Перейти к содержимому
Розыгрыш 10 ключей к Europa Universalis 5 - или выберите любую игру на ту же сумму ×
Strategium.ru

Гессенский стрелок

Рекомендованные сообщения

Камрад тебе дал последнюю версию! Претензии к моду пиши разрабам! Претензии писак со стратегума разрабов не волнуют))))))))))))))

К Камраду претензий нет, я ему выше спасибо сказал =3 Просто мне тут начали говорить что это релизная, а я немного прифигел, ибо такое в и релиз...


Вадим_

Добрый день.

данный мод открывает ck2plus в виде файлов mod и zip, раньше такого не было. ЧТо делать с файлом zip?


vitovt13
Добрый день.

данный мод открывает ck2plus в виде файлов mod и zip, раньше такого не было. ЧТо делать с файлом zip?

Из основного архива помещаете файлы *.zip и *.mod в папку C:\Users\...\Documents\Paradox Interactive\Europa Universalis IV\mod


Версия не стабильна. Багнутая провинция в Аквитании, и что-то постоянно ломается в Мекке, ибо уже вторую партию при взгляде на Мекку у меня вылетает. Нипоиграть =(


Версия не стабильна. Багнутая провинция в Аквитании, и что-то постоянно ломается в Мекке, ибо уже вторую партию при взгляде на Мекку у меня вылетает. Нипоиграть =(

есть масса других хороших модов. Да и вообще, на арене игровой индустрии сейчас неплохие казуалки вылезают, есть во что покатать. Не печалься!


vitovt13

<noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex>

Update 3.04Нажмите здесь!
 

* Charlemagne compatibility

* The Byzantine Empire must deal with 'imperial decadence', which reduces levies, taxes, and army morale...and which gets worse as the years pass. Each new emperor that takes the throne increases the decadence value, and when they're coronated the Ecumenical Patriarch decides whether they're worthy of being a 'strong basileus' or not. If they are, the decadence gets reduced, and the emperor can increase CA past low. If not, the emperor can gain the 'strong basileus' trait and also reduce their overall decadence by winning wars and gaining prestige. If the empire loses wars, their decadence will occur more rapidly.

* Arabic cultures should now have the proper settlement gfx

* Coronations now apply to titular kings/emperors as well

* Pressing claims on behalf of vassals for independent, non-de jure titles now does not result in them leaving the realm if the title is the same tier as the one they already have--it must be higher

* Added ambition for adult bastards to become legitimized--this will spawn an event, which replaces the vanilla event for being asked to legitimize a bastard. Upon the event, the bastard can be refused, can be bought off by granting them a manor (if they aren't a ruler and don't already have one), or can be legitimized.

* Bastards who would have inherited had they been legitimate will receive an event upon their younger sibling inheriting, and have the option to make a claim on the title. Vassals who like the bastard more than you may support him (an opinion bonus). If the bastard is in your court, you have the option to imprison them.

* Unknown bastards (bastard children to married mothers whose husbands thought the child was theirs) have a chance of suspecting the truth come adulthood, and may decide to approach their real father and demand to know the truth. Their real father can deny it or tell them, which will turn them into a regular bastard. They may ask to be legitimized at that time, as well.

* The Pope will single out empires who pass free investiture before it will single out kingdoms.

* Revised the way estates are dealt with upon death. One rank of estates is handed out to each legitimate son, in order of age--as cash if they are already rulers or have the maximum estates. If there are any ranks of estates remaining afterwards, they are converted into cash in order to be given to the heir.

* The Pagan/Muslim Count Conquest CB no longer adds the 5-year timer unless the user isn't victorious (either loss or white peace will add the timer).

* Pagan Subjugation CB re-added, though it can only be used once per ruler's lifetime (the Become King ambition does not ignore this). It may also only be used on neighboring realms.

* The Magyar invasion of Hungary in the 867 bookmark now properly awards prestige and wealth to the Magyar ruler upon victory. Once the Magyar ruler has distributed enough titles, many (but not all) of the event troops will vanish--"settling down" into their new homes and turning the provinces Hungarian. This will also remove the "Recently Conquered" modifier on those holdings and refill their levies. They do not get new event troops.

* The decisions to automate the handing out of baronies and counties has been revised and made more user-friendly. It now begins with a decision that explains the system. Your marshal can be moved to provinces which can be flagged to keep, and you can elect to flag only the capital holding or all holdings in the province. The decision to distribute holdings will now tell you which holdings you will be keeping. The automation now works for all gender laws, and religions assign priests of the appropriate gender and education. There is also a decision to clear the other automation decisions from your list (you can re-access it later).

* Characters with 12+ intrigue may now go into hiding/send family members into hiding during a siege for free.

* The siege events now use the new "In Hiding" trait, rather than a modifier, and there is a decision to bring everyone out of hiding once the war is over.

* Factions may now demand a reduction in tribal organization.

* Fixed tribal invasion CB -- should now work normally.

* Vassals will now react to the creation of an Antipope, either declaring support for the liege or support for the true Pope. This affects their relations with both. Those who have declared support for the true Pope are now much more attracted to the Antiking faction.

* Increased AI determination to use Restore Papacy and Depose Antipope CB's, particularly if they are zealous.

* Claimant adventurer revamp: Claimant adventurers (adventurers raising forces to take titles they have claims to) now work very differently. If they are part of the top liege's realm, they will leave immediately. They will then tour around to various independent realms, trying to campaign for suppport (coin) for their cause. Rulers may turn them away or might even take them prisoner and offer them to the targeted ruler for ransom. If they gather enough coin within three years, they will hire the force to begin the war. The size of the force depends on how much money they've raised, as well as their personal stats, and will disappear a few years after peace is attained.

* Norse religion icon replaced with the valknut.

* Added the Jus Uxoris mini-mod: it is now possible for husbands to usurp the titles of less-capable wives for titles with Gavelkind, Seniority or Primogeniture succession--provided the husband is himself capable and of an appropriate culture/religion. This uses a plot, and once enough support is gained it spawns an event chain where the wife may try to seek help from a relative or friend--failing that, the husband will take their titles. Note that these titles cannot be given away to anyone other than children, or the wife will re-inherit. Also, if no living sons exist by the time either the wife or husband dies, the titles revert (yes, even to the wife if she dies, thus passing to her heir instead of the husband's). The titles also revert to the wife if they divorce.

* Turned mood faction events into notification-only, for now.

* Fixed bankruptcy events sometimes firing for players when they take over an AI character.

* Tribal rulers (who cannot build holdings) will occasionally have priest courtiers {particularly zealous and/or ambitious ones) and the same culture/religion set out to build a temple in a province that doesn't already have one, which is also of the same culture/religion, and which has space available. This can take anywhere up to 20 years, depending on how much money the courtier has, and they may encounter problems along the way which will require the ruler to bail them out or the project fails (unless they have their own coin to cover it). Should they die or otherwise abandon their quest, it's possible for the ruler to put another in his place so long as he has sufficient coin and a priest available.

[Cкрыть]


Спасибо за ссылку... Проверил на 2.1.6 Там есть сценарии на Шарлемана, + баг с провинцией остался, так что скорей всего баг из-за меня. Завтра переустановлю, проверю. Никто не знает для какой версии игры, эта версия мода? А то сценарий то есть...


Под последний патч (2.2.1).

Раз так, то пришла пора его качать. Без CK2Plus новые патчи даже не смотрю.

Спасибо!


(изменено)

Нашел 2.2.1, поставил мод и начал сравнивать с оригиналом и без мода. Новая фича из Шарлемана очень не вписывается в сам мод. Пример: Граф Баварии на начальном этапе игры может создать Королевство, так как он контролирует территорию 3 графств, ему не хватает только престижа. И вот, накопив 1000 престижа, мы создаем Королевство, НЕ ТИТУЛЯРНОЕ. Мы вырезаем из Восточной Франции 3 графства, оставив Восточную францию с центральными территориями и одним графством у моря. Генерально!

Мод конечно не виноват, но то количество графств и королевств (В Европе королевств мало, графств много) толкает на мысль, что карта Де-юре территорий к 1000 году будет в плачевном состоянии.

Изменено пользователем Ydaa

MaliyMiron

1) У викингов нету повода для войны на захват прибрежных провинций, как в ваниле? :(

Или там какие-то условия нужны?

2) Почему-то королевский титул мадьяров (титульный) после смерти первого же правителя (с первой даты) пропадает. Наследник становится вождём Шарукани.


Версия в очередной раз сыровата, ждём апдейтов


1) У викингов нету повода для войны на захват прибрежных провинций, как в ваниле? :(

Или там какие-то условия нужны?

2) Почему-то королевский титул мадьяров (титульный) после смерти первого же правителя (с первой даты) пропадает. Наследник становится вождём Шарукани.

1) Эра викингов ещё не началась.


MaliyMiron
(изменено)
1) Эра викингов ещё не началась.

Началась.

Викинги могут только подготовленное вторжение осуществлять. Береговые захватывать не могут.

Поиграл за мадьяр (пока меня не сожрали:)). С поведением союзников какая-то лажа. Булгары-союзники не участвуют в войнах. Собирают 2000 войск (тоесть не все, что могут) и всю войну стоят в одной провинции, пока меня насилуют.

Непонятно - это баг самой игры или мода? Надо проверить.

Изменено пользователем MaliyMiron

(изменено)

Нда... Что-то с этим модом не так. Невозможны рейды за реформированных язычников (Кельты, Славяне) Остальных не проверял. Хотя в религии написано что могу, но...

А, извините, забыл что парадоксы запретили феодализму рейдить. Эх, жаль.

Изменено пользователем Ydaa

Namida Sora

ребят у всех глюк с тригерными модификаторами? а то они у меня появляются и не собираются прекращать появляться!

скринНажмите здесь!
 Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. [Cкрыть]

(изменено)

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Кто-то ошалел. Для тех кто не понял - Священный орден "Воины Перуна" который появляется при реформировании славянского язычества работает на еретиков. Я даже не знаю, плакать или рыдать.

Я вот думаю, самому починить или оставить как есть?

ребят у всех глюк с тригерными модификаторами? а то они у меня появляются и не собираются прекращать появляться!

скринНажмите здесь!
 ]]>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. ]]> [Cкрыть]

Переустанови.

Изменено пользователем Ydaa

Namida Sora

не помогает реинстал.

мб дело всё таки в моде ? 0_о

качал вот недавно выложенную версию на Карла "CK2Plus 3.04"


vitovt13

<noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex>

changelog 27.11.2014Нажмите здесь!
 

Update 3.04.1

* Made the zoroastrian heresies properly hidden like the others

* Fixed maintenance event so it takes feudal elective into account and doesn't switch rulers over to something else

* Kipchaks switched to Elective Gavelkind from Tanistry

* AI ambition success results no longer show timer modifier being removed

* Standardized the Charlemagne "Create Empire" and "Create Kingdom" decisions to be in-line with standard CK2+ costs

* Opened up regular coronation decision to non-Orthodox rulers of the Byzantine Empire

* Fixed seniority succession for merchant republic non-primary titles

* Tribal invasion CB no longer available to reformed pagans who are not part of a horde culture

* The 5-year restriction on Holy Wars no longer applies if you hold the targeted Duchy title or are its de jure liege. There is a text notification that tells you whether the timer will apply or not.

* Fixed temple-building event so it properly only scopes to provinces without existing temples.

* Kama now has a severe winter.

* Changed a number of provinces in Eastern Europe to tribal or to stay tribal longer.

* The Pagan Subjugation CB may now only be used against targets that are de jure part of the same kingdom as your capital. It may only be used by rulers of king tier if they hold the kingdom title being subjugated. Having the "Become a King" ambition once again allows a ruler to use the CB more than once in their lifetime, and there is a tooltip which explains this.

* Increased Muslim decadence gain and reduced low-decadence troop morale bonus

* Added prestige costs to raising tribal organization (half of the prestige requirement for the same level of crown authority, as an actual cost)

* Fixed a number of Egyptian pagan decision icons/event pictures

* Rescaled some of the initial buildings at game start, particularly for temples

* Indian players are now assigned an appropriate starting caste by the startup event

* The "Raise Tribal Army" decision now scales the resulting army based on your own maximum levies (minimum of 500, maximum of 2500), and may only be used once per month

* Independent holy orders/mercenaries who are barons no longer become vassalized to the province owner

* Courtiers of diplomacy 7+ may now attempt to convert fellow courtiers of a different religion (previously only heretics could do this). Those of a minority religion are far less likely to accept. Courtiers may only report the attempt to their liege if their intrigue is 7+ and higher than the intrigue of the converting courtier. A timer modifier is also applied so attempts cannot be spammed against the same character.

* Added in Visigoth Retinues and Cultural Buildings

* Corrected Saintonge from ocean to plains terrain

* Adjusted the way supply limits work. Certain building types and province prosperity now add to supply limit as well as high level trade post buildings

* Boosted the initial strength of the Hungarians in the Old Gods scenario.

* Added some extra checks onto the claim adventurer events to prevent them from multi-firing.

* Added in Converter Module. Doesn't work yet due to issues on Paradox's side.

[Cкрыть]


Namida Sora

уважаемый vitovt13 прошу прощения но там нету фикса на то что я описывал ?


Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   Вы не можете вставлять картинки напрямую. Загрузите или вставьте их через URL.

  • Ответы 2,363
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 806799

Лучшие авторы в этой теме

  • Pacific Coast Highway

    169

  • Kit_EA

    119

  • Гессенский стрелок

    111

  • vitovt13

    94

  • Вадим_

    56

  • MaslovRG

    45

  • Meltafess

    39

  • HCaesius

    38

  • Ydaa

    36

  • Domkrat282

    31

  • Антипа

    30

  • vovks

    25

  • Elest

    25

  • yangutov

    23

  • Sergik1777

    22

  • yrfin

    22

  • русич

    21

  • Aspen

    21

  • Shvondermyx

    20

  • Walick

    19

  • Menschenhasser

    18

  • Dipsas

    17

  • Replecant

    15

  • Warfail

    15

Лучшие авторы в этой теме

Популярные сообщения

e479

Адаптация 2.8.3.4 полной самодостаточной сборки CK2+ на основе прежнего перевода готова. Сейчас попробую исправить одну мелочь и выложу ссылку. Поскольку я не занимался переводом, а только адаптацие

Dralingea

I don't speak Russian but I really wanted to thanks you for sharing this mod out of paradox forum ! Thanks you very much !

vitovt13

@Adjudicator на игру постоянные скидки (Стим или Гамазавр). Если являешься таким уж ярым фанатом данной серии, то можно сэкономить на табаке, алкоголе или грязных женщинах, приобрести стоковую ве

Aldes

Шел святой к Господу. Шел туда, где не был ни разу, Увидал на рабе Божьем (имя) проказу. Поклонюсь святому по первому разу,   Попрошу убрать злую проказу. Помоги, святой,

KolenZo

мдаа, ск плюс пока на голову превосходит ванилу по степени внезапности смертей и доставления веселья.   В общем, сел за киев с 769, начитерил лютого персонажа (гений, сильный и далее по текс

Steposhan

КОГДА ПЕРЕВЕДУТ?!

kuzmich774

Уважаемый,@Флавий Аниций .Локализация мода CK2Plus последней версии 5.0 Beta 5.2 "Intermitent Coding"(от 05.06.2025 года) переведена полностью                                              7b

Москаль

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. . Кстати, в итоге таки выпустили патч совместимости с 3.3.0.   Культуры закончились. Теперь разрабы скачут на религиях и истории. Я наконец-

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу
  • Модераторы онлайн

    • alexis
    • Flater
×
×
  • Создать...