[M&T] MEIOU and Taxes 2.0 - Страница 10 - Иностранные моды - Strategium.ru Перейти к содержимому

[M&T] MEIOU and Taxes 2.0

Рекомендованные сообщения

А мод будет с 1.24 рабоатать? Меня что-то выбиывает

Изменено пользователем Calc
Ссылка на комментарий

Кастилиус

Залейте сабмод производительности на яндекс диск, с гугла не хочет качать.

Ссылка на комментарий

Кастилиус
58 минут назад, KoDer666 сказал:

Оперативно, спасибо)

Ссылка на комментарий

Contractor

Вчера вышла обнова, может кто выложить версию с форума парадоксов? Версия со стима не работает пока норм у всех.

Изменено пользователем Contractor
Ссылка на комментарий

Razer98K
3 часа назад, Contractor сказал:

Вчера вышла обнова, может кто выложить версию с форума парадоксов? Версия со стима не работает пока норм у всех.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. .

P.S. Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. .

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. .

Изменено пользователем Razer98K
Ссылка на комментарий

Razer98K

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. .

Патчноуты
 

# v2.02.01 Patch

Fixes Antioch patriarch group.

Rolls Back Idea Rename.

Limits cavalry recruitment based on no_horses_present.

Clears primitive tags for non-tribal tags.

Fixes NORTHERN_ITALIANS_NOT_JOIN_HRE conditions.

Fixes the primary culture of Edo.

Adds temporary localisation to sub_saharan cavalry.

Fixes Piety Localisation.

Fixes changes to starting horses distribution.

Presets West Africa nobility strength.

Nerfs Kano IF.

Removes Greater Nobles from Haussa.

Adds preset diplomacy to West Africa.

Fixes some positions.

Fixes a crash for Linux and Mac players.

Preserve tribes on colonisation if the owner is tribal

Tribes become the minority of previously present in colonies

Ensure all tribal data is cleared when tribes are removed

Hide  
Изменено пользователем Razer98K
Ссылка на комментарий

Парни, столкнулся с проблемой. При переходе с 1506 на 1507 играя за османов, первого января 1507 ловлю стабильный вылет. Этот вылет не зависит от того, ,что я в этот момент делаю, так же не зависит от автосохранения. Играю на лицензии без 3 последних DLC.

Ссылка на комментарий

Razer98K

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. .

# v2.02.02 Patch  

Hopefully fixed the random phantom CTD that haunted the initial release, thanks to wogudwkd12.

More work on Colonisation and POP data, including more fallbacks, sanity checks, data initialisation and ensuring POP initialises variables.

Added Estate Trade Income to the Monthly Expenses UI (Misc Expenses is State Maintenance + Expenses + Estate Trade Income).

Fixed Estates Menu for players without the Cossacks DLC.

Added startup corruption, set at 0.75x the resting point from privileges.

Fixed no_cavalry flag assignment, will fix itself on the yearly census.

Lots of work on startup POP farming data, including distribution of infrastructure, FE data and IF data.

Added Tech Penalty to tribal nations, and further reduced their institution spread rate.

Fix the War of the Two Peters ending at startup.

Culture and name tweaks around Cuzcatlan/Kuskatan.

Adds tooltips for War Dynamism for more transparency on why one loses or gains a province.

Fixes a looting policy bug.

Fixes a bug in the Unified China decision.

Fixes an absence of description for the new diplo action decisions.

Import-export parliament debate no longer adds mercantilism.

Breaks an AI destructive loop in the new diplo action feature.

Fixed Estate AI not building buildings.

Fixes the colours of the Brandenburg and Prussia units.

Refreshed Shadow Kingdom event code, using the vanilla EU4 1.24 code as a base.

Fixed League War hre_reform_level conditions, and some other ones to account for the new reform.

Adds vanilla EU4 decision for player Emperor's to forever stop the Shadow Kingdom event.

Fixed the Form Hausa decision requirements, was checking for the wrong areas.

Fixed Kano and Bourem Innate Fertility (IF), was using the wrong IDs.

Swamp provinces in Egypt are now treated the same as the next highest tier of Innate Fertility.

Moved Greece underpopulation startup effect to Rural Density.

Empire of the Romans won't use surrender events if a player is in the war.

Added missing localisation for reichstag member/emperor.

Fixed missing localisation for trade companies, some colonies and some areas in India.

Split Indus region localisations into Upper and Lower Indus.

Refreshed core missions with vanilla EU4 1.24 changes/fixes.

Added some missing tribal flags around Guam.

Fixed HRE Fragmentation Greater Nobles loyalty hit, and some Diplomatic Reputation triggers.

Fixed West Africa DG tolerance triggers for West African Shamanism.

Adjusted West Africa terrain setup based on new data.

Fixed Chinese civil war coup failure options.

More optimisation of POP_Estates, breaking up the event further, minimising duplicate code and speeding up some startup checks.

Optimisation of DG Hindu and Hellenism events, and core DG common prestige/legitimacy effects.

Jizya population is now forcefully recounted after Children of the Book type events, preventing 0 ducat tithes.

Added some more missing idea localisations.

Fixed FROM localisation for some Kalmar Union events and HRE events.

Added missing localisation for permanent_union subjects.

Nightmarish CE now also has Runner Origin in the tooltip.

Reworked behind the scenes misc expenses handling, allowing better debugging/tracking.

Some fixes and cleanup for Natural Habour decisions, and an extra Kingdom of Italy decision for the Pisa harbour.

Add some sanity checking to province_trauma.

New pop data for Finland and Karelia.

Adjusted Italy autonomy: Signoria should cause less autonomy, higher centralisation for the region at start, slight reduction in autonomy reduction from Republican Tradition.

Fixed North Sea Empire formation, was using incorrect variables.

More balancing of the Hundred Years War setup, favoring Montfort.

Adjusted Lucky Nations, including the addition of Songhai.

Fixed church_council flag getting stuck when the council site is threatened by war.

Moldavia vassal events will no longer resend the events to overlords if they are already the overlord. Also fixed Ottoman overlordship.

Fixed duplicate names/decisions for Beylik's which was breaking the decision list.

Revised and rebalanced Purple Pheonix missions, should clear up any existing issues.

Rebalanced and localised both BYZ and the Greek naval ideas.

Fixed Constantinople Trade Privileges opinion modifier being used by Castile.

Fix Gupta Empire formation decision.

Added a small trade power bonus to Oasis provinces, and added the modifier to more of Arabia and West India.

Reduced the memory usage of the misc expenses system.

Nomads will no longer get the Prove Legitimacy mission.

Fixed Noble War Council effect at 70-80% influence giving Bolster the Defences instead.

Swapped Schwerin and Weimar names.

Buffed the local unrest reduction of Trade Companies, from -15 to -25 unrest.

Nerfed the effects of Excommunication including the stability hit, was a bit overkill before.

Updated consort events to factor in tribal provinces, and the greater/lesser division.

Fixed German Ostsiedlung in the Brandenburg area due to bugged conditions.

Fix refreshing India CBs by unifying the CBs conditions with the script.

Fixed Tribal Tribute not clearing when no longer nomad or if the tribes have no power.

Fixed Miaphysite Antioch Catholicos being outside the Antioch Patriarch Group, extended all the way to Diyarbakir.

Fixes ports on wasteland seazones.

Fixes absentee Bemba.

Fixes sea tile positions.

Fixes Isla Margarita not being in a trade node or a colonial region.

Fixes Debal.

Fixes land CE on occupied provinces.

Fixes phantom ctd.

Congratulates Firekahuna cause he's awesome.

Hide  
Ссылка на комментарий

electromagic

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Патчноуты
 

Includes : 

  • FireKahuna's Hotfix
  • First Patch
  • Second Patch
  • Malorn's Diplo Action Fix
  • Third Patch
# v2.02.04 Patch
  • Reduces REVOLT_TECH_MORALE from 0.02 to 0.01, to adjust for incorrect math.
  • Decision to reclaim the Roman mantle now has a warning in the description about the cb limitation.
  • Relaxed area and culture restrictions for Reformation debate and denomination events.
  • Cleaned up and simplified stability gain code to avoid issues.
  • Removed the decision to form Yuan without owning China.
  • If Korean state forces Uriankhai to surrender, they will receive all provinces in Korea region owned by them.
  • Increased the speed of culture conversion slightly.
  • Armenia and Iraq regions now count towards the formation of Il-Khanate.
  • Latvian split into Curonian and Lattgalian cultures until 16th century. Cultures will be united into Latvian provided that after 1500 Livonia is ruled by one state.
  • Ossetia, Chechnya and Circassia made Tributaries of White Horde instead of being vassals.
  • Prestige Decay from choosing Black Hat Buddhism lessened.
  • Removed restrictions on making alliances in Japan.
  • Road costs lowered by roughly 20%.
  • Base autonomy offset lowered to 30% from 40%.
  • County of Bruchhausen moves from Oldenburg province to Hoya province.
  • Overhaul of climates, with more detailed descriptions.
  • AI centralization issues corrected, AI now centralizes in the same way player's do.
  • AI can consider revoking more than one privilege every 3 years...an oversight.
  • Looting bonuses and penalties normalized and made linear until high-mil hordes.
  • Overlords in East Africa are now called again to defend their subjects.
  • Fixes the new diplo_action feature ai_acceptance.
  • New diplo_action feature ai_acceptance now better displayed.
  • France now starts at 10 centralisation.
  • Edict of Moulins now requires 40 centralisation (no longer 25).
Hide  
Ссылка на комментарий

Robaggio

Оригинальная игра во много исчерпала себя за годы. Подумываю попробовать МТ, но как-то побаиваюсь)) еще кучу мануалов изучать :smile37:

Ценители, подскажите, это как-то похоже на старый добрый Магна Мунди в ЕУ3?))

Ссылка на комментарий

MaliyMiron
27 минут назад, Robaggio сказал:

Ценители, подскажите, это как-то похоже на старый добрый Магна Мунди в ЕУ3?))

Как-то похоже. Как-то нет. Религиозная система та же, например. А больше, я честно говоря, не помню уже, что было в ММ, хотя играл в неё много:) Система рангов государств, кажется, тоже была в ММ. Просто ЕУ3 и ЕУ4 таки разные.

27 минут назад, Robaggio сказал:

Подумываю попробовать МТ, но как-то побаиваюсь)) еще кучу мануалов изучать

Нефиг там изучать. Надо пробовать. Ничего сложного нет, на самом деле, со многими вещами разберёшься по ходу игры.

Я так и входил. Пару-тройку игр забросил ещё на старте. Но теперь в Ваниллу не могу играть. Всё как-то не так.

Главное - привыкнуть к системе населения, куче зданий и другой боевой системе. 

Ага и к тому, что комп будет пыхтеть, как штангист на последнем подходе во время Олимпиады)))

 

А я, вот, временно забросил. Хотел после последнего патча поиграть, но писали, что багов много, а тут ещё один фикс вышел. Думаю, уже, наверное, можно. Наверное. 

Изменено пользователем MaliyMiron
Ссылка на комментарий

Robaggio
3 часа назад, MaliyMiron сказал:

А я, вот, временно забросил. Хотел после последнего патча поиграть, но писали, что багов много, а тут ещё один фикс вышел

Баги и вылеты - не любить :wall:

 

А за какую страну посоветуете начать знакомство?

Ссылка на комментарий

MaliyMiron
3 часа назад, Robaggio сказал:

А за какую страну посоветуете начать знакомство?

В Италии интересно. Флоренция, например. Расширяться тяжело - из-за особой системы штрафов на поедание итальянских городов. Много ивентов. Доход и армии хороши. Для старта самое оно. Можно и за любой другой североитальянский город.

С другой стороны - Неаполь. Неаполь формально не Италия. Я играл от флота и дипломатии. Если с самого старта влезть на Балканы, можно Османов тормознуть. Если с турками не бодаться сразу, то в Греции делать нечего, пока не разожрёшься. Турки тут сильны и у них масса бонусов на захват исторических границ, хотя позже и их можно лупить, особенно, если флот забалабенить мощный. Можно не за Неаполь, а за Сицилию, но старт будет тяжёлый.

Ссылка на комментарий

Virus25rus
16 часов назад, Robaggio сказал:

Оригинальная игра во много исчерпала себя за годы. Подумываю попробовать МТ, но как-то побаиваюсь)) еще кучу мануалов изучать :smile37:

 

Я без мануалов более-менее разобрался. Разве что по вики немного полазил, чтобы понять, как работает население и смена культур. Так что там можно разобраться методом тыка. Мне хватило одной пробной игры за Неаполь. 

Ссылка на комментарий

Robaggio

Спасибо, буду пробовать

Вчера установил, зашел, в состоянии шока))) Там как будто какая-то другая игра))

Решил сперва все же почитать инфу, подготовиться.

А кто-нибудь писал здесь ААР по МЕИОУ?

Ссылка на комментарий

Robaggio

И еще вопрос.

 

9 часов назад, Virus25rus сказал:

Разве что по вики немного полазил, чтобы понять, как работает население и смена культур

Какая вики? Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. - тут всего 57 страниц, по тому же военному делу всего две страницы - про грабеж и переход пров без мирного договора...

На вики ЕУ 4 - только краткий обзор мода. 

Ссылка на комментарий

Virus25rus
1 час назад, Robaggio сказал:

И еще вопрос.

 

Какая вики? Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. - тут всего 57 страниц, по тому же военному делу всего две страницы - про грабеж и переход пров без мирного договора...

 

Да, эта. Написано действительно не так много, как хотелось бы, но этого более чем достаточно. Да и вообще многое познается в процессе. Одной пробной партии в 100-200 лет более чем достаточно. 

Ссылка на комментарий

Не совсем понял по руссификатору, та таблица хто просто рабочие файлы или их можно куда-нибудь положить (не нашел), чтобы часть мода хотя бы стала на русском?

Изменено пользователем krik
Ссылка на комментарий

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 923
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 226303

Лучшие авторы в этой теме

  • formico

    129

  • Razer98K

    99

  • JackSlater

    75

  • Dragon13

    48

  • Москаль

    44

  • Frozzolly

    30

  • Virus25rus

    30

  • yaahoo0

    19

  • райн77

    17

  • Серж Барнаул

    15

  • MaliyMiron

    14

  • Drannn

    14

  • powershiftffs

    11

  • Berseg

    11

  • Vadd

    10

  • ABK

    10

  • WAAAGHMAN

    10

  • Pegasus

    10

  • Kit_EA

    9

  • Mister Comics

    9

  • stanislav2406

    9

  • rylai

    8

  • stanimir

    7

  • Robaggio

    7

Лучшие авторы в этой теме

Популярные сообщения

Razer98K

MEIOU and Taxes 2.0 это глобальный мод для ЕУ4, полностью меняющий почти все аспекты игры и расширяющий временные границы с 1356 до 1856 года. Мод добавляет в игру население, центры производства, торг

JackSlater

Вика 3 на подходе, но она будет сделана не Парадоксами 

Razer98K

Дневник №3: Население.    

formico

И завершая тему греко-тюркской Босфорской Империи: 1) с опытом пришло понимание, что разницы за какую из сторон начинать (Сербия,Болгария,Византия, Османы)-нет. Лишь начальные декорации разнятся.

Razer98K

Выпустят 2.6 с небольшими правками и сосредоточатся на 3.0.

Razer98K

Дневник №4 "Война". Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. .    

JackSlater

M.E.I.O.U. and Taxes v2.51 Open Beta 8 (d85f)Released forEU4 v1.28.3.0 Spain (3ba8) Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.    

Razer98K

Нет, всё будет нормально. Со многими ДЛС играть даже удобнее, например с Казаками проще взаимодействовать с сословиями.

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу


Copyright © 2008-2024 Strategium.ru Powered by Invision Community

×
×
  • Создать...