Перейти к содержимому
Strategium.ru

When the World Stopped Making Sense


Ярошич

Рекомендованные сообщения

Как пишут в Вики, уже есть 0.9.9 под 2.6.2

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

 

Может кто то имеющий доступ к плазе поделится) 


Мод обновляется почти каждый день. Самую свежую версию всегда можно скачать отсюда:

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.


vitovt13

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

 

Changelog
 

Спойлер

 

MAJOR:
- Compatibility with vanilla 2.6.2
- Greatly expanded history in a variety of regions, with new Frankish tribes, minor realms replacing Mauretaniania and the Cushites and a new setup in India, see the dev diary for a general overview: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
- Added a new government type: Sassanid government type for the Sassanids based on historical research on Persia
- Reworked many colours across the map, based upon: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
- Overhauled the map of Mesopotamia and Western Persia, see on: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
- Ported over a religious tolerance system from Lux Invicta (credits to the team, thanks to Numahr for advice and recommendation)

- Disabled the vanilla religious conversion actions
- Added targeted decisions to convert vassals or prisoners, or convert to the religion of a spouse, consort or concubine
- Added a set of religious tolerance laws
- Modified the likelihood of provinces and rulers converting based upon laws and mentalities
- Divided the religions in five different categories based upon mentalities:
- Proselyte, good at converting others well but vulnerable to conversion from other branches within same religious group
- Ancestral, bad at converting others and very vulnerable to conversion from others
- Bastion of the Faith, bad at converting others but resistant against conversion from others
- Communitarian
- Sectarian

- Added decisions for powerful rulers to restore the Western Roman Empire or the Eastern Roman Empire with associated events

MINOR:
- Integrated Ancient Religions v0.38.1 "Actaeon", for compatibility with 2.6.1
- Disabled the Hellenism, Kemetism and Celtic revival events from ACR
- Removed the Promothean and Titan heresies from ACR
- Added the tribal Nasamones in Africa and changed the dejure of the local area to fit it
- Redesigned the dejure structure of Yemen and reworked Socotra
- Added characters to Constantinian, Syagrii, Ancii, Justinian, Vandalic, Aurelian, Vespasian, Severan, Basiliscan, Neposian and Theodosian dynasties
- Reworked Armorica to a more historical setup
- Reworked the vassals of Soissons to fit the old Roman provincial setup
- Tweaked the governments in East Africa
- Added 6 Monophysite provinces in Arabia
- Replaced ahistorical legions with historical ones: V Iovia (Moesia Superior), IV Flavia Felix (Moesia Superior), V Macedonica (Moesia)
- Moved III Augusta out of Northern Numidia and station it in Numidia Militania instead
- Added a rough Spanish translation of the installer
- Updated conditions for restoring most legions: you have to control the legion's home-duchy and be its dejure king
- Allowed female rulers to restore historical legions
- Improved the loading tips
- Improved bookmarks and era character descriptions
- Deepened Root West religion with reformation and holy order, courtesy of TurtleShroom
- Renamed 'Anglo' culture to 'Angle'
- Added some cultural localization for Old Frisian, by aap5454
- Removed the "Convert a Province" ambition that wasn't intended to be in the mod
- Added missing wealth check for Roman Reconquest CBs
- Moved the Insular holy site of Canterbury towards St. Albans
- Integrated the Nephew to the Purple sub-mod, courtesy of Sarcastik, see on: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
- Restricted WRE rulers from forming the empire of Italia
- Separated the Eagle Lake font to an optional sub-mod
- Fixed the issue with two counties named Scalabis Iulia in Iberia
- Modified the birthdates of Claffo Lethings's descendants for more realistic intervals and childbirths
- Prevented the ERE event about sending gold to the Ostrogths from firing if the two realms are at war
- Restored the ambitions that were removed for those who have Conclave in vanilla 2.5
- Enabled a few flavour events for the Thuringian, Frisian and Alamannian cultures, as well as one for Arians and a few for the Central Africans
- Added a decision for adopting the Bureaucratic government
- Added gods for Melchisedechians as well as African and Latin Solar Pagans
- Antinomians can now do incest, use more seduction and party more often
- Monatists and Donatists can no longer use the seduction focus, as per their religious beliefs
- Taoists can no longer hunt
- Rulers of Gothic duchies now use the Gothic/Protogerman/High German/Old English/German title "Druhtīnaz", literally "suffix for the leader of a war band"
- Lowered the amounts of event troops for Zenon, Theodoric and Odoacer
- Added additional checks to ensure that historical event troops disbands
- Made the barony of Aksum a historical vassal of the empire of Axum
- Fixed some positions and stray pixels in North Africa
- Pope should now convert back to the Nicene religion if converted
- Fixed the issue which caused the Roman Senate to become feudal
- Prevented Kemetics from using holy war and county conquest CB
- Added modifiers to make sure the Sassanid and ERE AI focus on historical areas
- Made Semitic pagans more likely to use the Tributary CB
- Added a date restriction to the pagan subjugation CB, to prevent pagans from subjugating before 800
- Added a prestige requirement to the Roman Reconquest CB for Roman sucessor states
- Added the Macronian, Gokturkish, Reudignian and Yathribi cultures
- Modified the Khwarezmian culture namelist
- Renamed and added some historical dynasties
- Prevented the AI from forming the kingdoms of Vindelica, Germania Inferior, Gallaecia, Tarraconensis, Maxima Sequanorum, Germanica Magna, Lugdunensis, Belgica, Africa and the the empire of Italy
- Restricted the conditions for forming the kingdom of Italy to prevent holders of Italia from forming it
- Added cultural title localisations for a variety of Germanic, Romance, Slavic and Celtic cultures
- Added some Zoroastrian and Hindu mercenaries
- Added new pagan religious heads
- Modified the elective succession law to prevent Persia from switching to it
- Added a reformed Sanamahi religion
- Added some flavour for the Manichean religion
- Soissons and Italy are now bureaucraticc
- Added Mazdeist, Zurvanist and Siyavashist schools of Zoroastrianism
- Added a special retinue for Picts
- Made the AI of a multitude of cultures less likely to pick the convert to liege religion decision
- Added government flavour for the Sassanids and Soissons
- Prevented vassals in Sassanid realms from forming Independence factions
- Added a gamerule for the experimental Rise of Islam feature
- Added cultural tribal buildings, courtesy of Fareoem
- Limited the distance at which Germanic Pagans can migrate
- Made unreformed pagans twice as likely to start independence factions
- Added Glycerius' assassination attempt in the Nepos startdate
- Moved Odoacer to Mantua and turned the initial war against Romulus Augustus into a rebellion

 

 


(изменено)

Народ у меня у одного такое?

Играл за ЗРИ и резко моим основным титулом стало герцогство которое только что отобрал у вассала и при этом у меня до сих пор есть титул ЗРИ и я его не могу сделать основным из-за того что мой титул герцогство:smile43:

Версия Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Изменено пользователем Neket2

vitovt13

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

 

Checksum: PIHG
Compatibility: CK2 Vanilla 2.6.3

This release is save-game compatible with the previous version (back-up saves just in case)

Changelog:

Спойлер

MAJOR:
- Added a new government type: Legion government type for the legions, based upon the government in BTWK (credits to the BTWK team)

MINOR:
- Modified the culture and religion of the legion leader. The legion leader has now the culture and religion of the restaurer instead the roman culture.
- Fixed the issue with the Italian Prefecture having 20 000 in dignity rather than 200, which caused it to stay the primary title even though the holders held empires or kingdoms
- Modified the Sassanid government type to prevent Zoroastrian characters outside the Sassanids from receiving it
- Solved the issue which caused temple vassals of the Sassanids to have the wrong holding type
- Changed a few flags for some provinces and titles
- Fixed the issue with holders of the court poet honorary title immediately losing it and the title being available to all cultures
- Prevented characters at war from asking for religious conversion
- Prisoners will no longer always accept to convert
- Added decisions to create the Arian Papacy for Arians, to elevate the Bishop of Avila as a Priscillian and to centralise the Cult of the Serpent as a Sethian
- Prevented the Victory of Theodoric against Italy event from appearing after a white peace rather than a victory
- Fixed the decision of the establishment of a High Patriarch for the Adoptionist religion being for Apollinarianism rather than Adoptionism
- Made the Ostrogoths into a kingdom to solve the issues when Italy is conquered and for a more accurate setup
- Fixed wrong capital locations for a number of duchies in the kingdoms of Gaetulia and Garamantes
- Integrated Ancient Religions v0.38.2 "Egeria", for compatibility with 2.6.2
- Forming the Anubis Guard now requires holding the empire of Africa

 

 


simpleguy
5 минут назад, vitovt13 сказал:

 

- Fixed the issue with the Italian Prefecture having 20 000 in dignity rather than 200, which caused it to stay the primary title even though the holders held empires or kingdoms

 

Ну наконец-то.


Морфиус
33 минуты назад, simpleguy сказал:

Ну наконец-то.

ага, с новой версией появился стимул заново отвоевать ЗРИ за Непота, только в этот раз за эллинское язычество :)


Играл а мод в первый раз, начал за Зенона, первый сценарий. Выиграл войну у императора ВРИ, сам стал императором, но...столицей ВРИ стала Исаврия, а Констанополь остался у у прежнего императора, который теперь мой вассал! Этот бред как то лечится?:)


Sergius Aquila
В 22.01.2017 в 13:47, ark101 сказал:

Играл а мод в первый раз, начал за Зенона, первый сценарий. Выиграл войну у императора ВРИ, сам стал императором, но...столицей ВРИ стала Исаврия, а Констанополь остался у у прежнего императора, который теперь мой вассал! Этот бред как то лечится?:)

 

Что мешает отобрать титул у его владельца и перенести столицу в Константинополь?


Как создать Legio I Suburbicaria ????????

 


Морфиус

completely_controls = k_italia т.е, полностью контролировать королевство Италию ( это юг Апеннинских островов, Сардиния, Сицилия (а название третьего острова забыл:( ))


2 часа назад, Морфиус сказал:

completely_controls = k_italia т.е, полностью контролировать королевство Италию ( это юг Апеннинских островов, Сардиния, Сицилия (а название третьего острова забыл:( ))

в том то и фокус , что полностью контролируется ,а решение все ровно нет 


14 минуты назад, Amandil сказал:

в том то и фокус , что полностью контролируется ,а решение все ровно нет 

Возможно, какое-то баронство контролируется независимым бароном или соседом. Часто бывает.


В ‎25‎.‎01‎.‎2017 в 17:28, Sergius Molendinarius сказал:

 

Что мешает отобрать титул у его владельца и перенести столицу в Константинополь?

 

Перемирие с владельцем. Видимо надо ждать


В чем интересность этого мода?


2 минуты назад, Gradan сказал:

В чем интересность этого мода?

Просто сдвинутый таймлайн к 476 анно домини. Можно за Сасанидов убить ислам в зародыше, быть свидетелем разделения христианства, за одно из русских племен мигрировать в Иберию, сделав ее домом для русской нации, и все в этом духе.


1 минуту назад, Elest сказал:

Просто сдвинутый таймлайн к 476 анно домини. Можно за Сасанидов убить ислам в зародыше, быть свидетелем разделения христианства, за одно из русских племен мигрировать в Иберию, сделав ее домом для русской нации, и все в этом духе.

насколько он тормознутый относительно оригинала?


10 минут назад, Gradan сказал:

насколько он тормознутый относительно оригинала?

Провинций в нем больше, так что явно тормознутее. Но точно ответить не смогу: играл давно, до жнеца.


В 29.01.2017 в 14:20, Elest сказал:

Просто сдвинутый таймлайн к 476 анно домини. Можно за Сасанидов убить ислам в зародыше, быть свидетелем разделения христианства, за одно из русских племен мигрировать в Иберию, сделав ее домом для русской нации, и все в этом духе.

Это в старых патчах так? В новом например, у меня с эры викингов начинается таймлайн.


Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   Вы не можете вставлять картинки напрямую. Загрузите или вставьте их через URL.

  • Ответы 334
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 161253

Лучшие авторы в этой теме

  • Jagir

    32

  • vitovt13

    17

  • Флавий Аниций

    13

  • Иптолагран

    12

  • von_Tronje

    11

  • Neket2

    11

  • Дагот Неревар

    11

  • psiho_87

    10

  • ***Знакомый_Незнакомец***

    9

  • Old_Wayfarer

    9

  • Menschenhasser

    9

  • ainur88

    9

  • pavelpol

    8

  • fffggg

    6

  • Герцог Цербст

    6

  • Канцлер Шольц

    6

  • Ярошич

    5

  • VDKNUR

    5

  • Kopistko

    5

  • kazimir

    5

  • Scharnhorst

    5

  • Symmachus

    5

  • Драконарий

    5

  • Яндекскью Пользователь

    4

Лучшие авторы в этой теме

Популярные сообщения

IhateTrains

Hi, I'm a WtWSMS and Early Bookmarks Submod developer. It's really nice to see interest in my submod Next version is coming after WtWSMS update.

Tempest

When the World Stopped Making Sense     WtWSMS — это масштабная переработка Crusader Kings 2. Мод позволяет играть от эпохи Великого переселения народов в любую дату с

Symmachus

Всем привет! Я один из разработчиков WtWSMS. Мод наконец-то был обновлён!  Список изменений: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.   Также у нас появился официальный сервер сообщества в Д

RockyBalboa

Из сабмодов на плазе (маловато, но хоть что-то): Total War Flags Автор взял флаги из TW:Attila и Rome II для некоторых фракций. И не более того.  bf2fb4a16fcd2edc7a206aeedc

vitovt13

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.   Changelog    

vitovt13

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.   Checksum: NFSW Compatibility: CK2 Vanilla 2.7.2 This release is save-game compatible with the previous version (back-up saves just in case)

Steposhan

Перевод начните, буду отвечаю

Морфиус

Вдруг кто-захочет завершить перевод (а также исправить ошибки и подгонять под новые версии). Когда то давно, я начал переводить этот мод, но забросил. Надеюсь, кому-нибудь, да пригодится.  P.S. .

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу
  • Модераторы онлайн

    • alexis
    • Blackfyre Kreis
    • СУЛАРИУС
×
×
  • Создать...