Перейти к содержимому

BLACK ICE AI submod for Didays ICE для Hearts of Iron 3: Their Finest Hour

Рекомендованные сообщения

Закреплённые сообщения
paul3390
7 минут назад, Terabyte сказал:

Тут правда не в моде дело, а в самой игре. Это больше всего всех бесило, что ты не мог руками настраивать снабжение и выбирать нужные тебе склады. Как вариант, посмотри из какого города снабжаются дивизии (это есть если нажать на саму дивизию), ну и зайди в карту снабжения и посмотри что да как, может где-то бутылочное горлышко появилось, у меня тоже пропадало снабжение когда брал Берлин за советы, но всего на день и не у всех войск, потом восстанавливалось, потом могло снова на день отлететь.

Дык снабжаются из Москвы, больше неоткуда.  Судя по карте снабжения - затык сразу в Наро-Фоминске, в двух провинциях от столицы. Там 10-ый уровень ж.д, как и по всей ветке до войск. Специально тянул для снабжения.  Как это устранить - совершенно непонятно. Чего ещё-то??? Причём - всё было нормально, пока к Берлину не подошёл.. И вдруг резко хлоп - и снабжения нет, организация ноль, меня гонят обратно к границе.. Мля - явный чит со стороны ИИ!!!

Ссылка на сообщение

Terabyte
10 часов назад, Алеск Чу сказал:

Может кто то расписать, что входит в сабмоды, все эти GGA, UTR и так далее, а то нигде не встретилось пояснений, что это, что внутри и с чем едят xD

 

З.Ы, парой месяцов раньше, парой страниц назад, народ здесь 4 не любил :) А можно под кат или в личку обстоятельно, что там не так? Просто некоторое время назад, почти одновременно все топ ютуберы, играющие в парадоксовские изделия забили на 4. Забили тотально. Осталось еу4, хои3 bice, ск2, ск3

GGA добавляет кучу всего для Германии, события, истор. названия, подразделения и тд.
UTR это сабмод для блэк айса. Юниты Третьего Рейха, дает исторические дивизии и штабы.

 

Почему некоторым не зашло...процитирую комрада @zzzwolle  с его молчаливого позволения (его мнение очень похоже с моим и думаю со многими кто ещё играет в HOI III:

Цитата

Не играл в Хойку лет 6-7. Появилось свободное время и решил, так сказать вспомнить былое.. Начал играть в HOI 4 и в HOI 3 BI 9.1 (с сабмодами). В итоге могу сказать, что HOI4 это какое-то страшное недоразумение. Из плюсов только низкий порог вхождения. Однозначно, это две разные по концепции игры. Вообще, бегло просмотрев форум, создалось впечатление, что ветераны-гурманы Хойки , поплевавшись, вернулись в тройку, хотя там видимо исследовано уже всё , вплоть до провинции. Неофитам Четвёрка быстро наскучила по причине примитивности. Видимо жизнь Четвёрке поддерживают игры с людьми. На это, к сожалению , и рассчитан весь тренд парадоксов. Сингл Парадоксов умирает. Ну а я , с удовольствием продолжаю партию в Хойку 3 Блэк АЙС за Германию. С сабмодами GGA  и TRE это просто удивительное погружение в историю ( с бесполезными, но атмосферными штурмовиками, орпо; с удивительно точными скриптовыми высадками соююзников , с адекватной боёвкой, историчной дипломатией).И да..чёртов микроменеджмент. Но минуты колебаний, куда же назначить Манштейна...это тоже часть игры ) Судя по всему втянулся я в партию надолго ) Ну а Четвёрка с румынами, захватывающими Данию, в утиль. Такое не прощается.

 

Почему забили стримеры, не знаю, может для HOI IV скоро дополнение будут выкидывать на рынок и решили попросить стримеров создать паузу чтобы создать ажиотаж. Но это не точно, я за 4 частью не слежу, от слова совсем.

_________
добавлено 3 минуты спустя
32 минуты назад, paul3390 сказал:

Дык снабжаются из Москвы, больше неоткуда.  Судя по карте снабжения - затык сразу в Наро-Фоминске, в двух провинциях от столицы. Там 10-ый уровень ж.д, как и по всей ветке до войск. Специально тянул для снабжения.  Как это устранить - совершенно непонятно. Чего ещё-то??? Причём - всё было нормально, пока к Берлину не подошёл.. И вдруг резко хлоп - и снабжения нет, организация ноль, меня гонят обратно к границе.. Мля - явный чит со стороны ИИ!!!

Можем конечно, провести научные изыскания, если ты не против сохранение выложить, проверю, что там у меня будет. Только, если будешь выкладывать укажи на какой версии играл. И кстати какой год у тебя, там реально есть куча плюшек для ИИ Германии, если их катают раньше времени.

Изменено пользователем Terabyte
Ссылка на сообщение

paul3390

Да я плюнул, и в ответ нагло сам считерил, создав эвент повышающий пропускную способность... Ибо как с этим бороться иначе - ни фига не понятно.. А на дворе зима 1942-го.. Мне повезло - немчура застряла во Франции, и по своему обыкновению - я аж в 1939-м захватил Турцию, Болгарию и Финляндию.. Раньше нельзя - нагличане влезают. Соответственно - на Балканах всё прошло гораздо легче, за три месяца удалось зацапать Румынию с Венгрией и выйти к Германии с юга. И тут - обрушилась эта хрень со снабжением!! А я так старался.. Аж три ветки к фронту подвёл..

 

Ещё пришлось убрать эвент с арестом Муссолини и захватом южной Италии пиндосами на халяву. Ещё чего - я её сам хочу захватить..

Ссылка на сообщение

Алеск Чу
13 часа назад, Terabyte сказал:

GGA добавляет кучу всего для Германии, события, истор. названия, подразделения и тд.
UTR это сабмод для блэк айса. Юниты Третьего Рейха, дает исторические дивизии и штабы.

 

 

Спасибо за пояснения, а это все или еще какие то сабмоды есть? Казалось и что то другое здесь форумчане упоминали, не?

 

Стимеры забили года три назад или больше дальше. Даже такие повязанные с парадоксами как Арумба

Изменено пользователем Алеск Чу
Ссылка на сообщение

Shamilboroda

Буквально вчера один известный стример написал, что к "четвёрке" пока не планирует возвращаться, т.к. есть новенький КК3 и свежее обновление к Императору. Парадоксы сами явно не подогревают интерес к ХоИ4.

Ссылка на сообщение
  •  · Достижения
  • Достижения

  • Алеск Чу

    Последние ролики по хои4 у Арумбы в 2016. У магнуса в это же время примерно, зато европа4 и хои3 bice регулярно выходят

    Ссылка на сообщение

    partizan117
    В 3/3/2021 в 9:46 AM, paul3390 сказал:

    Попробуйте вручную активизировать, тильдой окно команд и далее EVENT 999999 с нужным номером. Если и так не сработает - значит косяк. Надо дальше копать..

    Да, через окно команд иветнты срабатывают, но первый который начинает ветку не совсем корректный. Вместо флотилии из трех подлодок с эмблемой и историческим названием, в постройке появляется флотилия из нескольких обычных подлодок, а вот следующий ивент уже работает как надо, и в постройке появляется историческая флотилия. Но вспоминая предыдущие версии мода, эти события всегда срабатывали как надо.
    Это конечно не критично, да и не очень то важно эти флотилии,построить не проблема, но блин...я то знаю что они есть)
     

    Ссылка на сообщение

    Falcon1ru

    просьба к уважаемому Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  , вы можете пожалуйста  выложить мод UTR к той сборке Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. которую вы уже выкладывали для скачивания(насколько я понял, там этого нет) или готовую сборку игры с этими модами.  пара вопросов для - игры и загрузки модов нужно обязательно чистить папки в документах(там где сохранения)?  в лаунчере помимо блек  айса 10.33 нужно одновременно ставит еще 4 галочки GGA, TDW, Third Reich Events и UTR ?  (у меня почему то вылетает при загрузке новой игры с почищенной папкой Paradox Interactive в моих документах,  а если запускать со старыми файлами в папке мои документы, то работает, но есть косяки в самой игре(первое что заметил нет способностей министров у Немцев которые стоят с начала игры(если их заменит другими то прежних уже не будет в списке замены).  мод установлен на сборке игры от Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

    Изменено пользователем Falcon1ru
    Ссылка на сообщение

    Shamilboroda

    Те, кто ждал - дождались.

    Масштабное обновление 10.4 вышло в релиз. 

    Спойлер

    Major Changes

    • New Science minister role providing tech boost in specific fields
    • New Training law system with permanent effect on units trained with selected law(until retrained via manual upgrade). Experience now properly represents Combat Experience
    • Reworked Annual National Focuses and ministers related to them
    • Reworked factories (+added some new ones) and their bonuses
    • Laws reworked considerably, don’t trust the green icon on the top
    • Improved Stability, Performance and reduced late game save size
    • Reworked Pacific Theater with reworked terrain, reworked infra, new islands and resource provinces
    • New roster of unit default models and many new country specific models
    • Improved AI building construction, production ratios and technology priorities
    • Control Puppet building focus (which type of resource to build up)
    • Airbase expansion Techs - Designate air bases for expansion using covert missions
    • Event spawned units will spawn on the map again, calculated IC penalties will be given based on Base IC
    • Air bases give 4 capacity per level now, lvl 10 is the max giving 40 capacity
    • Disabled the AI invasion choice at game start to where it is on by default.
    • Improved many of the existing USA and JAP invasion OOBs. Streamlined DDay, and made Dragoon happen at the same time Overlord does.
    • Max division size limited to 7 brigades
    • Surprise chance for NAV and submarines now works so combat for those was rebalanced (once again)

    General

     

    • Naval Treaties are more logical now, allowing to bring ships up to date (technology) but not further develop (class). 1st Treaty now also limits subs(except for GER). 2nd Treaty adds aircraft carriers to limits.
    • New JAP starting OOB (more garrisons, less divisions, historical accuracy)
    • Hundreds of new JAP leaders divided into 2 branches (Army - IJA; Navy - IJN)
    • New JAP leaders trait (Kempeitai - military police)
    • New historical OOB events for JAP involving most of historical divisions
    • Some more events for JAP (Battle of Shanghai, Yellow River Flooding, Yamamoto’s Assassination…)
    • Italians keep border region gains during fall of france
    • Reworked Italian surrender, whoever controls a province will keep it, no more RSI
    • Added HQs to barbarossa expeditionary units
    • Persia War reduce ENG-SOV threat
    • Swedish Iron reduce SWE-GER threat
    • Australian event to deploy obsolete field guns for coastal defense
    • Viet Minh revolts in Indochina (event and effect)
    • United Kingdom event to damage oil facilities in East Indies within 14 days of war with JAP
    • Add HOL East Indies Airforce to ENG inherited
    • Yellow River Flood (destroy infrastructure in region and temporary weather fort)
    • Strategic Resource purchases made into decisions
    • Genrikh Lyushkov defection event
    • Swedish Iron Ore use Narvik or Baltic Sea depending on situation (Baltic route freezes between November and April)
    • Events for Japan investment in Manchukuo
    • Reworked London Naval Treaties into events
    • Japan Interservice Rivalry (yearly event trade between IJA, IJN or both air forces)
    • Japan handle Zaibatsus event
    • Japan's sphere only works if puppet owns relevant province (avoids exploits)
    • Remove Japan’s massive fuel gain from events (kept rationing after end of 1911 US commercial treaty but just 1000 anyway)
    • Spawn SOV help to CHI in Chengdu (more geographically logical and less likely to spawn in occupied territory)
    • Tojo's proclamation and Greater East Asia Conference events trigger based on Sphere size (4 and 5)
    • Added Korea/Indochina/Burma to potential Greater East Asia Co-Prosperity Sphere
    • Flavour text for EVTDESC9300208 and explain valid puppets
    • Event for USA to join allies if JAP attacks Allies
    • Poland War Goal (should guarantee Poland becomes government in exile)
    • GER can convert liners without war with NOR (better preparation)
    • GER/SOV volunteer units to CHI/CHC use correct builder tag
    • SOV/USA limit trade with GER (sell resources worth up to 250IC)
    • NJG creation OOB (Some formed militias)
    • JAP capture CHI ships (some auxiliaries)
    • JAP keep HK/Hanjiang/Macau, dont give to NJG
    • Strait Strategic Effects take into consideration puppets
    • Add unused trait chc_tag
    • Revised Panzergruppe events to add them more historically
    • Revised Finnish continuation war
    • Reworked the ‘Bitter Peace’ options and wargoals
    • Reduced amount of buildings spawned by Military Bases decisions
    • Nerfed Hospitals
    • Nerfed Sourcing Rares building
    • Buffed Manufacturing Plant
    • Training Center now gives officers bonus instead xp bonus
    • Reduced practical gain
    • Maximum practicals reduced to 20 (from 24)
    • Puppets starts with master industrial techs
    • Resource rationing events proportional to manpower (4 levels)
    • Capital ship (BB, CBB, etc) conversions to Carrier

    Technology

     

     

    • Mixed Support choices tech folder(to check effect of each choice)
    • Lower starting JAP ship AA tech (historically behind)
    • HOL start with some sub techs and theory (historical)
    • Coal -> Oil disabled at the start (Autarky event or Goering 4year plan activates it)
    • SWE some starting tank tech (historical)
    • Fix AST/HOL starting over tech CL and CA
    • Tech description indication for values filtered by UI
    • Remove Seaplane Tender Shore Bombardment from Scout Focus
    • Removed build time penalties from techs
    • Buffed Fighter to Interceptor Conversion tech
    • Reworked ship armour techs (Vickers, STS, Cemented)
    • Starting technology packs to nations based on history (ie. ww1 participation)

    Units and combat Balance

     

     

    • Mixed Supports rebalanced (especially Mot. and Arm.)
    • Boost SPT and CVE stats to better match similarities with transport ship
    • Tweaked transport costs (much cheaper transport and more time for LC)
    • Allow coastal/long submarine upgrade
    • Rebalanced GER railway art supply costs
    • Colonial brigades are now buildable for colonial powers (ENG, FRA, ITA, SPA, POR, HOL)
    • Some traits are now mutually exclusive
    • Traits now have reversed bonuses - lvl 3 gives the highest, lvl1 the lowest
    • Tweaked Softness for all units
    • Nerfed HAA
    • Reduced INF TK armour value

    Models/Graphics/Sounds

     

     

    • JAP destroyer model paintings
    • Fix destroyer models not using _actual
    • JAP models for BC/BB/CL
    • Generic unit names for all countries (language based)
    • Improved some flags
    • Few new SFX
    • Bunch of unique BUL aircraft models
    • Generic models sp_anti_air sp_artillery
    • Generic Models for all prop aircraft
    • Generic models for mot/mech/semi-mot
    • Generic sp_rct_artillery models
    • Bunch of paintings for JAP models (carriers)
    • Few unique transport ship models
    • Add missing specific railway artillery models
    • Generic Submarine models
    • Generic Carrier models
    • Generic models BC/BB/DD/CA/CL
    • Generic rocket related models
    • Generic Assault Ship models
    • Generic transport model variant (lvl 4)
    • Generic Engineer Models (along with air_cav and airlanding)
    • Model distinction infantry light/regular (also gas mask for tier 0 due to WW1)
    • Generic light_infantry_brigade models
    • Removed generic soldier from infantry_bat/brigade, added supplies
    • New JAP light_armor model (So-Ki), rearranged infantry_tank
    • Few generic motorcycle_recon models
    • Correct builders of many nations aircraft, some new aircraft models
    • More generic armor_bat/brigade models
    • Generic Infantry Tank Models
    • More generic light_armor_bat/brigade models
    • More generic armored_car models
    • More generic medium_artillery_brigade models
    • More generic artillery_brigade models
    • More generic heavy_anti_air_brigade models
    • More generic anti_air_brigade models
    • More generic anti_tank_brigade models
    • Basic TUR models for inf/linf/mil/rcon/berg/police/gar/gardet/cav
    • Basic CHC models for inf/linf/mil/cmil/rcon/berg/police
    • Default Garrison/Garrison Detach/Military Police models
    • Japan names for missing aircraft (flying_bomb, gliders, rocket_interceptor, jet_bomber)
    • Japan SS/CSS/LSS Names
    • New counter for heavy_anti_tank_brigade(to distinguish from TD)
    • Canada Destroyer names
    • ENG seaplane_tender names
    • JAP names for artillery_brigade, pack_artillery_brigade, anti_tank_brigade and armored_car_brigade
    • ENG Long Range Subs names
    • JAP SPT names
    • Correct POR oob names
    • Copy light/armor brigade models to bat localisation

    AI/LUA

     

     

    • Allies embargo Japan due to SJW (historically the relevant aspect was Australian steel)
    • USA actually embargo Japan instead of modifier
    • AI won't form Croatia or Serbia anymore, it only created problems for AI, instead Yugoslavia will be split between the Axis nations
    • Italy is guaranteed to defeat Ethiopia (AI only)
    • AI JAP Pacific invasions spawn on ships now, unless they are Paras
    • AI vs AI Sino-Japanese war rebalanced, slows down with time/takes longer
    • AI dont request Lend-Lease from Player
    • AI SOV build most IC safely (Urals/Far East)
    • Majors AI prioritize steel casting and welding
    • Fix European Axis minors not always helping against SOV
    • VIC AI can't liberate countries
    • Bump up AI garrison production to move more useful units to frontlines
    • IC based AI supply production
    • JAP AI doesnt start with ship queue(helps with producing land units for China)
    • PER AI handle oil trade from ENG perspective (Anglo-Persian Oil Company) (ie. ENG wont allow PER to sell oil to GER)
    • AI JAP Early war with ENG in 1940 if done with CHI and have Indochina (low chance)
    • Generalize AI GER embargo to all Americas
    • AI Countries in Americas follow US embargo on Japan (due to US influence)
    • ITA AI only build Coastal Fort after 1940
    • AI IC requirements for buildings
    • AI tech focus Medicine and related
    • AI limit to 7 regiment divisions
    • OMG AI ignore all diplomacy
    • Puppet AI that have no more resources to improve can build normally
    • NJG specific AI (like JAP puppet AI, develop for master)
    • AI major nations don't buy license production
    • AI pick license based on class tech level (aircraft and ships)
    • Puppets only build resource buildings, ignore rest of buildings unless specified
    • CAN AI Lend Lease AST/NZL (CAN AI simply too far away to use their units)
    • POL AI more land and less development if against GER player
    • AI Fuel Refinery Construction Criteria (1 Refinery per 75IC and per 40 oil production)
    • AI no serial building construction (better choices)
    • Reviewed Commonwealth(AST, CAN, NZL, SAF) production weights and ratios
    • AI use Colonial Mountain Infantry if available
    • IC based Air Ratio for Default AIs
    • IC based Naval Ratio for Default AIs
    • Tweaks to ITA AI build up and ratios
    • Serbia basic units to protect from revolt (and stop axis from bordering it and not delaing with it)
    • AI prefer Piercing Attack techs
    • AI ignore strength_increase after level 2
    • AI ignore capital layout reverse techs
    • AI prefer radio/radar techs
    • IC tiers for AI LandRatio
    • Turkey AI more mountain divisions;
    • AI shift resource improvement to industry construction if have good resource balance
    • AI dont build oil refinery if not oil producer and low ic
    • Review Major AI Tech weights
    • Increase ENG/USA screen ratio
    • Increase ENG naval production
    • AI may use mixed support with Militia and Garrison
    • Reworked Default AI tech priority and ignore
    • AI use colonial variants if available
    • Fix Japan Death Decision ai checks
    • AI CAG counting fixed (not tech based yet)
    • AI now building transports/assault ships
    • Add missing tech folders to research AI
    • AI use communist/fascist militia if available
    • SWE/NOR/FIN use special forces ski division
    • AI build fuel refineries (in provinces with oil rig)
    • AI improves resource buildings
    • Support number variation for Militia and Garrison
    • MP possible support of Garrison and Militia
    • Artillery possible support of Garrison
    • AI dont produce air units if it already has more than it has airfields
    • Tweaked AI research sliders
    • HOL only join allies if at war
    • AI elite_light_infantry_brigade divisions
    • Percentage reduce IC AI uses for each unit type (better distribute needs)
    • AI Special Forces in regular LandRatio
    • Dynamic LUA OverrideProvinces
    • Remove old Call_ForeignMinister_Tick
    • Fix some AI countries using old DiploScore_InviteToFaction
    • Fix AI using old OfferTrade functions
    • Valid Puppet Count GEACPS (using LUA variables)
    • Remove undefined laSupportUnit, can cause problems
    • Attempt based Production (should now better match desired ratios)
    • Ai province loop remade with new options and better logic
    • Fixed autoexec AI loading crashing on unknown require (caused some countries to lose unique AI)
    • Early return on 0 escort ratio minor performance tweak

    Map

     

     

    • Removed Istanbul strait crossing
    • Removed Infra blocker between China and Vietnam
    • French VPs and terrain
    • VP Rebalance for ENG
    • VP Rebalance for USA
    • VP Rebalance for GER
    • VP Rebalance for ITA
    • Removed resource building from provinces with no resources
    • Fix white texture in some terrain tiles
    • Add visual pillbox submod
    • Dagupan Coastal Fort (Fort Mills)
    • Token industry in Hatay(more meaning to CessionOfHatay)
    • Fix Port Harcourt naval_base
    • Added VPs to most coastal provinces in Pacific(Seems to help AI a bit)
    • Saudi Arabia oil only spawn in 1940
    • Heavily reduce Iran oil production to ~25 (9336) to match historical relative values
    • Added Sightseeing submod
    • Czechoslovak province localisation
    • Smoother ocean without waves and smoother coast transition
    • Tweaked Fog of War darkness
    • Add cryolite mine in Greenland (rare materials)
    • Add 1 VP to Adana
    • Add missing Portuguese forest
    • Major Air Bases removed
    • Industrial zones removed
    • Weather Fort icon and localisation

    QoL/UI

     

     

    • Added event chain explaining how certain mechanics and features work
    • Some better country UI themes
    • Military Police priority under Colonial
    • Fix Naval/Air Base transparency (now easier to select)
    • Every leader loss with red name
    • Fas/Com militia more priority than MP and militia
    • Inf battalion higher priority than mixed support
    • Militia higher priority than MP
    • Type indication for unique ships
    • New Very Hard AI variant without no Military bonuses
    • Combat report colored casualties
    • nuremberg_rally_1937 spawns industry in provinces with 8 ic, no longer fully random
    • Scalable Overlord Grofaz difficulty
    • All starting decisions will be available only after picking difficulty setting first
    • SS units now activate right after taking starting decisions
    • More battleplan tools (line drawing; more colors; division icons)
    • Fix Strategic Resource placement overlap and added info on province requirements
    • Tweak aircraft unit priority (ie. better identification for bombers with escort)

    Bug fixes

     

     

    • Fix ITA AI not taking Albania annexation decision
    • Fix misreferences to Paris
    • Fix Koumac appearing occupied instead of properly given to USA
    • Dont show OperazioneC3 decisions for non ITA nations
    • Fix Addis Ababa massacre revolt no supply
    • Localisation for strategic_doctrine_pick_final_title
    • Fix Military_Merit_Order_air localisation
    • Hungarian leaders use HUN_tag instead of generic general tag
    • Add missing unique light_transport battalions for ITA and GER
    • Add missing upgradeable color for "1a Divisione Motorizzata 'Trento'"
    • Fix Australia Zinc trade
    • Correct monumentaldecisions allow values to match actual decision costs
    • Remove duplicate potential for ammo_production_lack_of_resources
    • Fix event 14653 wrong trigger flag
    • Fix event 14712 supply cost/need
    • Remove redundant tag = this inside potential and trigger (not inside limit)
    • Comment out id = 90127 event, probably TRE related stuff, useless and misleading
    • Fixed bugs regarding division upgrade events leaving loose brigades
    • Fixed missing Arm Supp techs
    • Fix FIN getting Finnish_combat from the start

     

    Чексуммы:

    1-й запуск: KEUQ

    2-й запуск: GJGU

     

    Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

    Ссылка на сообщение
  •  · Достижения
  • Достижения

  • В 10.03.2021 в 01:05, Falcon1ru сказал:

    просьба к уважаемому Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  , вы можете пожалуйста  выложить мод UTR к той сборке Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. которую вы уже выкладывали для скачивания(насколько я понял, там этого нет) или готовую сборку игры с этими модами.  пара вопросов для - игры и загрузки модов нужно обязательно чистить папки в документах(там где сохранения)?  в лаунчере помимо блек  айса 10.33 нужно одновременно ставит еще 4 галочки GGA, TDW, Third Reich Events и UTR ?  (у меня почему то вылетает при загрузке новой игры с почищенной папкой Paradox Interactive в моих документах,  а если запускать со старыми файлами в папке мои документы, то работает, но есть косяки в самой игре(первое что заметил нет способностей министров у Немцев которые стоят с начала игры(если их заменит другими то прежних уже не будет в списке замены).  мод установлен на сборке игры от Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

    UTR 1.11 - Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  (для BlackICE 10.33)

    Галочки ставить нужно, по остальному не знаю ... 

    Вот инструкция по установке UTR от разрабов- 

    Install instructions
    1. Install Black ICE
    2. Download the files
    3. Extract to your main HOI3 Folder(where your exe's are)
    4. Overwrite
    (4.1 Install SpriteMod if you use sprites from here)
    5. Start the game with launcher and select the mods BlackICE and UTR

    Ссылка на сообщение

    19 часов назад, Shamilboroda сказал:

    Те, кто ждал - дождались.

    Масштабное обновление 10.4 вышло в релиз. 

    Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Список изменений (на англ.). Заваривайте чай, список немаленький. (Открыть)

    Major Changes

    • New Science minister role providing tech boost in specific fields
    • New Training law system with permanent effect on units trained with selected law(until retrained via manual upgrade). Experience now properly represents Combat Experience
    • Reworked Annual National Focuses and ministers related to them
    • Reworked factories (+added some new ones) and their bonuses
    • Laws reworked considerably, don’t trust the green icon on the top
    • Improved Stability, Performance and reduced late game save size
    • Reworked Pacific Theater with reworked terrain, reworked infra, new islands and resource provinces
    • New roster of unit default models and many new country specific models
    • Improved AI building construction, production ratios and technology priorities
    • Control Puppet building focus (which type of resource to build up)
    • Airbase expansion Techs - Designate air bases for expansion using covert missions
    • Event spawned units will spawn on the map again, calculated IC penalties will be given based on Base IC
    • Air bases give 4 capacity per level now, lvl 10 is the max giving 40 capacity
    • Disabled the AI invasion choice at game start to where it is on by default.
    • Improved many of the existing USA and JAP invasion OOBs. Streamlined DDay, and made Dragoon happen at the same time Overlord does.
    • Max division size limited to 7 brigades
    • Surprise chance for NAV and submarines now works so combat for those was rebalanced (once again)

    General

     

    • Naval Treaties are more logical now, allowing to bring ships up to date (technology) but not further develop (class). 1st Treaty now also limits subs(except for GER). 2nd Treaty adds aircraft carriers to limits.
    • New JAP starting OOB (more garrisons, less divisions, historical accuracy)
    • Hundreds of new JAP leaders divided into 2 branches (Army - IJA; Navy - IJN)
    • New JAP leaders trait (Kempeitai - military police)
    • New historical OOB events for JAP involving most of historical divisions
    • Some more events for JAP (Battle of Shanghai, Yellow River Flooding, Yamamoto’s Assassination…)
    • Italians keep border region gains during fall of france
    • Reworked Italian surrender, whoever controls a province will keep it, no more RSI
    • Added HQs to barbarossa expeditionary units
    • Persia War reduce ENG-SOV threat
    • Swedish Iron reduce SWE-GER threat
    • Australian event to deploy obsolete field guns for coastal defense
    • Viet Minh revolts in Indochina (event and effect)
    • United Kingdom event to damage oil facilities in East Indies within 14 days of war with JAP
    • Add HOL East Indies Airforce to ENG inherited
    • Yellow River Flood (destroy infrastructure in region and temporary weather fort)
    • Strategic Resource purchases made into decisions
    • Genrikh Lyushkov defection event
    • Swedish Iron Ore use Narvik or Baltic Sea depending on situation (Baltic route freezes between November and April)
    • Events for Japan investment in Manchukuo
    • Reworked London Naval Treaties into events
    • Japan Interservice Rivalry (yearly event trade between IJA, IJN or both air forces)
    • Japan handle Zaibatsus event
    • Japan's sphere only works if puppet owns relevant province (avoids exploits)
    • Remove Japan’s massive fuel gain from events (kept rationing after end of 1911 US commercial treaty but just 1000 anyway)
    • Spawn SOV help to CHI in Chengdu (more geographically logical and less likely to spawn in occupied territory)
    • Tojo's proclamation and Greater East Asia Conference events trigger based on Sphere size (4 and 5)
    • Added Korea/Indochina/Burma to potential Greater East Asia Co-Prosperity Sphere
    • Flavour text for EVTDESC9300208 and explain valid puppets
    • Event for USA to join allies if JAP attacks Allies
    • Poland War Goal (should guarantee Poland becomes government in exile)
    • GER can convert liners without war with NOR (better preparation)
    • GER/SOV volunteer units to CHI/CHC use correct builder tag
    • SOV/USA limit trade with GER (sell resources worth up to 250IC)
    • NJG creation OOB (Some formed militias)
    • JAP capture CHI ships (some auxiliaries)
    • JAP keep HK/Hanjiang/Macau, dont give to NJG
    • Strait Strategic Effects take into consideration puppets
    • Add unused trait chc_tag
    • Revised Panzergruppe events to add them more historically
    • Revised Finnish continuation war
    • Reworked the ‘Bitter Peace’ options and wargoals
    • Reduced amount of buildings spawned by Military Bases decisions
    • Nerfed Hospitals
    • Nerfed Sourcing Rares building
    • Buffed Manufacturing Plant
    • Training Center now gives officers bonus instead xp bonus
    • Reduced practical gain
    • Maximum practicals reduced to 20 (from 24)
    • Puppets starts with master industrial techs
    • Resource rationing events proportional to manpower (4 levels)
    • Capital ship (BB, CBB, etc) conversions to Carrier

    Technology

     

     

    • Mixed Support choices tech folder(to check effect of each choice)
    • Lower starting JAP ship AA tech (historically behind)
    • HOL start with some sub techs and theory (historical)
    • Coal -> Oil disabled at the start (Autarky event or Goering 4year plan activates it)
    • SWE some starting tank tech (historical)
    • Fix AST/HOL starting over tech CL and CA
    • Tech description indication for values filtered by UI
    • Remove Seaplane Tender Shore Bombardment from Scout Focus
    • Removed build time penalties from techs
    • Buffed Fighter to Interceptor Conversion tech
    • Reworked ship armour techs (Vickers, STS, Cemented)
    • Starting technology packs to nations based on history (ie. ww1 participation)

    Units and combat Balance

     

     

    • Mixed Supports rebalanced (especially Mot. and Arm.)
    • Boost SPT and CVE stats to better match similarities with transport ship
    • Tweaked transport costs (much cheaper transport and more time for LC)
    • Allow coastal/long submarine upgrade
    • Rebalanced GER railway art supply costs
    • Colonial brigades are now buildable for colonial powers (ENG, FRA, ITA, SPA, POR, HOL)
    • Some traits are now mutually exclusive
    • Traits now have reversed bonuses - lvl 3 gives the highest, lvl1 the lowest
    • Tweaked Softness for all units
    • Nerfed HAA
    • Reduced INF TK armour value

    Models/Graphics/Sounds

     

     

    • JAP destroyer model paintings
    • Fix destroyer models not using _actual
    • JAP models for BC/BB/CL
    • Generic unit names for all countries (language based)
    • Improved some flags
    • Few new SFX
    • Bunch of unique BUL aircraft models
    • Generic models sp_anti_air sp_artillery
    • Generic Models for all prop aircraft
    • Generic models for mot/mech/semi-mot
    • Generic sp_rct_artillery models
    • Bunch of paintings for JAP models (carriers)
    • Few unique transport ship models
    • Add missing specific railway artillery models
    • Generic Submarine models
    • Generic Carrier models
    • Generic models BC/BB/DD/CA/CL
    • Generic rocket related models
    • Generic Assault Ship models
    • Generic transport model variant (lvl 4)
    • Generic Engineer Models (along with air_cav and airlanding)
    • Model distinction infantry light/regular (also gas mask for tier 0 due to WW1)
    • Generic light_infantry_brigade models
    • Removed generic soldier from infantry_bat/brigade, added supplies
    • New JAP light_armor model (So-Ki), rearranged infantry_tank
    • Few generic motorcycle_recon models
    • Correct builders of many nations aircraft, some new aircraft models
    • More generic armor_bat/brigade models
    • Generic Infantry Tank Models
    • More generic light_armor_bat/brigade models
    • More generic armored_car models
    • More generic medium_artillery_brigade models
    • More generic artillery_brigade models
    • More generic heavy_anti_air_brigade models
    • More generic anti_air_brigade models
    • More generic anti_tank_brigade models
    • Basic TUR models for inf/linf/mil/rcon/berg/police/gar/gardet/cav
    • Basic CHC models for inf/linf/mil/cmil/rcon/berg/police
    • Default Garrison/Garrison Detach/Military Police models
    • Japan names for missing aircraft (flying_bomb, gliders, rocket_interceptor, jet_bomber)
    • Japan SS/CSS/LSS Names
    • New counter for heavy_anti_tank_brigade(to distinguish from TD)
    • Canada Destroyer names
    • ENG seaplane_tender names
    • JAP names for artillery_brigade, pack_artillery_brigade, anti_tank_brigade and armored_car_brigade
    • ENG Long Range Subs names
    • JAP SPT names
    • Correct POR oob names
    • Copy light/armor brigade models to bat localisation

    AI/LUA

     

     

    • Allies embargo Japan due to SJW (historically the relevant aspect was Australian steel)
    • USA actually embargo Japan instead of modifier
    • AI won't form Croatia or Serbia anymore, it only created problems for AI, instead Yugoslavia will be split between the Axis nations
    • Italy is guaranteed to defeat Ethiopia (AI only)
    • AI JAP Pacific invasions spawn on ships now, unless they are Paras
    • AI vs AI Sino-Japanese war rebalanced, slows down with time/takes longer
    • AI dont request Lend-Lease from Player
    • AI SOV build most IC safely (Urals/Far East)
    • Majors AI prioritize steel casting and welding
    • Fix European Axis minors not always helping against SOV
    • VIC AI can't liberate countries
    • Bump up AI garrison production to move more useful units to frontlines
    • IC based AI supply production
    • JAP AI doesnt start with ship queue(helps with producing land units for China)
    • PER AI handle oil trade from ENG perspective (Anglo-Persian Oil Company) (ie. ENG wont allow PER to sell oil to GER)
    • AI JAP Early war with ENG in 1940 if done with CHI and have Indochina (low chance)
    • Generalize AI GER embargo to all Americas
    • AI Countries in Americas follow US embargo on Japan (due to US influence)
    • ITA AI only build Coastal Fort after 1940
    • AI IC requirements for buildings
    • AI tech focus Medicine and related
    • AI limit to 7 regiment divisions
    • OMG AI ignore all diplomacy
    • Puppet AI that have no more resources to improve can build normally
    • NJG specific AI (like JAP puppet AI, develop for master)
    • AI major nations don't buy license production
    • AI pick license based on class tech level (aircraft and ships)
    • Puppets only build resource buildings, ignore rest of buildings unless specified
    • CAN AI Lend Lease AST/NZL (CAN AI simply too far away to use their units)
    • POL AI more land and less development if against GER player
    • AI Fuel Refinery Construction Criteria (1 Refinery per 75IC and per 40 oil production)
    • AI no serial building construction (better choices)
    • Reviewed Commonwealth(AST, CAN, NZL, SAF) production weights and ratios
    • AI use Colonial Mountain Infantry if available
    • IC based Air Ratio for Default AIs
    • IC based Naval Ratio for Default AIs
    • Tweaks to ITA AI build up and ratios
    • Serbia basic units to protect from revolt (and stop axis from bordering it and not delaing with it)
    • AI prefer Piercing Attack techs
    • AI ignore strength_increase after level 2
    • AI ignore capital layout reverse techs
    • AI prefer radio/radar techs
    • IC tiers for AI LandRatio
    • Turkey AI more mountain divisions;
    • AI shift resource improvement to industry construction if have good resource balance
    • AI dont build oil refinery if not oil producer and low ic
    • Review Major AI Tech weights
    • Increase ENG/USA screen ratio
    • Increase ENG naval production
    • AI may use mixed support with Militia and Garrison
    • Reworked Default AI tech priority and ignore
    • AI use colonial variants if available
    • Fix Japan Death Decision ai checks
    • AI CAG counting fixed (not tech based yet)
    • AI now building transports/assault ships
    • Add missing tech folders to research AI
    • AI use communist/fascist militia if available
    • SWE/NOR/FIN use special forces ski division
    • AI build fuel refineries (in provinces with oil rig)
    • AI improves resource buildings
    • Support number variation for Militia and Garrison
    • MP possible support of Garrison and Militia
    • Artillery possible support of Garrison
    • AI dont produce air units if it already has more than it has airfields
    • Tweaked AI research sliders
    • HOL only join allies if at war
    • AI elite_light_infantry_brigade divisions
    • Percentage reduce IC AI uses for each unit type (better distribute needs)
    • AI Special Forces in regular LandRatio
    • Dynamic LUA OverrideProvinces
    • Remove old Call_ForeignMinister_Tick
    • Fix some AI countries using old DiploScore_InviteToFaction
    • Fix AI using old OfferTrade functions
    • Valid Puppet Count GEACPS (using LUA variables)
    • Remove undefined laSupportUnit, can cause problems
    • Attempt based Production (should now better match desired ratios)
    • Ai province loop remade with new options and better logic
    • Fixed autoexec AI loading crashing on unknown require (caused some countries to lose unique AI)
    • Early return on 0 escort ratio minor performance tweak

    Map

     

     

    • Removed Istanbul strait crossing
    • Removed Infra blocker between China and Vietnam
    • French VPs and terrain
    • VP Rebalance for ENG
    • VP Rebalance for USA
    • VP Rebalance for GER
    • VP Rebalance for ITA
    • Removed resource building from provinces with no resources
    • Fix white texture in some terrain tiles
    • Add visual pillbox submod
    • Dagupan Coastal Fort (Fort Mills)
    • Token industry in Hatay(more meaning to CessionOfHatay)
    • Fix Port Harcourt naval_base
    • Added VPs to most coastal provinces in Pacific(Seems to help AI a bit)
    • Saudi Arabia oil only spawn in 1940
    • Heavily reduce Iran oil production to ~25 (9336) to match historical relative values
    • Added Sightseeing submod
    • Czechoslovak province localisation
    • Smoother ocean without waves and smoother coast transition
    • Tweaked Fog of War darkness
    • Add cryolite mine in Greenland (rare materials)
    • Add 1 VP to Adana
    • Add missing Portuguese forest
    • Major Air Bases removed
    • Industrial zones removed
    • Weather Fort icon and localisation

    QoL/UI

     

     

    • Added event chain explaining how certain mechanics and features work
    • Some better country UI themes
    • Military Police priority under Colonial
    • Fix Naval/Air Base transparency (now easier to select)
    • Every leader loss with red name
    • Fas/Com militia more priority than MP and militia
    • Inf battalion higher priority than mixed support
    • Militia higher priority than MP
    • Type indication for unique ships
    • New Very Hard AI variant without no Military bonuses
    • Combat report colored casualties
    • nuremberg_rally_1937 spawns industry in provinces with 8 ic, no longer fully random
    • Scalable Overlord Grofaz difficulty
    • All starting decisions will be available only after picking difficulty setting first
    • SS units now activate right after taking starting decisions
    • More battleplan tools (line drawing; more colors; division icons)
    • Fix Strategic Resource placement overlap and added info on province requirements
    • Tweak aircraft unit priority (ie. better identification for bombers with escort)

    Bug fixes

     

     

    • Fix ITA AI not taking Albania annexation decision
    • Fix misreferences to Paris
    • Fix Koumac appearing occupied instead of properly given to USA
    • Dont show OperazioneC3 decisions for non ITA nations
    • Fix Addis Ababa massacre revolt no supply
    • Localisation for strategic_doctrine_pick_final_title
    • Fix Military_Merit_Order_air localisation
    • Hungarian leaders use HUN_tag instead of generic general tag
    • Add missing unique light_transport battalions for ITA and GER
    • Add missing upgradeable color for "1a Divisione Motorizzata 'Trento'"
    • Fix Australia Zinc trade
    • Correct monumentaldecisions allow values to match actual decision costs
    • Remove duplicate potential for ammo_production_lack_of_resources
    • Fix event 14653 wrong trigger flag
    • Fix event 14712 supply cost/need
    • Remove redundant tag = this inside potential and trigger (not inside limit)
    • Comment out id = 90127 event, probably TRE related stuff, useless and misleading
    • Fixed bugs regarding division upgrade events leaving loose brigades
    • Fixed missing Arm Supp techs
    • Fix FIN getting Finnish_combat from the start

     

    Чексуммы:

    1-й запуск: KEUQ

    2-й запуск: GJGU

     

    Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

    Огромное спасибо.

    Скорее бы на пенсию... еще не успел 10.33 как следует изучить, уже 10.4 подоспела... где б еще столько времени взять :time:

    Ссылка на сообщение

    Не получается скачать. Скачивает 40мгб,а затем выдает ошибка сети.

    Ссылка на сообщение

    Falcon1ru
    12 часа назад, Bambino сказал:

    UTR 1.11 - Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  (для BlackICE 10.33)

    Галочки ставить нужно, по остальному не знаю ... 

    Вот инструкция по установке UTR от разрабов- 

    Install instructions
    1. Install Black ICE
    2. Download the files
    3. Extract to your main HOI3 Folder(where your exe's are)
    4. Overwrite
    (4.1 Install SpriteMod if you use sprites from here)
    5. Start the game with launcher and select the mods BlackICE and UTR

    Спасибо, а TRE для 10.33 подходит от предыдущих версий?

    Ссылка на сообщение

    Подходит. Камрады, у кого-нибудь есть доступ к 10.4.Мне лично не нравиться 10.3,но это личное.

    Ссылка на сообщение

    chuvak12098

    Сейчас играю в 8.52, стоит ли переходить на новую 10.33 версию? Есть ли там какие то существенные изменения?

    Ссылка на сообщение

    13 часа назад, Igorss сказал:

    Не получается скачать. Скачивает 40мгб,а затем выдает ошибка сети.

    У меня скачалось без проблем. Может проблема в антивирусе... У меня касперский после первых 300 мб трафика в сутки самостоятельно прерывает соединение (закачки, поток видео) и приходится перезапускать загрузку.

    Ссылка на сообщение

    Спасибо. Это был антивирус. Ура! Получилось!

    Ссылка на сообщение

    Камрады, кто-нибудь в курсе сильные отличия сабмодов GGA9.1 от GGA10.1?

    Ссылка на сообщение

    paul3390
    В 14.03.2021 в 05:03, chuvak12098 сказал:

    Сейчас играю в 8.52, стоит ли переходить на новую 10.33 версию? Есть ли там какие то существенные изменения?

    Изменения есть, и приличные, особенно в технологиях. Но мне лично - не понравилось, ИМХО - в  8.52 как-то всё логичнее и проще..

    Ссылка на сообщение

    В 14.03.2021 в 05:03, chuvak12098 сказал:

    Сейчас играю в 8.52, стоит ли переходить на новую 10.33 версию? Есть ли там какие то существенные изменения?

    Как сказали постом выше изменений много, и в технологиях, и в юнитах... Играть стало интереснее, но мене не очень удобно играть с натовскими значками юнитов, привык я к старым фигуркам.

    Ссылка на сообщение

    Присоединиться к обсуждению

    Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

    Гость
    Ответить в тему...

    ×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

    ×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

    • Ответы 10,093
    • Создано
    • Последний ответ
    • Просмотры 1274009

    Лучшие авторы в этой теме

    • ROTOR

      751

    • alexashka-80

      545

    • Friend

      456

    • Striker

      390

    • paul3390

      383

    • Rumata87

      376

    • Жорж

      275

    • anty2

      223

    • Terabyte

      211

    • X-Ray

      199

    • mickey_B

      174

    • Moose

      146

    • nevskiy41

      127

    • Olegard

      117

    • JJJVirus

      112

    • wladimiron

      106

    • simuil

      106

    • reviest

      98

    • Bambino

      95

    • Jacky84

      93

    • GameForGame

      92

    • exile22

      88

    • qwe679

      86

    • Arimand

      85

    Лучшие авторы в этой теме

    Популярные сообщения

    Новоя версия моей сборки Black ICE 10.41   Улучшаю историю,сиправляю ошибки и т.д. Самое главное добавил более 300 своих евентов, как важных исторических так и просто интересны

    BLACK ICE submod for Didays  

    Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  8.52 блек айс , держите. Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  7.40 кому интересно

    Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. - 10.3 Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. - 10.31 Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. - 10.32 Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. - EXE-шник

    Разрабы анонсировали версию 10.4 и поведали о том, что в ней планируется сделать. Это с оговорками, потому что они не уверены в технической возможности осуществления всего задуманного. Итак:

    Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  Вот ссыля на чистый 10.41 с парадокс плазы. Я видел запрос человека, но выше уже давалась ссылка. Возможно, стоит в шапку прикрепить 10.41, а то я часто сам сталкиваю

    Не успели мы попросить модератора загрузить в шапку версию 10.41, как уже вышла версия 10.42   Скачать Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

    надо ставить не в /mod  а в /tfh/mod     introductio/help несет чисто информационный характер и объясняет механику игры и ивентов   Всю информация я естественно не смогу тут

    • Сейчас на странице   0 пользователей

      Нет пользователей, просматривающих эту страницу

    • Модераторы онлайн

      • alexis
      • Henry Piast
      • Adjudicator
      • Alterus


    Copyright © 2008-2021 Strategium.ru Powered by Invision Community

    ×
    ×
    • Создать...