Затяжная война - Архив - Strategium.ru Перейти к содержимому

Затяжная война

Рекомендованные сообщения

Сейчас для производства войск часто нехватает ПП, МП, ресурсов и т.д. (в том числе и у компа). Может кто подскажет есть ли такой мод  - когда  всего в достатке (особенно у компа), или подскажите как сделать. 

А то из за нехватки войск фронты оказываются довольно подвижными - максимум к середине 42 года все решено (часто не в пользу компа). Мне кажется при более плотном построении войск подвижность фронтов сильно изменится - получится что то вроде позиционного фронта, возможность окружения сильно затруднится, в то же время возрастет важность наличия подвижной группировки для осуществления боевых действий после прорыва фронта. 

Ссылка на комментарий

Закреплённые сообщения

Попробуйте DiDay мод,почитайте тему про него.Другие моды не пробовал,но этот пока устраивает,хотя и не доигрывал до 42го =)

Ссылка на комментарий

))) DiDay - отличный мод, сам в него играю - правда как по мне кое что лишнее, но это не существенно. Но все же боевые действия слишком скоротечны. 

Ссылка на комментарий

Например?По мне,так тока Япы слишком быстро закатывают китайцев.

Ссылка на комментарий

Основные события разворачиваются на совецко-германском фронте - максимум пол года после начала войны - уже ясно кто победит (имеется в виду вариан когда человек играет против ИИ). В случае крупного окружения у компьютера не остается шансов вобще - нечем закрыть дыру. Если же имеется мощьная производственная база (строительство войск идет непрерывным потоком) и небольшой избыток войск на других участках то  есть шансы закрыть прорыв и хотябы временно стабилизировать обстановку

Ссылка на комментарий

Вы имеете в виду,что,играя за Германию или за СССР,вы за полгода успешно уничтожаете основную массу военного потенциала противника,а дальше остаётся токо тупо играть в игру "быстрее довезти самых быстрых юнитов к ключевым оставшимся точкам"?Или тока при игре за Германию?Если второе -то,возможно,ваш вариант "Барбароссы" удался и не было тех ошибок что были у Вермахта в 41ом.

Изменено пользователем Forza
Ссылка на комментарий

Не так - через пол года противник не в состоянии восстановить целостность фронта - производства новых дивизий не хватает для латания дыр - фрон расползается на отдельные лоскуты которые подлежат окружению и уничтожению, окончательное добывание занимает еще с пол года (все таки кусочки эти довольно большие) (СССР живет чуть подольше - за счет большей территории) . При более массовом производстве войск, резервов противнику хваталобы на латание дыр, а следовательно и шансов удержать фронт былло бы больше.

Ссылка на комментарий

Ну про СССР и Германию ничего сказать не могу,долго не играл за них.Пока пробую Японию и Италию,т.к.ИИ ничего не доверяю  :D ,то партии длятся долго.

А вы не пробовали The Historical Plausibility Project 1.6.5 или MiniStorm 2.15 (pre-released of AUGUST STORM)?

оффтоп-если нравятся затяжные бои - поставьте Victoria 2.Пока ещё сырая она и в разделе форума про неё народ плачет что некоторые бои для от 10+ лет(ыыы).

зы:или парадоксы экономят на дизайнерах или эти сами дизайнеры с оторванными руками :angry:

Изменено пользователем Forza
Ссылка на комментарий

Насчет рекомендованных вами модов - спасибо - буду пробовать, а там посмотрим. 

Пробовал играть за Японию ИИ доверял только сухопутные войска - в простых ситуациях справляется довольно неплохо, флот только ручное управление, раздражает жуткая нехватка топлива - где брать не знаю - захватил колонии нидерландов и персию - не помогает (((.  

Victoria 2 - поиграл и бросил, потому что сыровато еще - подожду патча - потом еще попробую (но вобще игрушка очень понравилась).

Ссылка на комментарий

Ну насчёт этих двух модов - The Historical Plausibility Project 1.6.5 и MiniStorm 2.15 (pre-released of AUGUST STORM)...я не рекомендовал,а сам спрашивал вас =) Сам их не ставил,просто этими двумя модами на парадоксплазе ещё занимаются хоть,кроме ДиДей,конечно.Остальные или не обновляются давно или они не так связаны с геймплеем.Видал там ещё приклёплён в разделе модов про первую мировую,но про него хз...не читал даже.

The Historical Plausibility Project 1.6.5 - Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Описание изменений внтри архива,в архиве в ридми-файле есть и ссылка на мануал в самом низу.

Installing instructions:Нажмите здесь!
 Find your '\Hearts of Iron 3\mod' folder!

Unrar the files! (The the core files and any possible hotfixes go to the '\Hearts of Iron 3\mod' folder and the graphics rar should be unrar-ed to the '\Hearts of Iron 3\' folder. If everything goes well, it shouldn't need to overwrite anything there, it only adds new files.)

Start the game with the launcher, select 'Historical Plausibility Project' in the "Select mod to play" list, and hit "Start HoI3"

[Cкрыть]

MiniStorm 2.15 (pre-released of AUGUST STORM) - насколько я понял,это кусок из делающегося мода AUGUST STORM.                   Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  

установка мода и что там за измененияНажмите здесь!
 !!!!DON'T FORGET TO DELETE THE "HISTORY" FOLDER BEFORE INSTALLING THIS!!!!

WE NEED MORE FEEDBACK TO IMPROVE MINISTORM!

THANK YOU ALL!

Playability optimized for the 1936 Grand Campaign and/or DOD AUGUST STORM save.

Installation instructions:

1/Duplicate your vanilla game (patched with 2.03C)

2/Delete the "History" folder from the duplicated folder

3/Copy the MiniStorm files in the duplicated folder, replace the vanilla files when asked

4/Create a shortcut in your directory

5/Enjoy!

-----------------------------------------------------------------------

- Interface Improvements

-----------------------------------------------------------------------

- New title screen

- Unit panels now show 5 brigades without scrolling

- Improved rank signs for generals

- Coloured NATO counters

- Couloured Province and urban pictures by TZoli

- Major Nations Immersion Pack 1.3 by filefool

-----------------------------------------------------------------------

- Gamebalance Changes

-----------------------------------------------------------------------

* Technical and mods implementations

- Compatible with SF 2.03C patch ONLY

* Leaders

- New trait: Genious (+50% XP gain)

- New trait: Staffer (+10% XP bonus)

- New trait: Movement Doctrine (+10% combat movement speed)

- New trait: Fort Commander (+10% fort defense)

- New trait: Amphibious Doctrine (+10% amphibious attack)

- New trait: Trench Doctrine (+50% dig-in bonus)

- New trait: Paratrooper (-20% out of supply malus)

- New trait: Siege Defender (-10% encirclement malus)

- New trait: Deep Defender (-10% envelopment malus)

- New trait: Artillery Expert (+25% defender softness)

* Balance

- Creation of a real national effort (completed with the "National Effort" conscription law ): only invaded countries are able to enact the "total economic mobilisation" law (see exceptions below).

- Increased partisan support for all occupation policies.

- Lowered the leadership bonus from all occupation policies.

- Slightly increased the resources and IC gain for Collaboration policy.

- Increased land battles strengh losses by 1/3 (12 to 16)

- Increased retreat speed (0.9 to 1.5) since the retreating units don't bring their supply.

- Vastly increased the diplomatic cost for buying licences and for allowing debt.

- Increased the XP gain for land and air units.

- Decreased the minimal temperature for suffering attrition.

- Slightly increased the upgrade time and cost.

- Surprise bonus increased.

- Crude oil cost reduced by 0.25.

- Slightly increased the repair rate for buildings.

- Slightly increased the organisation loss for strategic redeploiement.

- Slightly increased the infra throughput impact.

- Slightly increased the muddyness supply tax modifier.

- Increased night penalty.

- Lowered Fort penalty.

- Lowered the Airsupply factor.

* New units

-Special forces

-Historical SS divisions (granted one by one by decision, after each historical accomplishment)

* Units balance

- Slightly improved the effectiveness of Armor units in clear terrain.

- Dramaticaly increased the malus for armoured/mechanised/motorised units for fighting defending and moving in really "bad" terrain, especially in high mountains.

- Various unit tweaks, in order to improve realism (bergsjaegers now fight/defend much better in high mountains, marines do a slight better job in Jungle, Partisans units max speed=1, Police=8 etc...) .

- Air and naval units now cost officers.

- Support brigades now cost less officers.

- Some support brigades suffer less casualties (ART, SPART, RART, SPRART), and others do more damage in compensation for their weakness (AT, TD, AC).

- Field artillery is now weaker against air attacks.

- Pride XP bonus increased (variable broken).

- CV have now 0 sea attack level.

- Change the Demobilization factor (0.5 to 0.9)

* Laws & Ministers

- Slightly increase the supply throughput for heavy industry emphasis industrial policy law

- Various changes for ministers traits efficiency.

- Reworked "reserve penalties" for all the mobilisation laws. (updated 1.5)

- Switching laws cost more money.(updated 1.5)

- Switching Training laws cost far more.

- New conscription law : National Effort ( service by requirement + units construction : -30% )

* Technologies

- Reworked some Land Doctrines for more realism and historical accuracy (updated for 2.0 GOLD).

- New theorical tech : Grand Land Offensive (see tooltips for prerequisites and effects).

- New theorical tech : Grand Air Offensive (see tooltips for prerequisites and effects).

- New theorical tech : Grand Aeronaval Offensive (see tooltips for prerequisites and effects).

* Countries

- Indian Empire

- Egypt

- Lebanon

- Syria

- SOV/ "disorganized officer corps" effect of the purge : -30% leadership

- SOV/ The Great patriotic war: +30% leadership +4 unity

- SOV/ Increased the Manpower bonus for the Siberian transfer decisions

- GER/ The Rhineland: +10% resources (after the Rhineland event)

- USA/ The New Deal: -40% leadership (till gear up)

- USA/ Gear up for war: +200 Manpower

- Added extra VPs for India.

- TUR/ increased unity

- FRA/ Add a mobilization bonus for Dantzig of War +250 manpower

- FRA/ decreased unity, decreased neutrality

- UK/ Add a mobilization bonus for Dantzig of War +150 Manpower

- UK/ The Home Guard, +200 Manpower +2 unity after the fall of Paris

- CAN/ Add some industrial techs

- CHC/ is now stronger

-----------------------------------------------------------------------

- Database Changes

-----------------------------------------------------------------------

* Events & Decisions

- Added Grand Offensive decisions system :

- Added Grand Land Offensive decisions (dynamic Barbarossa, Uranus, Overlord...operations, you decide where and when to hit)

- Added Grand Air Offensive Decisions (dynamic Blitz, Hydra, Gauntlet...operations)

- Added Grand Aeronaval Offensive Decisions (Make your own Pearl Harbor: Niitaka Yama Noborre, Coral sea : Operation MO, Midway, Guadalcanal...)

- Added Operation Torch decision for USA (enable "Total war mobilisation" +500 Manpower).

- Added Operation Exporter decision for UK.

- Completely reworked the Baltic states chain.

- Added Case Anton decision for Germany (+300 Manpower + enable "Total war mobilisation").

- Added Italian occupation zone at the creation of Vichy.

- The German AI will properly implement Unternehmen Weserьbung and Annex both Norway and Denmark.

- Added surrender events so that Nationalist China absorbs defeated warlords.

- Historical Partion of Korea event chain.

- Added correct allied occupied zones for Germany surrender.

- New decision for the UK to propose alliance to Ireland in exchange for unification.

- Added UK surrender event.

- Added Peace Treaty with Vichy France decision for Germany once the UK and USA are out of the war.

- Added North Bukovnia to Bessarabia Claim decision.

- Fixed Slovakian Borders.

- Fixed Second Vienna Accord borders.

- SOV/ Suppress the 500 manpower bonus from the purge decision.

- SOV/ Add 400 manpower for the Finish winter war decision (instead of the 500 from the purge).

- SOV/ Reworked the Great Patriotic War's vanilla decision.

- Completely reworked Italian armistice.

- Added Unternehmen Asche decision for Germany.

- Changed some provinces ressources (Kiruna, Magnitogorsk, Dortmund...) to make them more accurate and realistic (2.0 GOLD).

- Added CHI Xi'an Incident event.

- Decrease the neutrality of several countries (NOR,SWE,BEL...) for the Dantzig of War decision

- Added Dominions support events.

* Scenario Setup

- Add DAYS OF DECISION AUGUST STORM SAVE (DOD AUGUST STORM, use the save not the DOD campaign!): New production and techs set up for all the majors and some important minors

- Historical 1936 German OOB

- Historical 1936 French OOB

- Semi-Historical 1936 Soviet OOB

- Reworked some techs conditions, and changed some attribution for the 1936 setup in order to keep the game more historical and more country specific: it's now harder for all the majors except Germany to get Spearhead doctrine, harder for the major powers except the Soviet Unio to get Human wave doctrine etc.

Furthermore, those three major doctrines have been improved (see tooltips for details).

__________________

[Cкрыть]

А вообще сам целиком August Storm обещает нам:

Enhanced game-balance

Historical cores & OOBs

Many redone or fixed events and decisions

Rebalanced existing land doctrines for historical accuracy

Dozens of new events & decisions and fixes to existing ones

1945 Grand Campaign: August Storm (August 9th 1945)

Expanded timeline (1948-1953 historical events, but the game runs to 2000)

The Indian Empire is now a UK imperial vassal which defends itself while providing expeditionary forces to it's master

New units including Airmobile and Special Forces brigades

NATO counters

10 New leader traits

And much more...

Скачал оба,но не ставил ещё...запарился с графикой под DiDay.Так что,если кто поставит их - отпишите как оно.

ps: /kk - thx -bye  :022:

Изменено пользователем Forza
Ссылка на комментарий

Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.
  • Ответы 10
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 5198

Лучшие авторы в этой теме

  • Veter

    5

  • Forza

    5

  • egori477

    1

Популярные дни

Лучшие авторы в этой теме

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу


Copyright © 2008-2024 Strategium.ru Powered by Invision Community

×
×
  • Создать...