vitovt13 1,370 #1 17.01.2014, 16:06:52 The Middle-Earth Project Особенности: Полное погружение в Средиземье. Культурные, религиозные и другие (насколько возможно) аспекты учтены следуя канону. Созданная с нуля карта Средиземья, с более чем 650 провинциями. Воссозданы династии и родословные Средиземья, включая наследственные трейты. Новые играбельные расы, включая эльфов, гномов и полуросликов Участвуйте во всех основных событиях Третьей Эпохи, включая падение Арнора, Гражданская война в Гондоре и Война Кольца. Полностью новые гербы и другие изображения, ещё более погружающие вас во вселенную Толкина. Карта покрывает область от Фородвайта на севере до пустынь на юге, и от Форлиндона на востоке до Руна на западе. i Актуальная версия мода: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. (CK2 Compatible Version: 3.3.2) Версия мода для CK2 3.0.1.1 : Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. v0.821 Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Перед установкой удалить старую версию мода. Спойлер Version 0.81 CK2 Compatible Version: 3.0.1 Outside of this Version the mod is not likely to function properly, including crashing. 0.81 Highlights: New Prestigious Dynasties System Overhaul of Colonization System; It is now a title diplomacy accessible for independent dukes+ neighboring the wilderness province. Population Assignments courtesy of DerpAnarachist. Overhaul of Culture Conversion System; It is an intrigue available when an independent duke+ has a foreign population in their realm New Ambitions; Ring Hunt, Reclaim Old Realms, Improve Profession/Combat skill, Change Profession New Professions System; Musician, Craftsman, Sorcerer, Healer Overhaul of Combat Traits Expansion of Tours; Arnor and Elven Realms Trait Clean Up Conversion of Traits into Artifacts Innumerable replacements of Icons/CoAs/Flags Honorarium To Mep Contributors in the Remains of Numenor Random Flavor Things Compatibility Patching to 3.0.* Bug Fixing ####0.6b HOTFIX #### - Fixed a crash because of performance in 1th february, governments vanilla values are settled - Added several characters to Bookmarks selection screen (Fall of Arnor, Kinstrife) - Changed death dates for numenoreans with the traits "Blood of Anarion / blood of Isildur", so they won't die around 150 years old, but around 200-220. - Changed the max age in the ruler designer to 350 instead of 50 - Fixed a bug with bearded elves - Fixed a bug with inheritance of elf trait / trait given to random characters - Fixed a bug where Osgiliath is holded by the heirs of Isildur before 9980 #### 0.6b Changelog #### - Compatibility to CKII 2.5.x - Added two new bookmarks - Expanded several lines to new bookmarks - Added some new portraits - Numenorean characters of medium blood now should die at around 120ish, those of high blood at around 150ish. This is modified by things like date (earlier bookmarks the Dunedain have not waned so much), health, whether you have elven blood or are of the royal lines, etc. - NOT FIXED: War of the Ring event chain. It probably needs to be redone entirely. Sometimes it works brilliantly, sometimes it half works, sometimes it doesn't work at all. If you find it doesn't work and you want it to, just start over, it's only the first 5-6 years we're talking about anyways. - Army sizes are all off, and I can't find the old settings. Increased orc levy size from 100% to 200%, gave them a bit more combat maluses. Removed combat bonuses for black numenoreans for light infantry, pikemen, archers, and light cavalry - they would use slave troops, not black numenoreans for these ranks. - Feudal governments can now call vassals during wars. It doesn't make sense that in the wars of Middle-Earth, which tend to be quite conclusive, powerful vassals will just sit by and only give a small percentage of their troops due to some realm law or another. Wars in Middle-Earth tend to be epic all-in affairs. - Removed elven childhood restriction for councillors. Was causing a lot of lag as AI kept appointing and then removing endlessly. - Code optimizations, moved a lot of events to on_actions. Also deleted many not-used events from on_actions, such as the RoI ones and such. The mod still runs a bit slower than I would expect, but it's faster than Warhammer and the other big ones, though not as fast as Birthright (which is odd, since Birthright and the MEP are roughly the same size). - A lot of the old slightly modded vanilla files were still in the mod, from several patches ago some of them. These were removed, and now the mod uses a lot more unmodded vanilla files. - This means that until an MEP team goes through them all again with more recent versions of the files, many of the restrictions have been removed that were there previously. Sauron can take up gardening, Elrond can (probably) try to seduce Arwen, and whatever other kind of silliness that might arise. Yeah, it's not ideal, but updating all files to the more recent versions is better than having old and potentially buggy files in the mod. - The mod now uses vanilla CBs, only slightly modded (in that holy wars cost piety and have a faster cooldown period). This means that things like subjugations etc are in. - Generally, the mod should - hopefully - be more stable now and play more like vanilla in some areas. Restrictions we had in place that prevented dunedain vassals etc from rebelling are also removed, so you may very well now see Imrahil plotting to overthrow Denethor or have a bloody civil war in the Shire as the Tooks wage ruthless war on the Bagginses. Rivenell, Lindon, and the dwarves of the Blue Mountains also tend to expand into the wilderness duchies. Again, it's not ideal, but fixing all those old files would simply take longer than I was willing to commit to. Спойлер Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. v0.82 (для CK2 3.0.1.1) Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. для CK2 3.0.1 (от 25.12.2018) Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. для CK2 2.8.2.1 (от 27.05.2018) Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. от 10.10.2016 (для CK II 2.6.x) Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. (для CK II 2.5.x) Мод для версии СК2 Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Ссылка на сайт разработчиков: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Ссылка на тему на "плазе": Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Ссылка на moddb.com: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. i Работа над переводом ведётся Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. . Изменено 17.04.2020, 20:53:54 пользователем Aurelius36 Обновлено Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Брайт 14 #2 17.01.2014, 16:15:01 Совсем не нужное Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
rvsGermes 116 #3 17.01.2014, 16:58:05 А по моему забавно. Правда будут ли использовать лица кельтов в игре? Гэльские хоббиты! И станут судоходными реки? Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
vitovt13 1,370 #4 17.01.2014, 17:21:08 А по моему забавно.Правда будут ли использовать лица кельтов в игре? Гэльские хоббиты! И станут судоходными реки? Увы, у меня нет доступа на "плазу". Это пока всё, что смог нарыть на просторах интернета. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
mmigo1 41 #5 18.01.2014, 14:49:08 Бету уже можно скачать Изменено 05.07.2016, 14:37:04 пользователем Lord-Inquisitor 1 Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
vitovt13 1,370 #6 18.01.2014, 14:57:13 В шапку добавлена ссылка на первую публичную бета - версию мода. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Dawn Sword 61 #7 18.01.2014, 17:11:50 Ссылка на сайт разработчиков и все уже вышедшие дневники Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
vitovt13 1,370 #8 18.01.2014, 17:22:43 Ссылка на сайт разработчиков и все уже вышедшие дневникиВойдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Благодарю, добавил в шапку Изменено 18.01.2014, 17:23:04 пользователем vitovt13 Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Zloprax 282 #9 19.01.2014, 04:29:42 Сам хотел выложить, но материал лень было доставать, спасибо что не поленился Тут еще патч к бете Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Изменено 19.01.2014, 04:33:50 пользователем Zloprax Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
vitovt13 1,370 #10 19.01.2014, 05:36:53 Сам хотел выложить, но материал лень было доставать, спасибо что не поленился Тут еще патч к бете Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Спасибо, добавил в шапку. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Revan 87 #11 19.01.2014, 06:07:50 Вообщем то такой мод для CKII давно напрашивался. Вот только с графической части мод выглядит пока не очень. А на какую версию мод? Изменено 19.01.2014, 07:01:01 пользователем revan Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
vitovt13 1,370 #12 19.01.2014, 12:22:59 Вообщем то такой мод для CKII давно напрашивался. Вот только с графической части мод выглядит пока не очень.А на какую версию мод? У меня работает на 2.0.4, но после установки патча для мода появился вылет, если хочешь загрузить сохранку или "уйти в отставку > выйти в меню". Будем ждать новый патч ...upd.. Lonhaldar отписался, что они работают над этим Изменено 19.01.2014, 13:37:23 пользователем vitovt13 Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
vitovt13 1,370 #13 20.01.2014, 12:50:44 Новая версия мода : <noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex> Просьба добавить в шапку. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Антипа 1,317 #14 20.01.2014, 15:42:07 i Обновил шапку. Все правильно написал, он на 2.03 работает? Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
vitovt13 1,370 #15 20.01.2014, 15:54:20 Все правильно написал, он на 2.03 работает? Думаю, должен. Только из шапки нужно убрать эти две устаревшие ссылки MEP Beta 0.1b и MEP Beta Patch 0.11b Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Антипа 1,317 #16 21.01.2014, 05:12:30 i Есть. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
CrimeanMan 288 #17 21.01.2014, 07:13:45 что нового в ном патче? Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Richard 960 #18 21.01.2014, 08:03:01 Это что-то с чем-то. Очень нравится. Осталось дождаться мода по миру Ведьмака и я буду просто совершенно счастлив. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
vitovt13 1,370 #19 21.01.2014, 14:55:54 что нового в ном патче? ChangelogНажмите здесь! --0.1.3b Patch Changelog:--- BUGS : - Fixed some bad lines in the landed_titles file - Corrected the death date of the Mouth of Sauron - Fixed the parents of the siblings of Celeborn - Fixed some incorrect lines in the health_events file - Fixed a bug with the human_infertility file - Fixed a bug in the Elvish characters file, bug who crashed the game at reload or return. GAMEPLAY : - Added more female characters with "Cult of Melkor" religion at beginning. - Now, an event will pop-up if you're an human and your spouse is an ork/goblin/evil thing, to prevent weird intermarriages. GFX : - Removed Mongol Faces DLC content from characters portraits. ---0.1.2b Patch Changelog:--- BUGS : - Fixed a bug when characters can't recover after a wounding trait - Fixed a bug in the province_racechanges events. - Immortal characters can't be incapable because of old age anymore - Immortal characters can't have the nickname "the Old" anymore. - Removed the "male" spouse of Gil-Galad - Fixed the bug where Celeborn get two women as parents. - Fixed a duplicate id characters. Now, the house Ferny of Combe is not the ancestor of the house map Buldar (who begins in 5500) - Fixed the bug with the Maia of Tulkas in the Sauron's court - Now the event "The character sailed to West" fires immediatly, it was one day to happens before. - The titles of Valinor can be only created or usurped by Valar now. - All the characters with the "Sailed to Valinor" trait are now in the court of Manwл at beginning. - Added the missing gfx for some traits - Fixed some little bugs with cultural names. - Changed the maximum age in the Ruler Designer to 500 years old. - The race traits are now available in the Ruler Designer. - Added missing event pictures for colonisations. - Fixed an issue with the heir of the Witch-King. Is now Black Numenorean, and evil. - Fixed a little issue with minor titles of Mordor. - The One Ring can't be inherited anymore if Sauron is destroyed. - Sauron will not be affected by the Palantir effects. - Maiar and Valar characters can't be killed or captured in battles now. - Removed the -1 health malus to the Palantir. - Fixed the issue with ringbearer traits, should now be added and removed as intended once ring is destroyed/recovered - Fixed issue with recurring "A hostile ruler is in your realm", it now doesn't trigger if that person is in prison, which previously created a looping event - Fixed crash for Sindar/Silvan rulers when they got the woodsman chopping down trees event - Fixed so hobbits go home if Aragorn takes the ring and lose the fellowship quest trait - Fixed some issues with custom random courtier events - Added some health_events so that wounds heal, non-elves can now also get illnesses - Saruman gets a 100-man Uruk Hai pike regiment to help against Rohan cavalry - Fixed issue with recurring event when Saruman says he has "more cunning plans" instead of invading Rohan - When a good side rulers turns to evil, courtiers and vassals now wait 180 days before leaving you, giving you time to revoke their titles - Fixed "marry in secret" event so elves won't secretly marry orcs and such - Fixed so that Gondor does not call upon the aid of Saruman in the great battle, when Saruman has won and has K_Rohan title - Fixed it so that the special buildings "Thranduil's Halls" now appear as they should, and give extra troops and income - Fixed the issue with Frodo not losing the ring, turns out another baggins was handling the last part of the quest! But yes, fixed now. GAMEPLAY : - Added new stats for Sauron - Added new traits to dwarves characters and to Faramir. - Changed the laws of Mordor - Added the trait "Human Infertility", and an event triggered in the two years after the 45 years old of a woman. - Changed the Global menopause age to 5000 years old. - The Mouth of Sauron is now the heir of Sauron, an now get the minor title "Lieutenant of Barad-Dur" at beginning. - The opinion_infidel is now set at -30, instead of -5 before. - Now, the decision "Visit the Tomb of Thorin Oakenshield" will be allowed only once time in a life of a ruler. * Made tweaks to cultural modifiers for troops: - Removed offensive penalty from orcs, but they still don't defend as well as others - Light infantry modifiers for the powerful races (Gondorians, Dunedain, elves, dwarves) greatly reduced. Light infantry are militias, they don't get the super-armor and weapons the other troops get. Also reduced defensive modifiers for archers for those races.This should balance the scales a little bit in favor of the evil races again PROVINCES : - Added baronies in Dagorlad, Emyn Muil, Barrow-downs and Dead Marshes - Removed wrong cultures/religions in Deveney and Daelmoth - Added correct cultures/religions in Druwaith Nimrais - Added cultural names for Dagorlad, Barrow-downs and Dead Marshes MAP : - Fixed error with crossing between the two sides of Osgiliath - Now Rauros Falls can't be passed by ships - Added Ethir Anduin crossing FLAVOUR : - Added new dynasties to the End Game Screen. - Added nicknames "Ironfoot", "Stonehelm" and "Oakenshield" to Dain II, Thorin III and Thorin II - Sauron now got the nickname "the Great" LOCALISATION : - Changed some Dunedain cultural titles names - Fixed some bad codes in the french localisation of the loading tips. - Fixed some localisations in minor titles. TITLES : - Assigned the Hall of the Mouth in Barad-Dur to the Mouth of Sauron. KNOWN BUGS : - Portraits bugs with wraith/orcs/goblins - Errors with wrong soldiers positions [Cкрыть] ..upd.. Мод совместим с 2.0.3/2.0.4 версиями игры. Изменено 21.01.2014, 15:19:56 пользователем vitovt13 Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Gradan 703 #20 22.01.2014, 18:13:12 Это что-то с чем-то. Очень нравится. Осталось дождаться мода по миру Ведьмака и я буду просто совершенно счастлив. Вот это я плюсану. Цитата Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах