Lux Invicta - Страница 2 - Иностранные моды - Strategium.ru Перейти к содержимому

Рекомендованные сообщения

Zloprax

Lux Invicta

 

load_0.jpg

 

Этот мод позволяет нам взглянуть на один из многих вариантов развития истории Европы, а следовательно дает возможности, которых не было в оригинальных крестоносцах, например:

  • Хотите Сассанидскую империю или возродить империю Александра Македонского? Пожалуйста, хоть империю Гуннов.
  • Хотите заставить всю Европу поклоняться Юпитеру или в богам Древней Греции? Пожалуйста!

Ну а если говорить об нововведениях:

  • Разработчики предлагают нам множество разных событий
  • Множество разных трейтов
  • Новые постройки
  • Новые законы и многое другое
i

Скачать Lux Invicta [Совместим с CKII 3.3.X] : Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Полезная информация

  • Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  разработчиков
  • Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  на Paradoxplaza
  • Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  на MODDB
  • Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  на Crusader Kings II Wiki
Спойлер
20181016223058_1.jpg
20181016223208_1.jpg
20181016223129_1.jpg
20181016223133_1.jpg
20181016223158_1.jpg
20181016223115_1.jpg

 

Спойлер

Скачать Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. [для СКII 2.8.X]

Скачать Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. для законов наследования [поместить в common/laws версии 0.6k8]

Скачать Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  [для CKII 2.4.5]

 

i

Для желающих ознакомиться с игровой вселенной на русском - Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. , Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. , Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. и Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. .

Установка

i

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  по установке модов.

Изменено пользователем Labes
Актуализация информации; Стандартизация оформления
Ссылка на комментарий

Закреплённые сообщения
vonBulka

А есть что нибудь похожее только попроще? К примеру как опция в КС+, где все дефолт кроме титулов. раздобенность до герцогств или графств + возможность создавать различные не де-юр королевства???

Ссылка на комментарий

vonBulka

ps: версия мода посвежее. 0.6н для 1.103

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Изменено пользователем SuperBul
Ссылка на комментарий

Гессенский стрелок

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Самая новая версия для 1.111

Ссылка на комментарий

Антипа


 i 

Добавил ссылку в ушанку.
 
Ссылка на комментарий

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Самая новая версия для 1.111

Спасибо! А перевод не подскажете где?

Ссылка на комментарий

Гессенский стрелок
Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
Ссылка на комментарий

Esclarmonde
Нет его)

Я пробовала переводить, весь день стучала по клавишам, перевела кучу всего - некоторые файлы вообш\ще полностью!! А оно..а это..(Г)..отображало кракозябры...((( Я с горя переустановила, ничего не сохранив... Как можно перевести, чтобы нормально было? Так-то оно можно поиграть, только долго вчитываться в ивент, особенно, если новый, такой, что раньше не происходил...

Ссылка на комментарий

Антипа
Я пробовала переводить, весь день стучала по клавишам, перевела кучу всего - некоторые файлы вообш\ще полностью!! А оно..а это..(Г)..отображало кракозябры...((( Я с горя переустановила, ничего не сохранив... Как можно перевести, чтобы нормально было? Так-то оно можно поиграть, только долго вчитываться в ивент, особенно, если новый, такой, что раньше не происходил...

Чтобы корректно отображалась кириллица, необходимо установить шрифты (с перевода ванилы, папка fonts, лежит в gfx и скопировать в папку с модом - в gfx).

Ссылка на комментарий

Прошу выложить новую версию

Ссылка на комментарий

Прошу выложить новую версию

А она есть ?

Ссылка на комментарий

Zloprax

есть, буржуйская вики по крестоносцам не обманет :D

пруф в студию: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Изменено пользователем Zloprax
Ссылка на комментарий

У кого-то должен быть доступ к плазе.....

Ссылка на комментарий

Zloprax

Просьба к тем у кого есть доступ на плазу, пожалуйста посмотрите по ссылке Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. новую версию и скиньте сюда

Ссылка на комментарий

Djon Krtaiton

Держите Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

v6I ( aka the New Dawn patch )Нажмите здесь!
 > FnF deeper integration

> integrated SELIN updates involving religious sites, holy orders, reformation mechanics, and general bug-fixing.

> integrated the Project Chronos's Fvror Africanvs update

> utilized a new terrain texture map

> integrated Vyllis's SFX

> Updated interface to CK2 2.0

> Character sheet now uses the big 32x32 religious icons. Interface edited to accommodate these

> Fixed wrong modifier icon positioning

> tweaked Humble piety to match Pride authority

> removed 50% discount on buildings

> fixed the Moderate Crown Policy of pagans requiring Devoted instead of just Loyal Disposition.

> added "markers" for the pagan disposition laws

> fixed a bug with provincial conversion requiring 12 Millenia to convert. it now requires just 1/2 millenia to do so

> *probably* fixed crown authority ultimatum bug for pagans

> Most SoA events and decisions ported and adapted to LI setting

> All instances of judaism_group replaced with jewish_group (Jews only playable with SoA now)

> Integrated Damocles' MB-GOTW

> Integrated Consort mod

> Integrated No Hassles Vassals (with edited EN localisations for clarity)

> Removed Koeppen Climate provincial modifiers due to lag and maintenance overhead. Kept the seasonal flavour events.

> Removed some lagging useless events (CK2+ leftovers mostly)

> Deleted friend checker decision (useless)

> A lot of new religious icons by AnaxXyphos

> made the required sites 4 instead of 5

> Lowered the authority per holy site to 15 from 20

> the Solar-Imperial religion has investiture = yes now. It doesn't get the investiture laws (intended, those are restricted to Catholics), BUT makes it so that you can request money from the pontifex maximus.

> Lowborn Concubines decision now costs 5 authority

> Norse Mod old viking system events should now fire on looting a holding (for all religions who can loot, de-norsefied the events properly)

> added the Abbey of Crime mod events, making it available for all religions, tweaked requirements (like removing the ward and reducing the MTTH to 1/5 of the original), and tweaking the event text as appropriate

> added Danevang's "better skulls"

> swapped Traits, Claims, and Modifiers around in the interface

> added some Vyllis sound effect

> removed the old Duel Engine events and referencing the new Duel Engine one (un-Luxified, ie. no distinction between Heroic Cultures and regulars yet)

> removed the old CK2+ ai-decision giving money at war

> added a Levy War Tax decision and a Demand Peace Scutage decision based on TPATT's kingdom tax

> added an intro chain of pseudo-tutorial events (with a choice to skip them), and a small decision to re-trigger the part regarding the hotkeys

> LIBERT3 v12a:

> nerfed Martial Code by re-adding a Garrison Size malus of -50% (balanced by Principles of Defence) at most and halving the morale bonus to +0.5 at most

> nerfed Principles of Defence by reducing Garrison Growth to 100% at most

> nerfed Call of Adventure by reducing Levy Reinforcement to 50% at most. Retained the +- levy/garrison mechanic (counteracted by the building system anyway).

> tweaked Realm Intrigue to give revolt risk: -0.1%, assassinate chance: +0.2%, and vassal tax +0.1% per level (base-25 still applies)

> tweaked Diplomatic Disaster to give -15 opinion and -1.5 authority monthly instead

> tweaked the "Travelling" trait from Survey Realm and event due to the short duration to 2

> tweaked the Realm Event, making it potentially restart as early as 1 year (original 5) and have a base of 5 years to restart (original 20), and doubled its duration.

> removed minimum demesne count of survey realm (but made AI even less likely to trigger it to compensate)

> tweaked Price of Power modifiers to be less punishing (-70 instead of 75)

> decreased MTTH of Spymaster's Conduct Subterfuge actions

> made Pacify Province only cost 1% tax loss per diplomacy point

> doubled tech spread modifier of councilors

> ambition to convert province culture now reduces MTTH to 1/3 (previously to 2/3), thus 166 years MTTH. Succeeding now gives 1000 authority and 3 stewardship

> swapped the titles-requirement for dejure swapping and creation in-code to follow intended parameters

> reduced chance of death for 0~9 age

> reduced effect of war and peace on fertility (now 10%) and health (now 0.5).

> increased fertility of trying for child to 15%

> tweaked patrician campaign fund and authority factor to 4 and 5 (previously 2 and 3)

> demanding the main plotter to stop costs 50 authority, while plot-backers costs 20 authority

> reduced revolt triggering chance 25% even further

> tweaked the Young Age modifier to not give a health malus and instead give an Authority malus yet a general opinion boost

> tweaked the Old Age modifier to not give a health malus, but amplified attribute/fertility loss loss yet give an Authority boost

> Revised the Traditions mechanic:

>> abandoned the province flagging mechanic for Martial Traditions

>> buffed the command modifier of the tradition traits to twice in exchange

> Combat Rebalance:

>> Increased base morale by 0.5

>> Reduced base morale recovery from 25% to 10%

>> Reduced morale loss factor to 3 (vanilla 6)

>> Reduced troop kill factor to 0.007 (vanilla 0.015)

>> Reduced tech gain from battles to 90% (overcompensated by lengthened battles)

>> added a "Ruler Taking Command" modifier for feudals when leading troops at war that increases land morale and morale recovery by 0.1, authority by 0.5, and general opinion by 5 but instead get a -0.25 fertility

>> added a "Ruler Shriking Command" modifier for feudals when not leading troops during war, decreasing authority by 1 monthly and general opinion by -5. This does not trigger if the feudal ruler is a councillor though.

>> Increased Defender Bottleneck modifier by 25%

>> tweaked defending against infidels/foreigners to +30/25 from +75/50

>> made Aggressive Offensive War not give a morale recovery malus

>> returned battle authority gain to vanilla

>> made War Knowledge not trigger when already previously triggered and active (for a year)

>> removed effect of realm size on retinue cap

>> reduced impact of leader martial on Damage Bonus and Command Modifier to 3%

>> returned center leader's martial effect on attrition to 0.10%

>> reactivated three generic retinues: Hedge Knight Cohorts, Rhodoki Crossbow Contigent, Elite Spearwall Company

>> doubled combat bonus of retinues and gave +1 morale for both units for culturals (+1 for dominant unit only for generics)

>> regular mercs cost 25% of their unit-weight to hire and 50% to maintain

>> vassal mercs cost 1/3 of regular mercs to hire but 3x to maintain

>> holy orders cost 1/3 of gold-cost in piety

>> retinues cost 1/3 of unit-weight to reinforce/maintain and further 1/3 to hire

>> reduced all event troops to 50% (of highest garrison level) from 100%

> Levy Rebalance:

>> Increased liege levy to 75% to skew importance to the top-liege's role

>> Tweaked martial effect on levies - now base 75%, but each martial point gives 2.5%

>> Increased scale of opinion effect on levies to old vanilla's -50~100 instead of new/old vanilla/LI's 0~100

>> Vassals in your capital's de-jure-duchy give 100% of liege levy, in de-jure-kingdom get 90% of liege levy, and de-jure-empire get 75% of liege levy.

>> Liege levies outside your de jure are 50% smaller (to represent local auxiliaries).

>> Vassal barons in capital-county give 125% of liege levy (to represent efficiency in the capital recruitment).

>> Realm Duress scaling for vassal levies reduced to 2% per tier (previously 2.5%). Vassal tax scaling retained at 2.5%

> Buildings Recalibration:

>> restored and rebalanced all city-holding and patrician-palace buildings

>> cultural military buildings now take a base of 550 days (~1.5yrs) to construct (750days/~2years for temples/cities) and cost 50/87.5/125 for the 1st/2nd/5-7th levels, and cost 1 gold for upkeep per level (1.5 for cities, 0 for temples [for now] )

>> reduced levy size effects of buildings by 10-fold (while tentatively retaining garrison effects, pending an observe game)

>> added a +25% garrison size to Traditions while systematically reducing retinue points from them

>> reduced initial retinue size bonii from all holdings and made the total castle-holding retinue size to 25,000 from 30,000 (most are concentrated around mid-game to very-late-game buildings anyway)

>> nerfed all SELIN-related martial buildings to 25% of previous for feudals and 50% for temples.

>> tweaked Town 1 and Small Bands requirement a bit

>> tweaked Wall/Keep/Stronghold relationships

>> the Keeps now only require level 5 walls

>> replaced the Defence System requirement for Military Settlers to Defence Policy, and downgraded it to a level-2 tier while adding a Feudalism requirement to it.

>> downgraded Military Holdings to a level-3 tier

>> Local Assemblies now need Military Settlers 7 instead of Military Holdings 7

>> Removed the feudalism requirement except for the Military Holdings chain, as well as the odd Military Assembly tie-in requirement for Conscription centers

>> Tweaked the Local Judges so that it upgrades from Court and requires >> Magistrates instead of the other way around

KNOWN ISSUES:

> still the occasional bugged localisation and whatnot here and there

> temple holding still not worked on aside from the early tiers (others still locked behind level 8)

> some SELIN events aren't perfectly up to date

> mid-game may be laggier than previously

> not all religions have tooltips

> there seems to be a bug about being hostile with the world - it's unknown if this has been fixed, but it seems to occur with Martial-soul religions

[Cкрыть]
Изменено пользователем Djon Krtaiton
Ссылка на комментарий

Ярошич

Залейте кто-нибудь новую версию, пожалуйста.

Заранее спасибо

Ссылка на комментарий

Menschenhasser
Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
Ссылка на комментарий

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 527
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 206673

Лучшие авторы в этой теме

  • Zloprax

    54

  • Falcssonn

    46

  • Diplomate

    23

  • Дагот Неревар

    15

  • Ydaa

    15

  • Old_Wayfarer

    15

  • Biba

    15

  • Флавий Аниций

    15

  • rvsGermes

    14

  • Cozyablo

    12

  • Shamilboroda

    12

  • Tempest

    11

  • Alterus

    10

  • ramazan

    9

  • Comandante Raven

    9

  • Gradan

    8

  • Aurelius36

    8

  • stanimir

    7

  • vitovt13

    7

  • Falconette

    6

  • Герцог Цербст

    6

  • Cin

    6

  • simpleguy

    5

  • werter1995

    5

Лучшие авторы в этой теме

Популярные сообщения

Alterus

Я уже опробовал, кстати. Отыграл 10 лет за местного короля Артура Пендрагона. Мод полностью совместим с последней версией игры, никаких багов или вылетов за этот короткий период не было. Конечно, мод

VladislavMGN

На paradoxplaza автор мода написал 20 июня следующее "Hello citizens of the wonderful forum! I am a member of the Lux Invicta team, and we are a bit compromised right now. Basically, we have tried to

Zloprax

Тем кто еще не умер и не спился в ожидании, тут версию под 3.1 подвезли Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.   И ниже в комментах там фикс какой то Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Alterus

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Вот новая версия, сейчас добавлю в шапку. Самому интересно скачать, посмотреть, есть ли прогресс в моде.

Shamilboroda

3.2.1, я так понимаю. Уже предыдущая была под последнюю версию. А к V0.6K16 в чейнджлоге пишет: "Further updating to latest base game patches in the common folder" P.S. Почитал комментарии н

Флавий Аниций

Вышло Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. мода.   Changelog: - Many code updates for the common folder and decisions and events - Secret religions for applicable religions - Ass

Aurelius36

И так, распаковали архив. Переносите в папку mod файл LuxInvicta.mod Переносите в папку mod папку LuxInvicta  Получается так: mod/LuxInvicta.mod mod/LuxInvicta/файлы мода

Zloprax

Lux Invicta     Этот мод позволяет нам взглянуть на один из многих вариантов развития истории Европы, а следовательно дает возможности, которых не было в оригинальных

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу


Copyright © 2008-2024 Strategium.ru Powered by Invision Community

×
×
  • Создать...