Мусорка раздела Crusader Kings 3 - Страница 268 - Архив - Strategium.ru Перейти к содержимому

Мусорка раздела Crusader Kings 3

Рекомендованные сообщения

GunganKnight
Следующая игра от парадоксов будет как раз виктория. Инфа проскакивала вроде.

Проскакивала инфа с сайта переводчиков. Не факт, что это не фейк. Надеюсь, что след. их игра все-таки Рим 2 или что-нибудь по ХВ/современному миру.

Ссылка на комментарий

Aquilifer
я лично вообще удивляюсь, что еу4 такая популярная. крусейдеры же намного интереснее. персонажи, интриги. а вторая для меня игра - виктория. там хоть какая-никакая экономика есть. в еу4 вообще ничего, кроме войнушки, нет.

Зато EU - самая простая. Я вот, если кому советую попробовать игры от парадоксов, то начинать именно с EU.

Ссылка на комментарий

Falcssonn
Обидно что есть не точность ведь Русь это не Россия, а Киев , а на месте "Руси" должно быть Московское царство

В восьмом веке.

Окай

Ссылка на комментарий

Зато EU - самая простая. Я вот, если кому советую попробовать игры от парадоксов, то начинать именно с EU.

Вот кстати совершенно согласен. Сам с нее начал - прифигел. А зашел в CK - прифигел еще больше. Но если сразу бы попытлся, мог бы и не въехать с порога. В этом плане веселым порогом вхождения обладает еще HoI с Викторией: без мануала в принципе не вкурил поначалу, что почем, и только опыт ЕУ и СК позволил с чего-то начать :)

Ссылка на комментарий

Aelirenn
Не играл в кресты около полугода-год, но недавно запустил со всем новеньким.

И тут начался цирк с конями. Пропали куда-то законы королевства, не совсем понимаю где они. Как я понял нужно качать легализм и улучшить администрацию. Если я не прав поправьте. С Карла Великого легализм до трех очень долго качать.

А еще коалиции, когда папа Римский и халиф в едином оргазмическом порыве признают меня великой угрозой всему миру за завоевания. Причем дружить начинают язычники и нации всех мастей, какой некрасивый мерзкий костыль.

А еще восстания герцогов каждую пятилетку-десяток. Целые поколения герцогов сидят в моей тюрьме до смерти, а потом все это повторяется. Вы будите смеяться, хотя это уже баян наверно, но от прапрадеда до правнука все сидели в моих темницах с молодости до смерти, только так можно вести свою политику.

Про совет ничего не буду говорить - такое же поганый костыль, как и коалиции.

Ужасный тиран-закрашиватель карты...

Ссылка на комментарий

Falkenhayn
Подскажите,как ускорить передвижение войск?а то на второй скорости ползают как черепахи,а на третьей подлагивать начинает...Заранее спасибо.
Никак. Вообще Вам надо бы компьютер помощнее, потому что на второй скорости играть в CK II - мука. И не только из-за ползания войск. Какие-то сто лет можно чёрт знает сколько отыгрывать на второй скорости.
Ссылка на комментарий

Aragorn13

Главное чтобы Роскомнадзор не узнал про самоубийства.

Иначе конец нашим Крестоносцам.

Ссылка на комментарий

Falkenhayn
Главное чтобы Роскомнадзор не узнал про самоубийства.

Иначе конец нашим Крестоносцам.

РКН играми не занимается.
Ссылка на комментарий

Alterus

Crusader Kings 2: Conclave / Крестоносцы 2: Конклав
Дневник разработчиков №19: Отсутствие новостей – хорошая новость
(автор — Darkrenown)

 

Всем привет! Боюсь, что сегодня у меня не так много есть что сказать, поскольку мы до сих пор работаем над обновлением 2.5.2, о котором я упоминал на прошлой неделе. Мы надеялись выпустить его сейчас, однако столкнулись с некоторыми неожиданными проблемами. Тем не менее, в этом есть свои плюсы: так как у нас есть вещи, работающие так, как мы этого хотим, то мы можем выпустить обновление в качестве публичной бета-версии для всех, кто захочет его испытать.

 

Вот текущий список изменений, чтобы держать вас в курсе.

 

Список изменений  

Major:
- Reworked Coalitions into Defensive Pacts:
    - Renamed Infamy to Threat, and Coalition to Defensive Pact
    - Defensive Pacts are entirely Defensive and will never launch Offensive wars against the target
    - Coalition/Defensive Pact Mapmode now only shows the Defensive Pacts against selected Realms
    - Split up defensive pacts based on religious groups
    - Threat level controls the size of realms which are allowed to join defensive pacts to protect themselves from a threat
    - Threat level controls how far away realms can be in order to join in defensive pacts
    - AI Realms with equal or greater troop strength than a target will never join Defensive Pacts against them
    - Your own religious group have a lower defensive pact distance
    - As a Realm's threat increases, the different Defensive Pacts will be willing to work together to contain them.
    - Updated Threat alert tooltip with detailed information
    - Maximum Threat from a single source capped at 100%
    - Maximum threat from a province capped at 15%
    - Minimum threat from a province set to 2%
    - Minimum monthly threat decay set to 0.21%
    - Maximum monthly threat decay set to 0.4%
    - Claims for yourself now only gives 85% threat.
    - Claims for someone else now only gives 50% threat.
    - Dejure claim for yourself now only gives 50% threat.
    - Dejure claim for someone else now only gives 30% threat.
    - Liberate nomad duchy generates only 75% of threat
- Battle and Retreat changes:
    - Made battles give 25% more warscore, to get battle warscore closer to what it was before the casualty reduction
    - Won battle vs hosts give twice the warscore
    - Shattered retreat no longer count distance through sea or wasteland
    - Added attrition during shattered retreat
    - Shattered armies ignore leader attrition reduction
    - Shattered retreat now considers province size (through movement cost) when computing distance to target
    - Looters who shatter won't be able to loot that province's owner for a while anymore
    - Looters will shatter to their boats if they can
    - Total Warscore from battles capped at 75% for attacker
    - Shattered retreat favors slightly coastal provinces adjacent to boats you can embark in
- Added faction to force abdication of kings and emperors
- Fixed game over caused by daughters running away and becoming mercenaries
- Added events for skilled educators to influence children during adolescence
- Added a button for playing the next song
- Added a setting for ignoring context sensitive music (ie regardless of culture and if being in war or not).
- Added additional favor events
- Added Groom an Heir ambition
- Fixed instant OOS between different platforms
- AI no longer transforms matrilineal betrothal into regular marriages (and vice versa)
- No longer possible to break betrothal set up as from a favor
- Added new law, Council Authority
- Added character modifier Rejecting Seduction Attempts
- Characters with Rejecting Seduction Attempts can not be targeted by the seduce decision
- Added options to seduction targets to ask seducers to go away


Minor:
- Fixed issue with Blot event making the host a lover instead of the intended target
- Faction for Elective Succession has been tweaked to appear less frequently
- Council allows their liege to hand out demesne if vastly above demesne limit
- Fixed issue where duplicate laws were set when granting titles
- Ask Liege for Title now only grants counties
- Added favor effect to counter offer event asking broke liege to sell land
- Brilliant Strategist will now also apply one random leadership trait
- Added assert details for undeclared opinion modifiers
- It is no longer possible to ask liege for land if they have a regent
- AI children will more often gain childhood traits
- Made tooltip to show options leading to childhood traits
- Added new traits Brawny and Frail, which are similar to Strong and Weak but non-congenital.
- Added the traits Shrewd and Dull, which are similar to Quick and Slow but non-congenital.
- Added scripted triggers which check for related traits, e.g. is_strong_trigger checks for either strong or robust. Others are: is_dumb_trigger, is_weak_trigger, and is_smart_trigger
- Various events and decisions etc which checked for strong/weak/quick/slow etc now also check for brawny/frail/shrewd/dull
- Added text for the outliner when new conclave alerts are disabled
- Events adding Strong or Weak now add Brawny or Frail
- Most events adding Slow or Imbecile now add Dull instead, exception is when upgrading to slow from imbecile
- Events giving Quick or Genius now add Shrewd (except Devil spawn). It is possible to stack Shrewd with quick/genius
- Event 64080 shall no longer cause men to impregnate themselves
- Viceroys can no longer switch primary titles
- Close relatives can now form alliances
- Vassals in hiding are no longer upset about not being on the council
- Added confirm pop-up when clicking on Abandon Game in MP
- Fixed a problem where the wrong council vote result was received for Declare War Interaction
- Top bar buttons and their corresponding shortcuts are now disabled if you are in observer mode
- No longer able to CTA character into wars with a religious head that is different from their religion
- Allies attached to a retreating army can no longer be engaged
- AI no longer declare war on player during Learning Scenario
- People with NAPs with their liege will no longer join Factions against their liege
- People who have a NAP with their liege will leave factions against their liege if they're in one (e.g. they got the NAP after joining the faction)
- Fixed revolters against a viceroy becoming independent on that viceroy's death
- Fixed characters not becoming vassals of people who usurp their main title if they had a liege before hand
- Divorces and event-based marriage breaking now remove non aggression pacts
- Councilors who get replaced correctly get the fired from council opinions
- Fixed Councilors for Major Revolt leaders not being sent home when the revolt ends and they are no longer a vassal of said leader
- Inherited opinions against a Liege's successor are now more comprehensive in what they include
- If you manage to seduce your spouse it will no longer be considered a scandalous act of incest (unless you are married under by certain religious ceremonies) because you are related (being spouses to each other), even if you are keeping it in the family.
- The ai will no longer install vassals of vassals as anti-popes that are automatically invalidated due to not being their direct vassals.
- Added some fixes to mercenary events.
- Increased the negative opinion for powerful vassals not being part of the council.
- Fixed some issues in succession law triggers when you're part of a Duke or Count tier independent realm.
- Added a number of new insults and compliments to the dynamic insult/compliment system for traits.
- Added special childish insults/compliments to many traits. Younger children will now use these instead of the adult ones.
- Committing suicide now gives you a strong negative general opinion modifier.
- Mercenary bands you own can be renamed using the customization dlc
- The realm view interface updates automatically when a title is being renamed
- Imbecile characters use childish insults
- Changed the name of "Context sound" setting to "Dynamic ambient sounds"
- Realm peace properly blocked when council is discontent
- AI with high vassal opinions are more prone to go against the will of the council
- AI with low rationality (insanity) are more prone to go against the will of the council
- AI will go against the council if it wants to declare war, but the council says no to every war
- Added Peter Skager to the credits
- Added Timor Khanagov to the credits
- AI will no longer spam the player with request council support requests
- DLC and mod tab texts aligned in launcher
- Fixed rare crash in papal election
- Updated councillor spend liege favor to change law tooltip
- Council discontent tooltips are now more clear regarding laws and councillors joining factions
- Fixed bug where females no longer got +0.5 health from birth
- Next song buttons shows current song in tooltip
- Primogeniture and ultimogeniture no longer blocked if the character stands to inherit titles that could potentially make the inheritance illegal (will block if those titles are actually inherited instead)
- Holy orders will join defensive pacts in the same manner as religious heads
- AI more accepting to council support if risking imprisonment
- Non dynastic or close kin children in your court get auto assigned educations at age 15
- Only independent characters can be part of defensive pacts
- Powerful vassal trigger added
- Powerful vassals are decided by realm size using age as tiebreaker
- Change mercenary composition adds newlines in tooltips
- Script: replaced "SIEGE_DAMAGE" define with "ATTACKER_SIEGE_DAMAGE" and "DEFENDER_SIEGE_DAMAGE"
- Defenders take 25% more morale damage during sieges
- Buy favor can no longer be used on children
- Buy favor can no longer be used on imprisoned, in hiding or incapable characters
- Minimum buy favor cost is based on tier of target, characters closely related to higher tier characters count as the higher tier
- Start faction tooltip updated to show the need for council voting on war declaration
- Change_mercenary_composition shows correct amount of troops in tooltip
- Members of your court may no longer fire your chaplain via the ZE.5030 event
- Pagan and Nomad subjugation now give their opinion bonus again

Modding:
- Added infamy trigger to test if a character have threat higher than asked for value.
- Added change_infamy effect to add or remove threat from a character.
- Added infamy_modifier to casus belli which will be multiplied with the resulting infamy from a war.
- Can now script a revoke trigger for minor titles
- Added a define if faction membership is blocked by having a non-aggression pact with your liege: NON_AGGRESSION_PACT_BLOCKS_FACTIONS.

Hide  

 

 

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

 

Изменено пользователем Каллиграф
Ссылка на комментарий

EternityKing

Людям как-бы нужно перелопатить код для совместимости с новым патчем,не говоря уже о новой системе магии,а вы тут "мод не мертв".ЭхЪ!Новые версии для КоВа и Warsword Conquest'a по два года пилятся.

Ссылка на комментарий

Kesamim

Делайте, делайте. Нечего слушать всяких нытиков. И вообще, англоязычный вариант по определению не может быть лучше русского.

Ссылка на комментарий

Делайте, делайте. Нечего слушать всяких нытиков. И вообще, англоязычный вариант по определению не может быть лучше русского.

Кыш, подстрекатель тут блин нашелся. Не может отличить нытье от другой точки зрения с примесью отчаяния.

Ссылка на комментарий

русич

Зимой, что бы, отдохнуть от европы возобновил игру в кресты, ну и по традиции в ск2+. Нынче подумал, поиграю в ванилу. Эти вассалы, как стадо тупорылых, кровожадных, агрессивных баранов. Всё вроде не плохо шло, и восстания были, но стоило во вкладке совета поменять лишь один закон в пользу сюзерена и началось. Мой правитель рулил сорок лет. Всё это время сплошные гражданки за власть русскому совету разбавленные сепаратистами. Полгода, год и снова понеслась. И ничего, что мне двадцать лет, нет семьи, детей, титул отберут и он уйдёт из династии. Но, самое позорное, что эти безмозглые твари восстают, даже когда веду оборонительные войны. Забыл, что можно строить за престиж, потому что он нужен для племенных армий. А ск с их системой фракций подумают прежде, чем воевать, а довольные денег, престиж или благочестие подкинут. Но, если восстанут, то не хило. Нет, нам такой хоккей не нужен. Больше в оригинал ни ногой. Жаль, что эти парадоксы ничему не учатся и к никому не прислушиваются.

Ссылка на комментарий

Kopistko
А вот у CK фишка - династия.

Не согласен, СК - тоже про покрас, только более специфический.

Ссылка на комментарий

Sigrael
Warsword Conquest

Его разве делают еще?

Ссылка на комментарий

Zloprax
Его разве делают еще?

таки да, вот вам ссылка

сорри за оффтопНажмите здесь!
 Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. [Cкрыть]
Ссылка на комментарий

EternityKing
Его разве делают еще?

Зайди на топик мода на Тейлворлдсе,в команде мода за последние два года произошли большие перемены(смена руководства,новые программисты,сценоделы и моделеры),там же куча скринов/информации,которые больше нигде не выкладывались.Легче всего искать по сообщениям членов команды.Другое дело,что новый руководитель тимы-перфекционист и откладывает релиз уже черт знает сколько раз.Но куча новых систем из настолки,новый баланс и кучу новых моделей(в том числе и от нашего Фуркока,который передал все свои наработки по своему моду Грим Эйдж.Модели у него выглядят даже лучше чем во второй части МБ) того стоят.Мод наконец-то перестанет быть сырой песочницей.

Ссылка на комментарий

Людям как-бы нужно перелопатить код для совместимости с новым патчем,не говоря уже о новой системе магии,а вы тут "мод не мертв".ЭхЪ!Новые версии для КоВа и Warsword Conquest'a по два года пилятся.

В предыдущий раз портнули за пару дней.

Да и что там такого, чтобы прям перелопатить.

Ссылка на комментарий

simpleguy
Да и что там такого, чтобы прям перелопатить.

Совет. Образование. Убогий парадоксовский ИИ. Вроде все.

Ссылка на комментарий

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 6,876
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 1224400

Лучшие авторы в этой теме

  • volanchik

    266

  • drdollar

    198

  • ryazanov

    166

  • MaKaPoH

    114

  • Detech

    101

  • Аркесс

    81

  • tabularasa

    77

  • Aspen

    67

  • lavpaber

    66

  • TrueSight

    65

  • Diplomate

    65

  • Ouwen

    62

  • Tempest

    60

  • Араил

    59

  • Menschenhasser

    54

  • White Drake

    52

  • Alariko

    47

  • Falcssonn

    46

  • waldemar

    45

  • varrus

    44

  • tecka

    40

  • MoS@Rt

    39

  • Templier

    39

  • Шольц

    39

Лучшие авторы в этой теме

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу


Copyright © 2008-2024 Strategium.ru Powered by Invision Community

×
×
  • Создать...