Перейти к содержимому
Strategium.ru

Small Guns


volanchik

Рекомендованные сообщения

Жора
Вначале я опишу кривоватость АР (Armor Piercing) патронов.

Толи мини-мод, толи патч есть исправляющий этот косяк оригинала. Насколько я помню в Restoration Project вшита поправка.


volanchik
Толи мини-мод, толи патч есть исправляющий этот косяк оригинала. Насколько я помню в Restoration Project вшита поправка.

А линк на патчик можно?


Жора
(изменено)
А линк на патчик можно?

Нет. У меня нет игры, и ссылку проверенную дать не смогу. Но я точно знаю, что Fallout 2 Restoration Project имеет этот фикс. Его можно нагуглить. Когда устанавливется он спрашивает ставить ли AP ammo "fix". Может быть есть где-то отдельно.

Сейчас погуглил вроде должен быть и отдельно, называется Glovz' AP Ammo Damage Mod.

Изменено пользователем Жора

Никита Николаев

Во-во, с магнумом бегал - очень понравился)


volanchik

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Пример: Персонаж с Perception 7 стреляет в собаку (AC - Armor Class 5) из

а) .44 magnum revolver

б) Hunting rifle

в) Assault rifle

Small Guns - 100%, расстояние до цели 10 клеток,

а) 100% - 30% + (7-2) * 8% - 4% * 10 - 5 = 70% + 40% - 40% - 5% = 65%.

б) 100% - 30% + (7-2) * 16% - 4% * (10-10) + 4 - 5 = 70% + 80% - 0% + 4% - 5% = 149%, Сюда добавится ещё +20% от патронов, в итоге будет 169% что округлится до 95%. Т.е. можно стрелять в глаз 0_0 (надо проверить будет дома)

в) 100% - 30% + (7-2) * 16% - 4%*10 - 5 = 70% + 80% - 40% - 5% = 105%.

Вот и видна мощь охотничьей винтовки:

1. Относится к снайперским, а это значит не учитываются штраф за первые 10 клеток в расстоянии.

2. Добавляется 20% из-за патрона.


Ivashka
(изменено)

Это все конечно здорово, но лично я едва ли могу удержаться от соблазна, взять персонажем 1 уровня одни из самых мощных пушек игры - базар и гаус ружье. А потом играть уже не интересно. Не говоря уже о том, что вторую по крутости броню игры, так же можно получить в течении 10-15 минут игры. Пока есть такие оплошности геймплея, всякие пистолеты фактически бесполезны.

Изменено пользователем Ivashka

volanchik
(изменено)
Это все конечно здорово, но лично я едва ли могу удержаться от соблазна, взять персонажем 1 уровня одни из самых мощных пушек игры - базар и гаус ружье. А потом играть уже не интересно. Не говоря уже о том, что вторую по крутости броню игры, так же можно получить в течении 10-15 минут игры. Пока есть такие оплошности геймплея, всякие пистолеты фактически бесполезны.

Для Гаус ружья нужны патроны, которые продаются редко и только в 2-х городах, в дропе их нет. Это значит нудятина по курсированию возле Сан-франциско, зарабатыванию денег и скупке патронов. И геймплей здесь не нарушается. Когда ты играешь в первый раз, ты этого не знаешь, когда играешь во второй, ты сознательно сам себе рушишь геймплей. Всё равно, что в игре набрать читкод и жаловаться на то, что прогеры оставили читкоды доступными. Но не прогеры же вводят его, ты сам. Т.е. у тебя есть возможность получить удовольствие от игры пройдя её по другому нежели в первый раз.

НапримерНажмите здесь!
 Team gunfighter: A bright and sociable character who can bring three friends along. You can take on all quests and pack some punch.

Initial stats: ST 5, PE 6, EN 4, CH 6, IN 7, AG 7, LK 6.

Developed stats: ST 10, PE 7, EN 4, CH 6, IN 8, AG 8, LK 8.

Traits: Small Frame, Fast Shot.

Tag skills: Small Guns, Lockpick, Speech.

Perk progression: Level 3 Awareness, level 6 Quick Pockets, level 9 Better Criticals, level 12 Living Anatomy, level 15 Bonus Rate of Fire, level 18 Gain Agility, level 21 Action Boy, level 24 Sniper.

Comments: Pick up Sulik, Vic and Cassidy for a posse of gunslingers. Later in the game you can switch to Big Guns (goes well with Fast Shot), perhaps in conjunction with pulse and/or gauss weapons. You need a Jet or Mentats for Sniper. Whether you should pick Living Anatomy or go for more AP is situational.

Gifted gunfighter: A boosted version of the above.

Initial stats: ST 5, PE 7, EN 4, CH 6, IN 7, AG 10, LK 8.

Developed stats: ST 10, PE 8, EN 4, CH 6, IN 8, AG 10, LK 10.

Traits: Fast Shot, Gifted.

Tag skills: Small Guns, Lockpick, Speech.

Perk progression: Level 3 Awareness, level 6 Quick Pockets, level 9 Better Criticals, level 12 Living Anatomy, level 15 Bonus Rate of Fire, level 18 Action Boy, level 21 Action Boy, level 24 Sniper.

Comments: See Team gunfighter. Basically you're a deadly gunman (or -woman) who can also pick up a few NPCs.

Solo sniper: A character that can do almost everything in the game and mostly relies on ranged (and deadly) sniping to conquer the enemy. A bit harder to play early in the game.

Initial stats: ST 5, PE 7, EN 4, CH 1, IN 7, AG 9, LK 8.

Developed stats: ST 10, PE 8, EN 4, CH 1, IN 8, AG 10, LK 10.

Traits: Small Frame, Finesse.

Tag skills: Small Guns, Lockpick, Speech.

Perk progression: Level 3 Awareness, level 6 Quick Pockets, level 9 Better Criticals, level 12 Living Anatomy, level 15 Bonus Rate of Fire, level 18 Gain Agility, level 21 Action Boy, level 24 Sniper.

Comments: Build Small Guns to 150% and kill everything that moves with the Scoped Hunting Rifle/Sniper Rifle/Gauss Rifle. Don't get the enhanced combat implants until you've temporarily recruited the NPCs you can get xp and other bonuses from (such as Myron's antidote quest). You can do the Mutate! thing at level 27 to get Fast Shot if you like, but you'll be pretty deadly anyway with 12 AP and a Gauss Pistol.

Team brawler: A character devoted to Unarmed and Melee Weapons.

Initial stats: ST 5, PE 6, EN 4, CH 6, IN 7, AG 9, LK 4.

Developed stats: ST 10, PE 7, EN 4, CH 6, IN 8, AG 10, LK 6.

Traits: Small Frame, One Hander.

Tag skills: Melee Weapons, Lockpick, Speech.

Perk progression: Level 3 Awareness, level 6 Bonus Move, level 9 Better Criticals, level 12 Living Anatomy, level 15 Bonus HtH Attacks, level 18 Gain Agility, level 21 Action Boy, level 24 Slayer.

Comments: Pick up Sulik and Cassidy. CH 6 is mostly for quest purposes; theoretically you could recruit Marcus or Goris, but I actually wouldn't. You need a quick trip to NCR around level 9 to meet the LK requirement of Better Criticals. You can move two points of CH to LK if you want, but LK ultimately isn't as important for an HtH character. The reason I choose Melee Weapons over Unarmed from the start is that it's a little better in the beginning, and there are many ways of raising Unarmed for free during the game, so that it's very easy to make the switch when the time comes.

Solo brawler: Same as above but with less CH. Not really an improvement, though, since you lose some quest features and mostly boost Luck in return (theoretically you could boost EN instead, but I just wouldn't bother).

Initial stats: ST 5, PE 6, EN 4, CH 1, IN 7, AG 10, LK 8.

Developed stats: ST 10, PE 7, EN 4, CH 1, IN 8, AG 10, LK 10.

Traits: Small Frame, One Hander.

Tag skills: Melee Weapons, Lockpick, Speech.

Perk progression: Level 3 Awareness, level 6 Bonus Move, level 9 Better Criticals, level 12 Living Anatomy, level 15 Bonus HtH Attacks, level 18 Action Boy, level 21 Action Boy, level 24 Slayer.

Comments: See Solo sniper (but exchange the Super Sledge or Mega Power Fist for the Gauss Rifle, and you don't do the Mutate! thing).

Stupid: The workings of the stupid game is detailed in the Stupid section. I wouldn't recommend playing a stupid HtH character, it's rather hard enough as it is.

Initial stats: ST 5, PE 9, EN 4, CH 1, IN 3, AG 10, LK 8.

Developed stats: ST 10, PE 10, EN 4, CH 3, IN 3, AG 10, LK 10.

Traits: Finesse, Fast Shot.

Tag skills: Small Guns, Doctor, Lockpick.

Perk progression: Level 3 Awareness, level 6 Quick Pockets, level 9 Better Criticals, level 12 Living Anatomy, level 15 Bonus Rate of Fire, level 18 Action Boy, level 21 Action Boy, level 24 Sniper.

Comments: You can substitute anything you like for Fast Shot and/or Doctor. You need 2 Mentats for Bonus Rate of Fire. You don't get the combat implants, and of course you can't get any IN rise if you want to remain true to the stupid theme. You'll probably have to fight a lot of random encounters if you want Sniper before heading off to the Enclave, because of the dearth of quest xp.

[Cкрыть]

А так же от предпочтения игры. Я люблю связку Unarmed + Energy weapons. Ни гаус винтовка ни бозаар не клеются к этому типу. Да и прохождение 2-ой и следующие разы уже подразумевают, что ты знаешь что где будет, что делать, кому что говорить и пр.

Как пройти игру быстроНажмите здесь!
 How to finish the game in half an hour (if you hurry up)

Start a new character. Let's call him "Road Runner", 'cause this will be a fast one. Stats: good IN (but not 10), good AG and PE (for running from random encounters), not too lousy ST or CH, tag Speech, Steal and Barter. The rest doesn't matter. Run through the Temple of Trials as fast as you can, talk Cameron out of fighting. Leave Arroyo right away ("Meep meep!" Vrooom) and move due south-southeast. You should be able to run from anything you happen to encounter.

Once you arrive in San Fransisco at the bottom of the map you must acquire some equipment: 10-17 Super Stimpaks, 2 Psycho and 1 Power Armor. To facilitate this, steal Gauss Rifles and H&K G11s from the guards in the shops and the punks on the tanker, also steal the money off the shopkeepers. You can steal Super Stimpaks from Dr Fung as well. The stores on the tanker have Super Stimpaks and Psycho. If the shops don't have what you want at first, rest 4 days then leave the map and return.

When you have the stuff, go to the Steel Palace and kill Ken Lee using 10 Super Stimpaks. Go to the Hubologist base and the AHS-9. Now save, use the 2 Psycho (reloading if you get addicted), then talk to the AHS-9. Rest for six hours until your IN returns to normal and put a few of your many skill points into Speech. Go to the tanker and set off for the Enclave.

Take the stairs to the detention area (here you would be attacked if not for the Power Armor), go down again. Traverse the maze, going into the side room to the right for the G.E.C.K. and to the left for two Super Stimpaks if needed, then go down the stairs. Find the President, kill him with 7 Super Stimpaks (each of the guards nearby has one if you don't have enough), take the Presidential Access Key. Go to the stairs at the top of the map, go down, find the scientist at the bottom of this map, tell him to shut down the reactor, then go up, run to the newly opened emergency stairs, climb them, and leave the barracks to the west. Talk to Sergeant Granite until he agrees to take on Horrigan. Go west, keep to the bottom of the screen, use the computer and activate counter insurgency. Stand back and watch Horrigan get killed in a few turns by the turrets and soldiers. Open the door and step out. Finished!

TNUFG Green Star.gif Larry Eggleston Jr. used roughly the same method and managed to finish the game without saving in under twenty minutes, killing Ken Lee with Plastic Explosives instead of Super Stimpaks.

[Cкрыть]
Изменено пользователем volanchik

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   Вы не можете вставлять картинки напрямую. Загрузите или вставьте их через URL.

  • Ответы 7
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 5240

Лучшие авторы в этой теме

  • volanchik

    4

  • Жора

    2

  • Ivashka

    1

  • Никита Николаев

    1

Популярные дни

Лучшие авторы в этой теме

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу
  • Модераторы онлайн

    • Blackfyre Kreis
    • alexis
×
×
  • Создать...