его политику лучше продолжать среднему, а не старшему сыну (как оно и вышло в действительности), его власть по тем меркам была едва не абсолютной, однако изменить порядок наследования не решился. И таких примеров много.

Ссылка на комментарий

В Дискорде прошла обещанная сессия общения с разработчиками. Очень много новых вопросов-ответов.

Принёс вам, так уж и быть:

 

 

Q: Will multiplayer stability be better with Ck3?
A: We're continually working on multiplayer stability, but we can't commit anything specific at this time.

 

Q: Can I kill my own children?

A: Maybeeee 

Q: Will raiding Diplo range bug be fixed?
A: Why are you asking about CK2 bugs? We're not gonna deliberately reimplement bugs from CK2.
 
Q: Do all rulers in the same realm share the bishop or are there multiple?
A: Every ruler has their own.
 
Q: Have you considered having the “spouse” councillor position be extended to allow your heir to co-rule if you are widowed?
A: That might be interesting in the future, but not at release. No promises.
 
Q: Will there be more rivers traversable by boat?
A: Yes, several. The Thames for example.
 
Q: Will we be able to do murder plots on our kids (when they're adults, of course)? I know this probably isn't historically accurate (I only know of one where Suleiman The Great has his son assassinated), but it might make for some interesting roleplaying possibilities.
A: Yes, but only if you are playing a Sadistic character!
 
Q: Why were antipopes removed?
A: We were not happy with how these worked in CK2, and thus we decided not to include it in an unsatisfactory manner in CK3. It might see a return in the future, but for release we're avoiding including systems from CK2 that we were unhappy with, and don't have the time to rework.
 
Q: will dead characters 3d models be like how they died? like a beheaded character missing their head on the 3d model
A: they won’t show a missing head as that makes it quite hard to identify them when looking back through character portraits
 
Q: Will muslim be playable at release?
A: Yes! All religions are playable on release
 
Q: Since baronies are on the map now I'm guessing a county can't get new holding slots any longer, correct?
A: Counties cannot get slots that don't exist at the start, but many counties do start with empty slots that you can fill, especially in 867.
 
Q: What will the development be like in Constantinople?
A: Very high
 
Q: Map certainly is bigger, how does it affect performance?
A: The size of the map, the number of provinces, titles and characters all obviously affect performance, but remember that CK3 is a new game and has been built with this in mind from the start.
 
Q: Can you prevent a powerful vassal from wanting a seat on the council by using a Hook?
A: No, but having a hook can counter many of the downsides of not having them on the council.
 
Q: how challenging has it been/is it to make the AI use the more complex plot system of ck3? Will the AI act on impulse or pursue goals in a somewhat reasonable manner?
A: Unlike CK2 characters will generally pursue more reasonable schemes in CK3, they will for example try to murder their way up the succession (depending on their current position), take vengeance on rivals, etc.
 
Q: Are close-kin marriages making a come back?
A: of course
 
Q: I though I had seen somewhere that there will still be no naval combat. Is this true?
A: That's right.
 
Q: will albinos make an appearance in CK3?
A: Yes!
 
Q: will the 3d models reflect everything that happens to a character like deformities, missing limbs and so on?
A: We're doing some things like scars and burns, but no missing limbs or severed heads for now.
 
Q: Any chance of the 936 start date returning?
A: It's not planned for release.
 
Q: Are you using a new engine?
A: we are using the most up to date version of the Clausewitz engine
 
Q: My second question relates to men-at-arms. How exactly do they differ from CK2 retinues? And how easy/costly is it to switch them around?
A: Men at arms are not constantly raised, unlike in CK2. They're also very different from levies, while in CK2 they were pretty similar. They're costly to change, but not prohibitively so.
 
Q: All religions will be playable at launch. Sweet. Any newcomers to that crowd which weren't represented in Ck2?
A: Yes. Exactly which ones will be revealed in a future Dev Diary 
 
Q: Is Duke Alberto-Azzo II a trustworthy spymaster?
A: Obviously
 
Q: Strong Hooks sound cool but aint it a litle to strong? Like all you need to do is getting a strong hooks on every vasal and you will be fine forever.
A: Getting strong hooks on everyone is going to be extremely difficult or impossible. They're meant to be rare but very powerful
 
Q: You mentioned in your dev diaries that characters now have fewer traits than in CK2, but each trait impacts the character more. How does this affect genetic traits?
A: Genetic traits are unaffected by any new limits, we're only trying to limit personality traits. The same is true for normal traits, such as the lifestyle ones - you can still have as many as you can get.
 
Q: About how long can a stronger hook currently be used?
A: Depends on the hook. Some of them are permanent.
 
Q: If Albinos are in the game, are other visual oddities like Heterochromia making an appearance?
A: Yes albinos are in, heterochromia not at the moment. It may or may not make it.
 
Q: can we still send off our unruly councillors to disease ridden provinces so they catch diseases and die like we did in CK2 or will you be closing that loophole in CK3
A: That strategy does not currently work in CK3
Q: Will there be more ways to romance your actual spouse if you pick the seduction focus? Also, will the focuses generally be more character-dependent? For instance it seems at the moment that the seduction focus events and decisions are almost random.
A: There might be. All I can say that the system isn't similar to CK2's.
 
Q: Will cadet branches shields have representation of the founding houses coat of arms like the cadet branches of House bourbon?
A: Cadet branch coat of arms are partially based on the house they split off from.
 
Q: It seems that your spouse will have a more important role in running the realm, will how high your relationship is influence how well she does that job and will there be more events assosiated with getting along with your spouse
A: Yes! A spouse who has a high opinion of you will actively seek out new ways to help you and your realm, and may even unlock unique opportunities not available otherwise.
 
Q: If you have a secret but there aint anybody who knows about it does it disappear? Or do secrets disappear over time?
A: Secrets generally only go away if they stop being relevant. A murder secret is forever, even if no one knows (yet)
 
Q: How well does the AI take the new attrition in foreign territory mechanic? Does this stop them from rushing your capital like in ck2?
A: Rushing into your enemies territory will cause your armies to take very heavy attrition, and the AI knows this. They will try to siege their way to the war goal area.
 
Q: Will there be an extended tutorial in the game for those who have not had any contact with the CK series before?
A: Yes, we don't assume that players have played CK2 (or the first one) before playing CK3
 
Q: Hello! My first question is related to the representation of characters in battle. Will the presence of commanders be abstracted in the same way it was done in CK2? With battle events triggering independently of how the battle is going Or will they have a more tangible presence on the battlefield, perhaps acting as an extra knight? With battlefield events that are more closely tied with the actual progress of the battle?
A: Battle events are influenced to some extent by the state of the battle. The commander is involved in some, knights in others.
 
Q: Are there plans on adding the ability to place your troops in forts like in March of the Eagles?
A: No
 
Q: Is it good to be King in CK3 too?
A: Absolutely
 
Q: Will it be possible in mods to use 2D pictures for rulers if we are bad at 3D modelling?
A: It's not something we're deliberately supporting. You might be able to hack it in somehow, but it is likely to be more difficult than simply using 3D
 
Q: will the game automaticall add roman numerals when you name a child the same as their forebearer? like the father james names his kid james, will the game call the kid james II?
A: Yes!
 
Q: will all known dynastic/heraldic shields be in the game from the start. As it's been noted that in CK2 many were missing even with DLC and quite a lot were incorrect
A: Not all of them, no. But we are actively working to make as many of them as historically accurate and immersive as possible. I think that heraldry nerds will really like what we are doing.
 
Q: will retinues make a comeback?
A: The retinue system has been replaced by the Men at Arms.
 
Q: will de jure empires still exist? such as the byanintes, persia and the HRE?
A: Yes.
 
Q: With secret and hooks being a thing could someone be revealed to be a bastard after birth in ck3, possibly making them lose their claims?
A: Yes and no. If new evidence comes to light after a character’s birth which calls their parentage into question, they will suffer substantial diplomacy and prestige penalties. However, they will not lose access to their claims. Uncovering evidence of disputed heritage is, of course, an excellent thing to blackmail people over 
 
Q: Regarding impassable terrain and choke points will AI actually attack you if the war depends on it?
A: The AI will try to not attack into extremely unfavorable terrain, it will prefer to do other things if you're camping in a chokepoint, such as siege your secondary holdings.
 
Q: on a previous question and answer, wait aren't characters only supposed to have regnal numbers if they're rulers? Will children instantly become, say "Richard II" without ever having been crowned?
A: only rulership
 
Q: Is it possible to create a dwarf empire?
A: I don't see why not.
 
Q: Roughly how many baronies are in the game compared to cities in Imperator or provinces in EUIV?
A: More than EU4. Unsure how it will compare to Imperator
 
Q: how impassable will mountains be? will there be only certain mountaint passes that toops can go through?
A: Major mountain chains will only have passes you can go through, yes.
 
Q: Will your spouse actively try and murder you if you cheat on them?
A: If they have a certain type of personality... yes, definitely.
 
Q: Is it possible for you to lose the status of the head of the dynasty by family conflict for example, like a younger brother fighting you for it?
A: Technically yes, if that brother forms their own house and becomes more powerful than you.
 
Q: Will we be able to choose our own coat arms when making a cadet branch?
A: Nope there won't be a CoA editor for cadet branches.
 
Q: will characters inherit secrets say for example if you are a character that's secretly a bastard and in a ruler position. Could a rival find out and then use that as a strong book
A: If by ‘inherit’ you mean ‘discover’ then yes. If the character you are playing is secretly a bastard, it is absolutely possible for your rivals to blackmail you over that if they find out!
 
Q: Can development of a county rapidly decrease perhaps by raiding or devastation?
A: There are ways for development to go down
 
Q: Will there be cultural specific titles? Say Kaiser Basileus Jarl etc.
A: Yes!
 
Q: What is the smallest size of provinces on map in pixels (average value)?
A: 12x12 is the smallest, except for some islands that are smaller.
 
Q: will there be models for horses or elephant armies on the map, like in EU4?
A: We will not have elephants and horses for the land units. However we will be showing variance on units/armies depending on their quality.
 
Q: will you be able to take just any lowborn schmuck off of the streets to make them your steward if they have good enough stats?
A: As long as they are in your court or a guest, yes. However, your noble vassals won’t be happy about it...
 
Q: Can you have heavy cavalry that isn't knights?
A: Yes, men at arms.
 
Q: will not really documented characters be randomly generated like how they are in ck2?
A: Some characters will be randomly generated , similar to what was done in CK2.
 
Q: with the way the new attrition appears to work and the chokepoints etc does this mean you can effectively do HOI4 style encirclements
A: Warfare is not on the scale and granularity of HoI4. Pincer moves might be doable though.
 
Q: What effect does technology have on buildings and men-at-arms?
A: Some buildings and men at arms are unlocked over time
 
Q: Will Britain, France, Spain, Russia and the like have their Empire-rank title at release?
A: yes
 
Q: follow up to my secretly a bastard question. What happens if the character you are playing finds out they are actually a bastard. Will the be an event change. Will they see their real parent in the character screen
A: You will still see your ‘legal’ father in the Character screen, but in the Secrets screen you can see who your actual father was.
 
Q: Are there any ment-at-arms available for hire only if you have a specific culture or religion?
A: Some men at arms types are cultural
 
Q: can lowborn characters form new dynasties?
A: If they manage to come into possession of a landed title, yes.
 
Q: will the game support the player writting in special characters that are already in the game? ck2 dosent let you use ð even if some characters use that letter in their names
A: Yes. Special characters are supported by in-game prompts, such as writing character names.
 
Q: will capturing oponents in battle still be as random as ck2 and will capturing the enemy king still give you 100% war score?
A: It is based on their presence in the battle as a commander or knight. Overwhelming victory is more likely to result in capture. Capturing the enemy ruler will win the war.
 
Q: In warfare does CK2 uses shattered retreat, or is there again a rule to switching between shattered retreat, and direct retreat to the next province?
A: We do have shattered retreat
 
Q: Will there be Custom Empires in the game?
A: Yes!
 
Q: will different cultures have different specialist (men at arms?) troops and will they change over time?
A: Each culture has access to a special cultural Men at Arms type, which has powerful bonuses. Some of these are MaA are unique to the culture, while others are shared amongst a culture group.
 
Q: what is the normal ratio of knights/men at arms/levies we can expect to see in our armies?
A: That depends on a lot of factors. # of knights doesn't scale much with size, so small realms will have more compared to their levies. While the ability to support men at arms does scale with your economy quite a bit, so that'll be relatively consistent. Levies will generally significantly outnumber MaA and knights, but hiring mercs for instance will change that balance.
 
Q: There will be special or flavour titles, just like abbot, marquis, viscount, lord, earl, palatine counts, margrave and that stuff?
A: We do have different flavour titles yes
 
Q: what is the maximum possible development that CK3 will allow in any given barony/county?
A: 100
 
Q: Will battles be overall more deadly and risky? Like will you see more characters die/be captured
A: Since we have characters fighting directly in the combats (Knights), more characters are exposed to the dangers of combat than in CK2. It's dangerous to be a knight.
 
Q: As a follow up to: Q: Will we be able to choose our own coat arms when making a cadet branch? A: Nope there won't be a CoA editor for cadet branches. Could we get some clues on how the new coat of arms is chosen? Does it take things like location, culture, religion and your other parents family into account? Say I and my father are from house Karling and my mother is house Lowborn could my new Cadet house turn out as House Karling-Lowborn?
A: Some patterns and similar are cultural or religious. Cadet branches are partially based on the house they split from.
 
Q: How many events will be included at launch?
A: Lots of them
 
Q: will your court still be located in a fixed capital as in CK2, or will there be some more historical representation of of courts?
A: Like in CK2.
 
Q: What regions are going to be playable from the beginning? What about other regions, any future plans?
A: Every area on the map is playable
 
Q: Will there be unique cultural buildings?
A: No. The main factor for which building you are able to build in a barony will depend on the terrain. For example, the difference between Farmland and Desert is quite significant. Farmland will have a higher economy output, while Desert allow for more hardy warriors.
 
Q: Any confirmation on what the games end date will be?
A: 1453
 
Q: What was the funnest/funniest bug that was encountered during development?
A: Hard to choose just one, but here's one fun bug we had: Every single portrait in the game would stare at you accusingly. Every. Single. One.
 
Q: will animals be in the game?
A: Maybe 
 
Q: with the council's increased performance, will we be able to spam invites of obviously themed character types like we could in Ck2 or do we need to find these skilled people more organically?
A: You will need to find your councilors more organically. Guests who visit your court are often excellent candidates to become councilors, but you don’t have complete control over when they show up the way you did in CK2 (though there are things you do to encourage more guest arrivals over time).
 
Q: Are men at arms built at holdings like CK2 levies, or in a more centralized way like CK2 retinues?
A: Men at Arms are built centrally.
 
Q: with regards to stewards and development, is there more to keep track of economics-wise to keep your kingdom strong, like food and population, or is all of that abstracted into gold again?
A: Buildings, development, control, vassal taxes. Probably some more. But it all boils down to gold, yes.
 
Q: Will republics be available to play on release?
A: No
 
Q: Will we see any limit on how many knights there will be and can non-knight and non-commander characters still also fight in battle?
A: You have a limit on how many knights you can have based on a number of factors (E.G., tier, government). Only knights and commanders are present in battle.
 
Q: will baronies without holdings be held by character or not and will there be like whole blank counties for colonizing with de jure control.
A: All counties have a holder. Empty baronies are considered owned by the county holder.
 
Q: What kinds of units will we see in mercenary companies? Are they only men at armies or do they have levies as well?
A: A mix of men at arms and levies.
 
Q: Will spawned noble names still relate to where they are from, like De Tottenham or Of York.
A: Yes
 
Q: will Knights be individuals and have their own personal weapons and combat styles or are they more like a unit type?
A: Knights are actual characters.
 
Q: When will cadet branches form? Can a strong enough founding house keep things together?
A: Any prestigious landed dynasty member who is not in line to inherit any titles from the current dynasty head is eligible to form a Cadet Branch. So, it’s less a measure of how strong the founding house is, and more a measure of how powerful & expansive more distant branches of the dynasty have become.
 
Q: Will there be a Dev Diary about modding at some point?
A: Yes
 
Q: Will the character finder make a return or are you going for a more organic gameplay loop when finding potential councillors or spouses? Since events and the roleplay seems to be big focus of ck2 it be a bit disappointing if the easiest way of finding good people was trough search and invite rather than interacting with what's given to you.
A: we have a new and improved character finder
 
Q: Any more info on what start dates will be included
A: So far we've confirmed 867 and 1066
 
Q: is there a building slot limit for baronies?
A: Yes.
 
Q: In CK2 it was theoretically possible, if extremely rare, to die in battle while your army suffers 0 losses (and it actually happened once to a friend who never wanted to play again). Has that changed?
A: I don't think that can happen under the current CK3 combat mechanics
 
Q: does having a wife of a different culture and religion cause more issues then in CK2 as it didn't cause much of one
A: it can be beneficial if they like you as vassals of that culture will be pleased
 
Q: Since there is more land available will there be more De Jure kingdoms/empires available to create?
A: Generally yes. Some areas will be quite similar to CK2, while other will have more titles available.
 
Q: Can a marriage between two cadet dynasties create a new independent dynasty?
A: no it won’t, the children will be of the dynasty from the primary partner in the marriage
 
Q: Do council actions still work by having a percent chance per year event firing?
A: Answered this incorrectly earlier due to a misunderstanding. Tasks like "convert county" have a progress bar, so you know roughly when it will complete. There's still also associated random event that might happen while the councillor is undertaking the task.
Изменено пользователем hiZis
Ссылка на комментарий

Flamme
12 часа назад, Серж Барнаул сказал:

Почему же? Если наследование дискуссионно, то заручиться их поддержкой было совсем нелишним. 

Я не сказал, что этого не было - я сказал, что значимость подобных вассалов выражалась куда ярче и, зачастую, другими способами.

20 часов назад, Alariko сказал:

Это уже абсолютизм, 18 век какой-то.

Если король сильнее и влиятельнее всех в своём королевстве - именно по наличной силе, не потому, что он король, а потому, что воинов у него больше всех - то с фига ли он обязан прогибаться под вассалов, которых он, при желании, сам может запросто согнуть?

12 часа назад, Серж Барнаул сказал:

Но изменение законов наследования или навязывание не того, кого хотят вассалы - слишком серьезное действие, чтоб монарх мог по своему произволу решать. Филипп Красивый, наверное, понимал, что его политику лучше продолжать среднему, а не старшему сыну (как оно и вышло в действительности), его власть по тем меркам была едва не абсолютной, однако изменить порядок наследования не решился. И таких примеров много.

Возможно, но в свою очередь я не очень вспомню реальные примеры средневековых королей, которые могли бы раздавить сопротивление всех своих вассалов разом чисто грубой силой.

Ссылка на комментарий

KostaRPK
1 час назад, Flamme сказал:

Если король сильнее и влиятельнее всех в своём королевстве - именно по наличной силе, не потому, что он король, а потому, что воинов у него больше всех

 

Это значит что могущественных вассалов в королевстве нет, и как сказали выше, теперь вроде как можно будет запугивать недовольных.
 

И как по мне могущественные вассалы это проблема не условных королевств, а условных же империй, где в вассалах тот самый король Шотландии.

Ссылка на комментарий

СУЛАРИУС
43 минуты назад, KostaRPK сказал:

И как по мне могущественные вассалы это проблема не условных королевств, а условных же империй, где в вассалах тот самый король Шотландии.

При этом в СК2 меня чаще доставали мелкие графы, чем жирные короли в моем совете. 

Ссылка на комментарий

folderwin

Меня бесило во второй части , то, что если к тебе плохо относятся тебе не будут платить деньги, что за херня ещё понимаю церковь, но там мелкий барон с армией в 100 человек шлёт нахер своего сюзерена с одной гвардией в 600 человек и армией 3000

_________
добавлено 0 минут спустя
Только что, folderwin сказал:

Меня бесило во второй части , то, что если к тебе плохо относятся тебе не будут платить деньги, что за херня ещё понимаю церковь, но там мелкий барон с армией в 100 человек шлёт нахер своего сюзерена с одной только гвардией в 600 человек и армией 3000

 

Ссылка на комментарий

СУЛАРИУС
12 минуты назад, folderwin сказал:

Меня бесило во второй части , то, что если к тебе плохо относятся тебе не будут платить деньги, что за херня ещё понимаю церковь, но там мелкий барон с армией в 100 человек шлёт нахер своего сюзерена с одной гвардией в 600 человек и армией 3000

_________
добавлено 0 минут спустя

 

Ладно еще один гордый барон в своем замке, но вот дерзкие республиканцы больше раздражают.

Ссылка на комментарий

Keksik

1). Вся фишка в том, что епископов крышует папка и они ему отбашляют барыши с податей:) Так что если покуситься на их кошель, то резко выяснится, что в твоём королевстве огромные проблемы с демократией праведностью. Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

2). Один богатенький вассал в королевском дворце интриги плёл, на приказ платить налог, он послал тебя под стол. И как бы слюной ты не брюзжал, заливая вассальный договор, он с мерзкой улыбочкой разраба всё также слал тебя под стол. Угрожая силой на конец, в надежде получить своё бабло, ты получаешь лишь в ответ всю туже мерзкую улыбку, но только у сотен таких как он. А герцоги лишь посмеивались, над твоей бедой и в тихаря под шумок очередной заговор идёт... Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
Надеюсь стихотворная форма тут всем проглядывается?:) Если конечно посидеть над текстом, то можно и лучше, но мне лень:D
3). Пока венценосные особы друг другу глоточки грызут, умные республиканцы по тихому денежки гребут. И каждый раз, когда игрок решает наказать местного царька, республика довольно скалится, ведь настал их час. И возвращаясь в родные края с победой, ты идёшь с пустым карманом брать в долг у местного бизнесмена. Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

В результате денег нет, вассалы шлют, а дожи проценты гнут. И само получается так, либо ты добрый и сердечный правитель с нищим государством и тысячей голодных ртов, что так и норовят откусить от тебя кусок, либо бесчестная сволочь и тиран, но с армией и при деньгах. 

 

Ссылка на комментарий

folderwin
3 часа назад, Keksik сказал:

 

2). Один богатенький вассал в королевском дворце интриги плёл, на приказ платить налог, он послал тебя под стол. И как бы слюной ты не брюзжал, заливая вассальный договор, он с мерзкой улыбочкой разраба всё также слал тебя под стол. Угрожая силой на конец, в надежде получить своё бабло, ты получаешь лишь в ответ всю туже мерзкую улыбку, но только у сотен таких как он. А герцоги лишь посмеивались, над твоей бедой и в тихаря под шумок очередной заговор идёт... Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
Надеюсь стихотворная форма тут всем проглядывается?:) Если конечно посидеть над текстом, то можно и лучше, но мне лень:D

 

А теперь вспомним Русь 10-го века , как собирали дань с подвластных территорий и как те кто не платили могли отхватить , чаще всего просто приходила дружина и собирала дань грабежом территории которая не стала платить дань , и тут как раз если тебе кто то может себе позволить не платить тебе то тебя скоро все смело пошлют нахер , твой авторитет упадет , это наиболее тупая и неправдопадобная механика только тебя начнут слать нахер часть вассалов то и остальные не заставят себя ждать , ты вообще как представляешь себе это ?

Ссылка на комментарий

Гренье
Только что, folderwin сказал:

А теперь вспомним Русь 10-го века , как собирали дань с подвластных территорий и как те кто не платили могли отхватить , чаще всего просто приходила дружина и собирала дань грабежом территории которая не стала платить дань , и тут как раз если тебе кто то может себе позволить не платить тебе то тебя скоро все смело пошлют нахер , твой авторитет упадет , это наиболее тупая и неправдопадобная механика только тебя начнут слать нахер часть вассалов то и остальные не заставят себя ждать , ты вообще как представляешь себе это ?

Русь X века трудно назвать феодальным государством. Классического, французского(континентального) феодализма на Руси вообще никогда не было(как и в Англии), что просто игнорируется параходами

Ссылка на комментарий

Alariko
12 часа назад, Flamme сказал:

Если король сильнее и влиятельнее всех в своём королевстве - именно по наличной силе, не потому, что он король, а потому, что воинов у него больше всех - то с фига ли он обязан прогибаться под вассалов, которых он, при желании, сам может запросто согнуть?

По одиночке может согнуть, но не сможет против нескольких сразу или тем более против всех разом. А если сможет, то это уже читай абсолютизм короны и возможность перехода на имперскую администрацию.

 

_________
добавлено 1 минуту спустя
46 минут назад, Гренье сказал:

Русь X века трудно назвать феодальным государством. Классического, французского(континентального) феодализма на Руси вообще никогда не было(как и в Англии), что просто игнорируется параходами

Ещё они будут вам прорабатывать отдельно форму правления для нелюбимого ими региона, ага щас.

Ссылка на комментарий

2 часа назад, Alariko сказал:

Ещё они будут вам прорабатывать отдельно форму правления для нелюбимого ими региона, ага щас.

Ну ладно мы, но Англия? С Англией то что?

Ссылка на комментарий

Серж Барнаул
18 минут назад, Nklas сказал:

Ну ладно мы, но Англия? С Англией то что?

А что Англия? Да и Русь? При всех отличиях от "классического феодализма" (т.е. французского) там были те или иные формы наследственных вассальных владений. Прописывать для каждой страны свою собственную модель разрабы точно не будут. Хорошо, если они хотя бы для Византии специфику пропишут - вот там вообще было бюрократическое, а не наследственное управление областями. Скажем, знатные византийские семьи, как патриции в СК2, имели бы только не привязанное к карте семейное поместье, а области в управление получали бы милостью императора (награда за услуги, высокий престиж, следствие интриг, подкупа и др.) Не знаю, насколько бы это было играбельно, но по крайней мере исторично. 
 

Ссылка на комментарий

OliverDeBra

Посмотрел видосы, посмотрел раскрутку, один в один раскрутка как по императору была.

Ох чуя будет такой же сырой проект. Графон и все что успели реализовать.

 

Ссылка на комментарий

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 9,683
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 817170

Лучшие авторы в этой теме

  • simonov-89

    830

  • Ursus Mursus

    585

  • Pacific Coast Highway

    385

  • СУЛАРИУС

    296

  • Keksik

    232

  • EugeneDzoy

    203

  • Razer98K

    202

  • Eclairius

    187

  • Кодекс

    182

  • MrNoobomnenie

    177

  • MoS@Rt

    163

  • Alterus

    158

  • SShredy

    147

  • Britra

    143

  • Kapellan

    128

  • Shamilboroda

    111

  • Кшиштоф Пшебижинский

    96

  • Три рубля

    96

  • GunganKnight

    91

  • svetlovanton

    90

  • Gorthauerr

    87

  • Alariko

    80

  • hiZis

    80

  • Кецаль

    79

Лучшие авторы в этой теме

Популярные сообщения

imker

В тему повесточки. Они действительно устрашнили баб путем ликвидации нордических модельных черт внешности и замены их на монголоидные черты. В результате женщины арийской наружности теперь в

InfoSec

Дневники разработчиков EU IV: мы починили множество багов и недостатков ИИ в войне/экономике/администрации Дневники разработчиков CK 3, где ИИ еще тупее чем в EU IV: мы починили главный недостаток -

Alorian

Неа. Сам жду, каждый день утром и вечером форум их листаю, пока инфы нема  . Но по кол-ву и общей проблемности багов, думаю завтра-послезавтра выкатят что-нибудь промежуточно. По опыту с другими крупн

Три рубля

Что-то печального много в нынешней партии. Любвеобильная графиня родила девятнадцать детей и пережила пятнадцать из них. А сейчас глянул в историю артефакта — игрушечной лодочки, добытой при штурме за

SShredy

Ну так все постоянно жаловались, что Параходы выпускают миллионы длс к играм, а теперь жалуются, что они не выпускают миллионы длс к своим играм.

imker

На сайте парадоксов вышли ответы разработчиков на вопросы касательно Королевского двора. Английский вариант. Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.     ▲ Могу ли я уже сделать пред

imker

Статья разработчиков из журнала GameWatcher     Английский вариант: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.   Первое крупное расширение д

imker

Поигрался пару часиков. Очень понравилось. Народ в стиме тоже зашевелился. 50К игроков, против обычных 15ти. Дегустируют.   Мысли: 1.Эвентов стало больше. В том числе дворовые эвенты су

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу


Copyright © 2008-2024 Strategium.ru Powered by Invision Community

×
×
  • Создать...