Перейти к содержимому
Strategium.ru

When the World Stopped Making Sense - Миграционная эпоха 476-700 гг. н. э.


Канцлер Шольц

Рекомендованные сообщения

Канцлер Шольц
4 минуты назад, Флавий Аниций сказал:

Это называется застоем. Впрочем, автор ещё может вернутся к работе над модом. Вопрос в том, выдержит ли этот мод конкуренцию с другими модами по античной тематике.

Да, и я про тоже. Столько модов по этой тематике разрабатывается, да и вообще конкуренция среди глобальных модов серьезная на ск3


Драконарий

Мод очень неплохой, проведена поистине титаническая работа по созданию атмосферы начала Темных Веков и крушения Pax Romana :good:

Атмосферная вещь! Баланс соблюдается в сценариях, нет ничего невозможного ) Разве что слишком золотишко быстро даже не самые крупные игроки накапливают, при этом его особо не тратя (ВРИ за 5 лет больше 4К золота уже имеет) Вот это как-то нереалистично, учитывая развал позднеантичной экономики и торговли. Ну и русификатора немного таки не хватает, да. 8\10 ставлю. 


Канцлер Шольц

Dev Diary 16.2: The Dev Diary that Won't Stop Ringing (0.1.5 Changes)

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

 

Update: 27 Apr 

Спойлер

General:
- Updated the mod to vanilla 1.12.4

Defines & Game Rules:
- Added default game rule slowing hybrid and divergence
- Reduced a number of hard-coded defines, slowing the growth of cultural acceptance
- Added game rule restricting the creation of de jure titles if the ruler's primary title is titular; off by default and has an "AI only" variant as well.

New Mechanics:
- The Senate:
- Created two Senate institutions, with Roman and Constantinopolitan Senates, instead of having them on the map as a title
- The institution is interactable through the GUI as a new menu item
- Senate Interactions:
- Request Recognition:
- An event fires several days after taking the Senate Seat, where the Consul requests that you request Senatorial recognition
- You can Accept, Ignore the Senate, or Stall; all actions costing prestige and conferring modifiers
- After that event, players may request through the GUI that the Senate recognize them if they chose to stall instead of making a decision
- Rather than a decision, players may disestablish the Senate in the GUI if they are not a Roman-type culture or a Roman government
- Senatorial Recognition:
- Getting the recognition of the Senate confers a modifier which negates short-reign penalties, at the cost of prestige, but also gains an opinion bump with Senators
- Ignoring the Senate gains one prestige at the cost of an opinion malus with Senators
- Stalling the Senate hurts one's opinion with Senators, and each new consul will both the Senate Seat top liege, requesting that they seek the approval of the Senate
- Senate Character Interactions:
- The top liege of the Senate seat (Rome or Constantinople for East and West, respectively) and the consul may use Senate Interactions
- They may nominate a new Senator from characters in the "Senatorial Regions" around the Senate Seats or within the top liege of the Senate Holder's realm
- They may elevate dynasties to join the ranks of the senate
- The top liege of the Senate Seat may also nominate the next consul
- However, Senators react negatively to such interference by the top holder and such actions give negative opinion modifiers and cost variable prestige (depending on the nominee's traits and standing)
- Senatorial Families:
- Senatorial families have some implicit modifiers, granting prestige gain for dynasty members as well as bolstering diplomacy and intrigue
- Senatorial families expect to have a certain number of non-capital (or capital) baronies in their family
- Senatorial family dynasts will bother the holder of the Senate seat if their family has fewer holdings than desired
- Accepting grants a random non-capital barony to the Senator's family at the cost of aggrivating vassals
- Refusing irritates the whole Senate
- Traits and Modifiers:
- Senators for both the East and West have traits which denote their membership and provide some prestige gain
- The Consuls have a character modifier indicating their consulship
- Previous Consuls have a trait indicating their prior consulship
- These Traits have additional, culture-related modifiers
- Senate leadership is elected yearly
- The Senate will behave somewhat autonomously, electing Consuls every January, or sooner if the consul dies mid-term, from among their ranks
- Players may nominate Consuls if they hold the Senate Seat, annoying the Senate but giving their nominee prestige and renown, as well as making them next consul
- Senate and Title Revocation:
- Revoking non-capital baronies from Senators _without a revocation_ reason angers all Senators
- Applies even for bureaucratic and gubernatorial governments (who otherwise have very liberal revocation rules)
- This does not extend to Senators with counties or greater
- Either of the Senates may collapse if no senator is available to maintain the Senate's functions
- Rajamandala and Eranshahr governments cannot request interact with the Senate, as they function under very different understanding of universality than the Roman Empire
- Senatorial approval and disapproval comes with legitimacy gain and loss, modified by government type, held titles, and culture features
- Title Creation:
- Titular Cultural Titles and related concepts removed
- Holding only Titular Kingdoms or Empires prevents you from creating de jure kingdoms and empires
- Added a decision for making titular Kingdoms into de jure Kingdoms for characters who cannot establish Roman empires, or for land outside the Roman Empire
- Only available to non-tribal, non-nomad, non-Gubernatorial governments
- Requirements:
- Have held the duchy in which the capital county resides for at least 30 years
- Complete control of at least two duchies within the same de jure kingdom, one of which is the capital duchy
- The capital duchy is your culture and faith
- Your culture has Social Stratification and Writing Innovations
- Legitimacy Level of 3
- Prestige Level of 5
- Maximum Crown-Type Authority if government has it, or sufficient fedualization for Sub-Roman governments
- Added a decision for replacing de jure Roman Provinces with titular Kingdoms for characters who can establish Roman empires, for land within the Roman Empire
- Similar to the above, but requires complete control of the associated kingdom
- Prestige prices increases quadratically with the degree of feudalization in the Realm
- Also requires Legal Codex Innovation
- Added a decision for making titular Empires de jure
- Added a decision for making titular Roman Empires de jure

WtWSMS Mechanics, from Previous Releases:
- Minorities:
- Faith Conversion (by event/decision/interface): a large minority of your old faith will still exist in your capital if you convert
- Culture creation removes parent culture minorities in counties of the new culture
- If a hybrid or diverged culture is within the cooldown period, the parent cultures are subsumed instead of becoming a minority when the county culture changes
- Conversion (by any means) now will keep a large minority of the old faith in your capital county
- Rites and related faiths do not leave behind a minority if converted to the main faith, _unless_ it is a holy site of the Rite and not the main faith

Map and History:
- Adjusted position of the Ostrogoth presence around Lake Balaton
- Increased number of size and Amazigh minorities in North Africa
- Minor fixes to some minorities around the map
- Daylamite Zoroastrian and Iranian Polytheist counties use Afridunism

Government:
- Nomads obligations function like clan obligations in 1.10.*

Religion:
- Zoroastrian faiths no longer have access to Rite tenet, instead using the branch mechanic from Vanilla
- Added Bosnian Church to Christian religion, but made it unconvertable for the time being
- Manicheanism has "Clerical Vegetarianism" Doctrine
- Tenets:
- Hellenic Syncretism is extended to Mazdan faiths as an option
- Patron Gods available to Zoroastrians
- Faith Changes:
- Scythian Paganism replaces "Sky Burials" with "Communal Identity"
- Mazdayasna replaces "Sky Burials" with "Ecclesiarchy", Replaces "Pluralism" with "Righteous"
- Zurvanism replaces "Sky Burials" with "Ritual Celebrations"
- Khurmazta replaces "Sky Burials" with "Communal Identity"
- Arewordik replaces "Sky Burials" with "Communal Identity"
- Funeral Rite Changes (beside Stoic):
- Religions:
- Arabian Paganism uses Bewailment
- Celtic Paganism uses Cremation
- Egyptian Paganism uses Mummification
- Georgian Paganism uses Sky Burials
- Hepthalite Religion uses Cremation
- Indian Tribal Religion uses Cremation
- Iranian Paganism uses Sky Burial
- Khasi Religion uses Cremation

 


Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   Вы не можете вставлять картинки напрямую. Загрузите или вставьте их через URL.

  • Ответы 22
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 3686

Лучшие авторы в этой теме

Популярные сообщения

Канцлер Шольц

When the World Stopped Making Sense - A Migrational Era Mod for CK3 - 476-700 AD   When the World Stopped Making Sense (WtWSMS) - это масштабный капитальный проект для CK2, позволяющий играт

Канцлер Шольц

Сделал машинный перевод мода. Закинул в шапку 

Флавий Аниций

Мод для второй части тоже был долгостроем. Его лет 7 или 8 пилили. Впрочем, он был очень крутым, думаю этот будет не хуже. Вероятно, причина такой низкой скорости в том, что мод делается всего од

Канцлер Шольц

Возможно, людей у них на порядок меньше, чем в ЕК2. 

Канцлер Шольц

Основная проблема мода это пиар, реклама. Людей отталкивает длинное название мода, которое никак не раскрывает содержимое мода. Группа дискорд очень слабая, там всего 1200 человек. И это группа одна д

Канцлер Шольц

Кстати,возможно и это мод тоже возьмем на перевод. В перерывах с ЕК2,переводить этот мод)

Канцлер Шольц

Как то медленно идет этот прогресс. На гитхаб не очень активная работа, а про обновления в стиме я молчу.  

Канцлер Шольц

Пост 1.9.* Обновление статуса   Прошло некоторое время, так что вот обновление статуса; не настоящий DD, потому что не так много контента для обсуждения. Май оказался ужасным месяцем дл

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу
  • Модераторы онлайн

    Нет пользователей для отображения

×
×
  • Создать...