DiDay's мод на Semper Fi - Страница 36 - DiDay's мод - Strategium.ru Перейти к содержимому

DiDay's мод на Semper Fi

Рекомендованные сообщения

kameroman

Достал с парадокса инфу по данному моду, просто просили по подробней описать) Вот что сумел пока-что перевести. Это общие бригады которые доступны практически всем странам. дальше напишу авиа и морские соединения, и так сказать ви ай пи юниты например России Германии Италии) ;)

Описание мода на русскомНажмите здесь!
 Юниты (все что не летает и не плавает)

Air Cavalry – Воздушная кавалерия

Новый вид мобильной пехоты, передвигающейся на вертолетах

Amphibious Armor – Плавающие танки

Легкая танковая бригада. Бонус к десанту и переправе

Armored Car – Броневики

Полностью переработанная бригада, большой бонус к движению всей дивизии.

Assault Gun – штурмовая артиллерия

среднее нападение, средняя атака, большая защита

Medium Tank Destroyer – средний танк штурмовик

тяжелый вариант истребителя танков. Средняя броня.

Commando – типа коммандос)

500 сильная бригада с возможностью десанта, и хорошими боевыми показателями.

Engineers - инженеры

регулярные инженеры являются хорошей вспомогающей бригадой у которых хорошая скорость, и огромный бонус обороне :

+ Assault Engineers – Инженеры нападения

бонус нападения на некоторых сложных участках.

+ Airborne Engineers

Легкая версия инженеров парашютистов. Добавляют бонус к атаке в городах на реках, и др. сложных районах.

Garrison

Гарнизон это теперь тяжелые войска обороны, с хорошим оборудованием. Огромный бонус к обороне. А если их с инженерами держать, то это пипец) + ПВО = полный ахтунг.

+ Motorized Artillery – моторизированная артиллерия

+ Motorized Anti Tank - ПТ моторизированная артиллерия

+ Motorized Anti Air – моторизированная ПВО

Регулярная артиллерия. Хорошая скорость. Расход бензина.

National Defense – национальная бригада

Элитная бригада гарнизонного типа. (Патриоты кароче) еще круче чем гарнизон.

Siege Artillery – осадная артиллерия

Большая, очень большая артиллерия, так сказать эхо первой мировой войны). Медленная, но хороша при бомбежке против оборонительных сооружений)

Ski brigade – Лыжная Бригада

Регулярная пехота, зимнего варианта. Лучше по скорости, малое истощение зимой.

Infantry Tank brigade – пехотная танковая бригада (танк поддержки пехоты)

Пехотный танк предназначен для поддержки пехоты при штурмы укрелпенных позиций. Невысокие требования к скорости позволят нашим конструкторам оснастить их бронёй более мощной, чем у среднего танка. Его главная цель — подавление или разрушение укреплённых огневых точек, уничтожение вражеских солдат, защита пехоты от контратаки, преодоление защитных укреплений.

Self Propelled Anti Air – ЗСУ зенитная самоходная установка

Механизированная зенитка. Думаю все ясно.

Super Heavy Railway Artillery - бронепоезд

Хорошая штука.

+ Super Infantry – супер пехота

+ Super Marine – супер морпехи

+ Super Tactical Bomber – супер тактические бомберы

Элитный сорт юнитов. Появляется в производстве или просто появляется только по ивенту.

Colonial Infantry –колониальная пехота

Хороший бонус в пустыне и джунглях. Есть в колониальных державах : United Kingdom, France, Belgium, Netherlands, Italy, Spain and Portugal.

Военно-морские силы

Long Range Transport - Дальний транспорт

Транспортировка но очень большие расстояния.

Armed Transport вооруженный транспорт

Transport ship with better defenses.

Motor Torpedo Boat –торпедный катер

Очень легкие и быстрые. Маленький радиус действия. Отлично патрулировать побережья. Быстро строить и дешево. Но реальной угрозы не представляют если только поцарапать кого-нибудь или задержать чтобы дошла остальная мощ. Флота или махом долбанула авиация)

Военно-воздушные силы

CAG - Авианосная группа

Всего 4 категории.

Регулярная авианосная группа. Средние параметры атаки, защиты, и.т.д.

Dive Bomber Carrier Air Group – пикирующий бомбардировщик CAG

Хорошее бомбометание на землю.

Interceptor Carrier Air Group – перехватчик CAG

Хорошее превосходство в воздухе и перехват.

Naval Bomber Carrier Air Group – торпедоносец CAG

Отличная атака на морские объекты(требуется защита а то мрут хорошо).

Twin Engine Fighter – двухдвигательный истребитель

Большая дальность. Хорош в эскорте бомбардиров.

Twin Engine Night Fighter – Ночной истребитель

Большой бонус ночью.

Transport Plane – транспортная авиация

2 варианта легкая и тяжелая. Тяжелая лучше по дальности и по вместимости, но дороже и дольше в производстве.

[Cкрыть]

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. (нужен аккаунт на парадоксплазе)

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. - бетки для Семплер Фи

Сборка СФ с модом Дидей (англ) новая от 30.06.11г.

]]>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. ]]> - самая новая, на сегодня.

Русская сборка от 25.02.2011гНажмите здесь!
 

Русская сборка от 25.02.2011 г. СФ с модом Дидей, улучшенные иконки юнитов, цветные фото генералов, министров и бригад отдельных стран , исторические флаги, историческая граница СССР возле Владивостока, инвенты с появлением партизан при битвах за Хасан и Халхингон работают, добавлены фото для юнитов отдельных стран где их не было.

переведено примерно 40 % мода. ]]>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. ]]>

Установка - разархивировать архиватором 7 Zip и можно играть.

[Cкрыть]

Русский ААР по моду Дидей с частичным описанием мода

]]>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. ]]>

Локализация ( Перевод ) Нажмите здесь!
 Выложены отдельно: 1) шрифты 2) только папка локализации и 3) объединенный перевод, включающий в себя 2 первых плюс частичный перевод генералов, министров и подразделений.

Сделано для того, что шрифты подходят для всех версий мода.

А при переводе генералов, министров и подразделений - бывали ошибки в размещении и ПП. Чтобы не было вопросов - выложили все отдельно.

1) Русские шрифты из русского перевода Дидея ]]>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. ]]> - устанавливается с заменой файлов в в английский оригинал игры с модом Дидей.

2) Папка локализации для версии 3.3.4 ]]>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. ]]>

3) Адаптация объединенного перевода для версии 3.3.4, включающего в себя папку localisation ]]>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. ]]>

[Cкрыть]

4) ]]>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. ]]>


 i 

Обновил шапку. miv79.
 
Изменено пользователем Roger Young
Ссылка на комментарий

Закреплённые сообщения

Всем привет я здесь новый и мне немного не понятно мне друг дал сборку игры СФ на стартовй странице меню указано Hol 3 v.2.0 (ARDK) я так понял что сейчас вышла уже новая версия что нужно сделать что бы обновить просто скачать Сборка СФ с модом Дидей, цв. карт., ист. флаги (рус) от 08.01.2011 г. ]]>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. и подставить или другая последовательность обновления

Ссылка на комментарий

Хемуль

Мужики, а что за страна с названием НД? Флаг, помесь Советского с Британским.

Увольняю армию. Людские ресурсы растут, а количество офицеров остается 99 процентов. Куда деваются?!?!?

Ссылка на комментарий

san007der

Видимо германия захватила англию и на острове содала марионетку

Мужики, а что за страна с названием НД? Флаг, помесь Советского с Британским.

Увольняю армию. Людские ресурсы растут, а количество офицеров остается 99 процентов. Куда деваются?!?!?

Ссылка на комментарий

Хемуль

ГЛЮЮЮЮЮК!!!!

Стабильный вылет при попытке расформирования 1-й Московской Пролетарской дивизии.

san007der

Не. Лайми отдельно. Походу это флаг Австралийского Доминиона, только почему-то красный вместо синего. А может еще какая фигня.

Ссылка на комментарий

Только что отыграл первую полноценную компанию, задавил ось. После капитулюции Японии игра благополучно вылетела. :)

О впечатлениях писать особо много не буду. Расстроен я, игра для меня все так-же малоиграбильна, как и в момент выхода hoi3, припарки в виде патчей особо не помогают. Все дело в патологически идиотском ИИ, что не отдай ему под контроль, он все портит, не может выполнять эллементарных задач. Про то, чтобы доверить ему боевые действия, я даже думать боюсь. Масштабы здесь не те, что в hoi2, из-за этого микроменеджмент ну очень сильно утомляет. Игра как-бэ намекает, что воевать при таком кол-ве провинций должен ИИ, а не человек, однако на данный момент это невозмжно.

Не было большого кол-ва эвентов, которые я видел играя с пол года назад в hoi3+sf+dd, там были эвенты на сражения наземные/морские. Здесь-же за всю компанию такое случилось один раз, перевод эвента был в кривой кодировке, как и надписи при загрузке игры. Не знаю, почему так было.

Общая тормознутость противников, единственный бальзам на душу, что фашисты провернули "морского льва". Всё. Американцы всю игру сидели на своем континенте, в 42 вступили в коментерн. Никаких грандиозных битв не было. СССР тупо паровым катком всех укатал, без проволочек и проблем.

В общем и целом неуд. Начиналось все бодрее. :(

Ссылка на комментарий

ROTOR

Если все так как вы описали то это печально.

США вступило в коминтерн, а где историчность.

В каком то моде вроде ИИ играл неплохо что тут-то изменилось? Эх хе хе

Только что отыграл первую полноценную компанию, задавил ось. После капитулюции Японии игра благополучно вылетела. :)

О впечатлениях писать особо много не буду. Расстроен я, игра для меня все так-же малоиграбильна, как и в момент выхода hoi3, припарки в виде патчей особо не помогают. Все дело в патологически идиотском ИИ, что не отдай ему под контроль, он все портит, не может выполнять эллементарных задач. Про то, чтобы доверить ему боевые действия, я даже думать боюсь. Масштабы здесь не те, что в hoi2, из-за этого микроменеджмент ну очень сильно утомляет. Игра как-бэ намекает, что воевать при таком кол-ве провинций должен ИИ, а не человек, однако на данный момент это невозмжно.

Не было большого кол-ва эвентов, которые я видел играя с пол года назад в hoi3+sf+dd, там были эвенты на сражения наземные/морские. Здесь-же за всю компанию такое случилось один раз, перевод эвента был в кривой кодировке, как и надписи при загрузке игры. Не знаю, почему так было.

Общая тормознутость противников, единственный бальзам на душу, что фашисты провернули "морского льва". Всё. Американцы всю игру сидели на своем континенте, в 42 вступили в коментерн. Никаких грандиозных битв не было. СССР тупо паровым катком всех укатал, без проволочек и проблем.

В общем и целом неуд. Начиналось все бодрее. :(

Изменено пользователем Rot
Ссылка на комментарий

В сборке от анти2 стартовые юниты такие же как в предыдущих версиях мода(хотя должны быть и карм. линкоры и старые дредноуты).

Все люфтваффе(все-все самолеты) базируются в провах без аэродромов. Дальше пока не играл

Ссылка на комментарий

ROTOR

Все подтвердилось это глюк похоже карты сместились.

Собрав в единое целое все глюки могу сказать только одно.

ЭТО СОВСЕМ НЕ ПОХОЖЕ НА МОД СДЕЛАННЫЙ ПАРАДОКСАМИ.

Сборка СФ с модом Дидей, цв. карт., ист. флаги (рус) от 08.01.2011 г[

К великому сожалению это пародия а не игра.

Не хочу никого обидеть но это полная лажа.

quote name=ephir' post='136419' date='10.1.2011, 21:57]В сборке от анти2 стартовые юниты такие же как в предыдущих версиях мода(хотя должны быть и карм. линкоры и старые дредноуты).

Все люфтваффе(все-все самолеты) базируются в провах без аэродромов. Дальше пока не играл

Изменено пользователем Rot
Ссылка на комментарий

Не...дидэй совсем ок мод....просто дело в том что собрать стабильную версию довольно сложно(

Ссылка на комментарий

ЭТО СОВСЕМ НЕ ПОХОЖЕ НА МОД СДЕЛАННЫЙ ПАРАДОКСАМИ.

А какое отношение мод (как я понимаю, имеется в виду dd) имеет к парадоксам? :blink:

Ссылка на комментарий

беда также и офицерами, я люблю, чтоб 200% было, а тут до 200 догоняю и ХЛОП!, у всех дивизий организация 0 %, и офицеров 0%, но они есть, когда наводишь на количество, что это за байда, и как исправить?

и еще вопрос не в тему, где прописан состав дивизий, которые нанимает ИИ? сори, что не в тему, но если кто знает, подскажите плиз

Ссылка на комментарий

ROTOR

Какие именно буквы в моем предложении вам не понятны?

У меня есть словарь, если что могу выслать.

А какое отношение мод (как я понимаю, имеется в виду dd) имеет к парадоксам? :blink:
Изменено пользователем Rot
Ссылка на комментарий

Какие именно буквы в моем предложении вам не понятны?

У меня есть словарь, если что могу выслать.

Объясню, че уж там, мне не сложно.

Во-первых - авторы мода не "Парадокс", а вот эти Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. (они кстати и иконки Cyber-а одобрили, их с фтп скачать можно, ога).

А во вторых - хами своему папе, интернет герой. :D

P.s: словарик вышли 454038, а/я 4466. До востребования.

P.p.s: что за манера, писать цитируемое сообщение после своего искрометного ответа?

Изменено пользователем Fanger
Ссылка на комментарий

Родригез

Вышел новая версия(патч) 3.2.1 - изменений опять очень-очень много.

Например привязали начало Барбароссы к 22 06 1941, убрали повторение эвента для СССР(халявные Т34), Китай теперь строит не только милицию :) , сделана привязка многих технологий к неиспользуемым в 3.2 теориям, уменьшили дальность действия для транспортных самолетов, пофиксен вылет при аннексации Голландии и Бельгии, доделаны глобальные изменения во вкладке Пехота(Infantry) и отбаллансированы статы у всех юнитов(сухопутных)......

Что печально - видимо никаких изменений в AI(только убрали "непонятные" для него технологии и юниты - похоже больше не будут скакать по карте отдельные бригады). Мое мнение - нужно серьезно перерабатывать игру - от введения эвентов и прочего ума у AI не прибавляется.... Сам играл за Японию с 36 года - захватил вообще без проблем Китай и его маниореток, а после исторического начала войны с США за 2 месяца почти захватил Филлипины, утопил почти весь флот амеров, высадился на восточном побережье США и постепенному захвату Северной Америки похоже ничего не помешает... Очень разочарован...

Если надо новую сборку(чистая англ версия(лицензия)+SF+204b+DD3.2.1 - возможна просто установка с заменой этого патча в директорию игры, но это как всегда не факт) - залью завтра на народ или куда скажите :)

Список изменений на англНажмите здесь!
 ### BE AWARE THAT HQ CAN'T PERFORM SEABORNE INVASION ANYMORE ###

## CHANGELOG

- GER: Added "last flight of Rudolf Hess" event, replacing him with Bormann as head of the state

- Fixed Mengkukuo being created while JAP didn't controls all the provinces

- Put back Barbarossa to 22 June 1941

- Barbarossa Winter kicks one month earlier

- Gave back Gilgit province to Afghanistan instead of India in order to avoid UK troops in Soviet Union

- Greatly reduced the range of transport and heavy transport planes

- China will build more infantry and less garrison

- Soviet will build more land and less air/naval

- You can convert any non-jet air unit to kamikaze now

- Soviet can now claim bessarabia and annex baltic states even without German consents (no M-R pact signed)

-- They can even claim earlier than with M-R pact (starting jan 40 and no war as condition)

- ROM: the Motorization of Arty and AT is now player only (since the AI can't use single brigades)

- SOV: Added a Strategic Effect 50% build time reduction if they have less than 300 brigades while at war

- Added Homeguard event for Japan if they lose control of Saipan and Iwo Jima

- Added Imperial underground HQ event for Japan

- Added Panzeroo and Mrsmith00 UK-CAN-POL OOBs -Thanks to them-

- NKVD brigades grant now 20% defense on all terrain

- Rep. Spain player can now decide to split troops during the Spanish Civil war (instead of deleting everything and having historical OOB)

- Added some missing localisation

- Changed the Pride of the fleet sunk events to be more interesting/penalties

- Replaced two Armor brigades in French '36 OOB by Infantry Tank brigades

- Fixed some provinces infra=1 bug (Indonesia and Pacific Islands)

- Removed the Too Few Convoy strategic effect for UK (was bugged)

- Changed the tech gain event popup by actual tech gain in days or activation text

- Deleted some unused techs

- Reworked the battlewin and battlelost events in order to make them historical (no more Battle of Bastogne in may 1940) -Thanks to Jemus for the province ID help-

-- They should happen only in the same situation as in the event description, except for date(if not please report)

-- Added several combat events related to capitals (Paris, Moscow, Amsterdam, Bruxelle, Nanjing, Berlin -and Hitler's suicide-)

- Delayed the resistance events a bit (+3 or 4 months mostly)

- Fixed the HOL and BEL crash on annexation

- Deleted several redundant "Paris has fallen" events

- Added a province battle event for the fall of Paris

- Fixed Norwegian nuclear reactor event firing repetively if player said "no"

- Replaced all the 2.5 practical value in the country history by 5 (2.5 gave penalties, 5 doesn't)

- Germany: Women in factories decisions now grant 750 manpower (was 500)

- Germany: Enlist the young decisions now grant 500 manpower (was 300)

- Fixed English channel strategic effect, now Ger can have it if any axis member controls the provinces

- Soviet Union will receive lend lease only if at war with Germany and lost some provinces (Kiev - Odessa - Smolensk line)

- Fixed the Guard Armor being buildable

- Added the Army of India OOB for BIN at the '36 start -by panzeroo-

- Added Australia Project -by Jedi1 and mrsmith00-

## KECK'S CHANGES ON LAND UNITS

- Infantry and AFV are done

- All the stats have been redone and balanced

## NOVACAT'S PATCH (huge thanks to him)

- Removed Rares Penalty on German Optics technology

- Light Armor activation, as well as all four light armor techs are now based on mobile unit theory

- Armored Car techs now based on mobile unit theory

- Medical Evacuation now provides 0.02 casualty trickleback and -0.10 maximum attrition

- Capital Ships can now be modernized (upgraded) by the upgrade option

- Super Carrier now requires 6 in Carrier armor, 6 in Carrier engine, 5 in Carrier hanger, 5 in Naval Engineering, 5 in Aeronautic Engineering, 2 in Mechanical Engineering, and 1 in SH-BB Activation

- Armored Trains now receive a suppression bonus from improved police techs

- Super Carrier now uses Carrier Armor and Carrier Engine techs instead of SH-BB Techs

- Escort Carrier upgrades are now based on Carrier Hangar tech

- Removed the effect of yearly increases on Theory techs

- Armored Carrier upgrade is unlocked with either Elite UK, Elite GER (Both Graf Zeppellin and Peter Strasser were similar to British 'Armored Box' designs), or Naval Engineering 4

- Armored Carrier upgrade also affects CVLs and S-CVs (but not CVEs)

- Changed CVE speed bonus from upgrades to 0.50 (from 2), base organization from 30 to 20, and only gains half of their bonus from doctrine techs

- Additional 88mm Gun tech speed penalty reduced to 0.4 for anti-air brigades (NOT motorized)

- Totaler Krieg Technology now only requires German elite mobilization and the total_mobilization flag to be active

- Reduced Destroyer Antiaircraft (Light AA) difficulty to 0

- Heavy AA Armaments difficulty lowered to 3, Secondary guns and Battleship armaments raised to 2

- SH BB Activation tech lowered to 1937

- Camicie Nere is now activated if government or ruling party is fascist

- Goliath Transmitter System and Uboat section building now works for the new submarine types

- Alpine Artillery now requires Mountain infantry in addition to its other requirements

- Superheavy Armor now requires 3 in all heavy tank techs

- Torpedoboat and Motor Torpedo boat have their theoreticals changed from Naval Engineering to Militia

- USA no longer requires marine tech in order to research certain transport techs

- Pre-Dreadnoughts now receive bonuses from Secondary Guns and Large Warship Radar technologies

- Gasoline Engine tech now provides 5% Combat movement bonus, 1% Breakthrough bonus, and 1% Tactical Withdrawal bonus in exchange for 5% attrition penalty and 4% casualty trickleback penalty

- Changed Nationalist China puppet script so that it does not inherit Japan tech

- Fixed T34 mass production event so that it does not repeat

- Nationalist China Puppet will now set its capital at Yanan

- Burma will no longer inherit the UK's technology (But they will still inherit British India's tech)

- Siam no longer requires Vichy france in order to trigger, only for the Japanese to control France Indochina

- Molotov-Ribbontrop territorial changes slightly tweaked, augustow, osowiec, lomza, and ostroleka are no longer ceded to the Soviet Union

- Polish retrocession event tweaked, all Poland Territories ceded to the Soviet Union no longer receive German cores (roughly eight provinces in all, including Bialystock and Grodno)

Note: Yes, I know it is not historically accurate... this is just a placeholder until someone decides to properly take a look through the entire molotov ribbontrop event chain

- Base naval efficiency bonus increased from +50% to +100%

- Guard Infantry and Guard Armor are no longer buildable (Bugfix)

- Fixed some syntax bugs with unit files

- Increased difficulty of Atomic Research and Nuclear research techs to 8

- Increased difficulty of Isotope Seperation and Civil Nuclear Research to 10, Civil Nuclear Research is now capped to level 4 (going higher is pointless anyway, no benefit)

- Increased difficulty of Nuclear Bomb to 12

- Nuke unity impact increased from 1 to 5

- Von Manstein now has the 'Panzer Leader' trait

- Improved Metallurgy now has the effect of two levels of Armor tech (only one level for Armored Car), without the movement speed penalty. Difficulty increased to 10.

- Armor Design now has the effect of one level of armor tech per upgrade, without the movement speed penalty. Made into a multi-level tech with four-year intervals. Cannot be teched past level 4

- Change Base Leadership Bonus to +10%, Germany and Soviet Union now receieve +10% Leadership, Japan now recieves +5% Leadership

- Increased Japanese IC Bonus by 10%

- Japanese surrender to China now ends the war with Communist China, and a Level 1 Naval Base is estabished on Saishu to allow Japanese forces stranded in Manchura and Korea to leave the mainland

- Increase Base Leadership to 4 (from 2), this should help smaller countries

- Marco Polo Bridge Incident updated (Thanks Vermicious)

- Nuremburg Rally National Unity and Dissent changes removed, replaced with 'Propaganda' modifier that last 60 days in the first Nuremburg rally, and 90 days in the second and third

- Reichparteitag der Ehre Japanese relations bonus increased to 20

- 1936 Olympics event no longer affects national unity, only reduces dissent by 1, but substantially effects foreign relations, providing a +10 bonus to USA, ENG, FRA, ITA, JAP, FIN, SWE, HOL and HUN. A -10 penalty is provided for SPR, and a -5 penalty for PRU and COL, money given from the event is also increased to 100, and supplies deducted reduced to 2500

- LSSAH brigades now gains benefits from Light tank Reliablity, Light Tank Main gun, Improved Metallurgy, Machinegun warfare, Armor Designs, Urban fighting equipment (Patterning them off mechanized rather than motorized)

- Increased Medium Armor Doctrine to provide +0.25 Maximum speed, +0.25 Soft attack, and +0.25 Hard attack per upgrade

- Increased Infantry Tank Doctrine to provide +0.1 Defensiveness, +0.4 Toughness, -0.02 Softness, and -0.30 Maximum speed per upgrade

- Changed the difficulties of Medium Armor Doctrine to 10, Infantry Tank Doctrine to 5, and both Turreted TD Doctrine and Casemate TD Doctrine to 8

- Artillery Fire Control Technics reduced in effectiveness, but now affects alpine artillery and motorized artillery

- Tremendous Firepower doctrine reworked, now gives substantial boosts in soft attack, hard attack, and strength in return for higher supply, manpower, fuel (If applicable), officer, transport weight, and IC costs

- temporary_government government type with one-month elections added as a workaround for event scripters seeking to change a country's ruling party

- Turreted Tank Destroyer doctrine now has 0.5 maximum speed, 0.5 Toughness and +1 hard attack in exchange for -0.5 defensiveness, +0.05 softness

- Casemate Doctrine now has +1 Defensiveness, 0.5 Toughness, 0.5 Soft attack, and 0.5 Hard attack in exchange for -0.25 maximum speed

- British Union now starts with 500 Manpower (this should allow it to create military forces)

- Germany AI will no longer choose to convert liners (It does not know how to use them anyway)

- All Comintern members will now cease war with the Axis upon Bitter Peace, and all Axis members will cease war with comintern, NAPs will only be signed with Germany and Japan

- Poland terriory annexed by the Soviet Union will now be annexed by Germany after Bitter Peace if Poland does not exist

- All Secret Weapon techs overhauled in requirements, difficulty, and effects

- Encryption Bonus tech now affects all Submarine types

- Float Plane tech now gives a minor air attack, air defense, sea attack, sea defense, and sub attack bonuses to the i400 submarine

- HQ Brigade strength reduced from 30 to 10

- Jets now require extensive mechanical engineering, aeronautic engineering, advanced aircraft design, and jet engine research to be completed to unlock. Jet engine dev difficulty decreased to 7, Jet CAS, Bomber, and Fighter techs increased in difficulty to 10

- Theoretical rocket tech and theoreteical jet engine tech decreased in difficulty to 4

- Channel Islands now has a level 1 port

- Anti-personnel weaponry now gives +0.5 Soft attack and +0.05 Defensiveness and +0.05 Toughness per upgrade

- Pre-dreadnought range extended to 3000 kilometers, fuel consumption removed (they used coal), supply consumption increased to 1.00

- Poland will now always go into exile when surrendering to germany without the molotov-ribbontrop pact

- Brazzaville now starts with level 2 infrastructure

- Amphibious warfare technology now requires either USA Elite, or Marine tech

- Amphibious Armor now requires light armor techs instead of medium armor

- Standard Surrenders from Poland, Netherlands, Belgium, Poland, and Portugal will now open up the 'Annex anyway' and 'Puppet instead' options when going into exile

- Standard Surrenders from England, United States, Germany, Italy, Japan, and Soviet Union will no longer have 'Annex Anyway' or 'Puppet instead' options when going into exile

NOTE: Governments will still only go into exile if they are in allies

- Reduced CVL Carrier size to 1 (from 2)

- Improved Suppression Units now requires Militia instead of infantry theory

- Amph Tank brigade and Skijager invisible techs deleted. Sealion event replaces amph tech with normal amphibious tank brigade tech

- super_heavy_armor_brigade_dev will be replaced with super_heavy_tank_brigade, super_heavy_armor_brigade_dev deleted

- Armored Train activation tech is now available in the Support folder, with a difficulty of 2 and based off of militia theory

- Engineer Assault Weapons upgrade now slightly increases toughness and defensiveness (0.1 per upgrade) of Engineers

- Greenland and Iceland are now controlled by England and not annexed

- England takeover of Greenland and Iceland will now fire if Germany has puppeted Denmark

- Belgium/Netherlands surrender scripts now reduce those countries National Unity to 30 instead of 0

- Countries liberated by Germany in Operation Barbrossa will no longer recieve Germany's tech

- 'Destroyers for Bases' agreement now transfers the England islands to American control, mainly to assist the US AI in invading Europe/Africa

- Scripted invasions added for England for Indonesia and Belgian congo incase they fall into Axis hands

- Added dummy theories.txt so that deleting the technology folder will not be necessary

Spanish Civil War Changes -

Replaced light tank brigade activation bonus for light tank reliability bonus

Replaced Militia tech bonuses with Infantry tech bonuses

Medium Tank Doctrine -

Now requires 1942 for Non-German countries

Can be researched alongside Infantry tanks, but researching Infantry tanks increases minimum year to 1944

Infantry Tank Doctrine:

Can be researched alongside Medium tanks, but researching Medium tank Doctrine increases minimum year to 1944

Note: Casemate Doctrine and Turreted AT doctrine are still mutually exclusive!

Gliderborne Artillery:

Default year set to 1941

Requires either elite UK flag, fallschirm activation, OR Artillery research to 4

Gliderborne Tanks:

Requires either elite UK flag, fallschirm activation, OR automotive research to 4

Panzerfaust/Panzerschreck:

Requires either USA or German Mobilization. Otherwise, it requires 4 in Infantry theory, 2 in mechanical engineering, and 2 in Chemical engineering

The Militia version is German mobilization only, with similar requirements, 4 Militia theory, 2 mechanical engineering theory, and 2 Chemical engineering theory

Fallschirm Activation:

Non-Germans now require 4 Infantry research, 2 Mobile Unit Research, 1 Aeronautic Research, and 1 Mechanical Engineering research

Paramarine Activation:

Bonus now affects Heavy Paratroopers and Commandos

Non-Japanese/USA now requires 4 Infantry research, 1 Mechanical Engineering research, 1 Naval Engineering research, and 2 Aeronautical Engineering research

Hobarts Armor Brigades:

Requires 3 in Bridgelaying/Assault Weapons

Requires Amphibious armor tech to activate

Non-British requires four in Mechanical Engineering to activate

Amphibious Armor Brigade:

Non-USA requires 2 in Automotive research and 1 in Mechanical Engineering

Optics Technologies:

Non-Germans now require 4 in Chemical Engineering, and 1 in Mechanical Engineering

Improved Metallurgy:

Germany requires 1 Chemical Engineering theory, Soviet Union requires 2, and the rest of the world requires 4 (Previously it was 2-2-0)

Anti-Personnel weaponry:

Non-Germans now require 2 in Mechanical Engineering and 4 in Automotive research, as well as the 1944 year requirement

Armor Design:

Rather than faction based, requirements are country based.

The Soviet Union and French have this unlocked right away, only requiring Medium Armor 2 tech

Germany unlocks this with either war with the Soviet Union, or 1942 (whichever is first). The 1942 route also requires Medium armor 3 and Heavy armor 1

The Americans unlock this at 1942 with Medium Armor 3

All other nations unlock this at 1945 (yes, including British) with Medium armor 4 and Heavy armor 2

[Cкрыть]
Ссылка на комментарий

ROTOR

Теперь я тебе объясню раз уж вы почему то на ты перешли.

Если на танк т-34 поставить пулемет "Максим" то он "Тачанкой не станет"

Кто создал Мод я и так знаю.

Что касается хамства то просто ты думаешь что лишком умный раз пытаешься объяснить и без того очевидные вещи.

Может ты фамилии и имена родителей авторов Мода напишешь?

А словарь отправлять нет смысла так ты и так "Великий знаток".

Объясню, че уж там, мне не сложно.

Во-первых - авторы мода не "Парадокс", а вот эти Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. (они кстати и иконки Cyber-а одобрили, их с фтп скачать можно, ога).

А во вторых - хами своему папе, интернет герой. :D

P.s: словарик вышли 454038, а/я 4466. До востребования.

P.p.s: что за манера, писать цитируемое сообщение после своего искрометного ответа?

Изменено пользователем Rot
Ссылка на комментарий

ROTOR

Нет повести печальнее насвете..........

Когда же будет "окончательное решение этого вопроса" Столько раз переделывали что я уже со счета сбился.

Если есть возможность сделайте выкладку хоть посмотреть в очередной раз.что ОНИ опять изменили :blink:

Вышел новая версия(патч) 3.2.1 - изменений опять очень-очень много.

Например привязали начало Барбароссы к 22 06 1941, убрали повторение эвента для СССР(халявные Т34), Китай теперь строит не только милицию :) , сделана привязка многих технологий к неиспользуемым в 3.2 теориям, уменьшили дальность действия для транспортных самолетов, пофиксен вылет при аннексации Голландии и Бельгии, доделаны глобальные изменения во вкладке Пехота(Infantry) и отбаллансированы статы у всех юнитов(сухопутных)......

Что печально - видимо никаких изменений в AI(только убрали "непонятные" для него технологии и юниты - похоже больше не будут скакать по карте отдельные бригады). Мое мнение - нужно серьезно перерабатывать игру - от введения эвентов и прочего ума у AI не прибавляется.... Сам играл за Японию с 36 года - захватил вообще без проблем Китай и его маниореток, а после исторического начала войны с США за 2 месяца почти захватил Филлипины, утопил почти весь флот амеров, высадился на восточном побережье США и постепенному захвату Северной Америки похоже ничего не помешает... Очень разочарован...

Если надо новую сборку(чистая англ версия(лицензия)+SF+204b+DD3.2.1 - возможна просто установка с заменой этого патча в директорию игры, но это как всегда не факт) - залью завтра на народ или куда скажите :)

Список изменений на англНажмите здесь!
 ### BE AWARE THAT HQ CAN'T PERFORM SEABORNE INVASION ANYMORE ###

## CHANGELOG

- GER: Added "last flight of Rudolf Hess" event, replacing him with Bormann as head of the state

- Fixed Mengkukuo being created while JAP didn't controls all the provinces

- Put back Barbarossa to 22 June 1941

- Barbarossa Winter kicks one month earlier

- Gave back Gilgit province to Afghanistan instead of India in order to avoid UK troops in Soviet Union

- Greatly reduced the range of transport and heavy transport planes

- China will build more infantry and less garrison

- Soviet will build more land and less air/naval

- You can convert any non-jet air unit to kamikaze now

- Soviet can now claim bessarabia and annex baltic states even without German consents (no M-R pact signed)

-- They can even claim earlier than with M-R pact (starting jan 40 and no war as condition)

- ROM: the Motorization of Arty and AT is now player only (since the AI can't use single brigades)

- SOV: Added a Strategic Effect 50% build time reduction if they have less than 300 brigades while at war

- Added Homeguard event for Japan if they lose control of Saipan and Iwo Jima

- Added Imperial underground HQ event for Japan

- Added Panzeroo and Mrsmith00 UK-CAN-POL OOBs -Thanks to them-

- NKVD brigades grant now 20% defense on all terrain

- Rep. Spain player can now decide to split troops during the Spanish Civil war (instead of deleting everything and having historical OOB)

- Added some missing localisation

- Changed the Pride of the fleet sunk events to be more interesting/penalties

- Replaced two Armor brigades in French '36 OOB by Infantry Tank brigades

- Fixed some provinces infra=1 bug (Indonesia and Pacific Islands)

- Removed the Too Few Convoy strategic effect for UK (was bugged)

- Changed the tech gain event popup by actual tech gain in days or activation text

- Deleted some unused techs

- Reworked the battlewin and battlelost events in order to make them historical (no more Battle of Bastogne in may 1940) -Thanks to Jemus for the province ID help-

-- They should happen only in the same situation as in the event description, except for date(if not please report)

-- Added several combat events related to capitals (Paris, Moscow, Amsterdam, Bruxelle, Nanjing, Berlin -and Hitler's suicide-)

- Delayed the resistance events a bit (+3 or 4 months mostly)

- Fixed the HOL and BEL crash on annexation

- Deleted several redundant "Paris has fallen" events

- Added a province battle event for the fall of Paris

- Fixed Norwegian nuclear reactor event firing repetively if player said "no"

- Replaced all the 2.5 practical value in the country history by 5 (2.5 gave penalties, 5 doesn't)

- Germany: Women in factories decisions now grant 750 manpower (was 500)

- Germany: Enlist the young decisions now grant 500 manpower (was 300)

- Fixed English channel strategic effect, now Ger can have it if any axis member controls the provinces

- Soviet Union will receive lend lease only if at war with Germany and lost some provinces (Kiev - Odessa - Smolensk line)

- Fixed the Guard Armor being buildable

- Added the Army of India OOB for BIN at the '36 start -by panzeroo-

- Added Australia Project -by Jedi1 and mrsmith00-

## KECK'S CHANGES ON LAND UNITS

- Infantry and AFV are done

- All the stats have been redone and balanced

## NOVACAT'S PATCH (huge thanks to him)

- Removed Rares Penalty on German Optics technology

- Light Armor activation, as well as all four light armor techs are now based on mobile unit theory

- Armored Car techs now based on mobile unit theory

- Medical Evacuation now provides 0.02 casualty trickleback and -0.10 maximum attrition

- Capital Ships can now be modernized (upgraded) by the upgrade option

- Super Carrier now requires 6 in Carrier armor, 6 in Carrier engine, 5 in Carrier hanger, 5 in Naval Engineering, 5 in Aeronautic Engineering, 2 in Mechanical Engineering, and 1 in SH-BB Activation

- Armored Trains now receive a suppression bonus from improved police techs

- Super Carrier now uses Carrier Armor and Carrier Engine techs instead of SH-BB Techs

- Escort Carrier upgrades are now based on Carrier Hangar tech

- Removed the effect of yearly increases on Theory techs

- Armored Carrier upgrade is unlocked with either Elite UK, Elite GER (Both Graf Zeppellin and Peter Strasser were similar to British 'Armored Box' designs), or Naval Engineering 4

- Armored Carrier upgrade also affects CVLs and S-CVs (but not CVEs)

- Changed CVE speed bonus from upgrades to 0.50 (from 2), base organization from 30 to 20, and only gains half of their bonus from doctrine techs

- Additional 88mm Gun tech speed penalty reduced to 0.4 for anti-air brigades (NOT motorized)

- Totaler Krieg Technology now only requires German elite mobilization and the total_mobilization flag to be active

- Reduced Destroyer Antiaircraft (Light AA) difficulty to 0

- Heavy AA Armaments difficulty lowered to 3, Secondary guns and Battleship armaments raised to 2

- SH BB Activation tech lowered to 1937

- Camicie Nere is now activated if government or ruling party is fascist

- Goliath Transmitter System and Uboat section building now works for the new submarine types

- Alpine Artillery now requires Mountain infantry in addition to its other requirements

- Superheavy Armor now requires 3 in all heavy tank techs

- Torpedoboat and Motor Torpedo boat have their theoreticals changed from Naval Engineering to Militia

- USA no longer requires marine tech in order to research certain transport techs

- Pre-Dreadnoughts now receive bonuses from Secondary Guns and Large Warship Radar technologies

- Gasoline Engine tech now provides 5% Combat movement bonus, 1% Breakthrough bonus, and 1% Tactical Withdrawal bonus in exchange for 5% attrition penalty and 4% casualty trickleback penalty

- Changed Nationalist China puppet script so that it does not inherit Japan tech

- Fixed T34 mass production event so that it does not repeat

- Nationalist China Puppet will now set its capital at Yanan

- Burma will no longer inherit the UK's technology (But they will still inherit British India's tech)

- Siam no longer requires Vichy france in order to trigger, only for the Japanese to control France Indochina

- Molotov-Ribbontrop territorial changes slightly tweaked, augustow, osowiec, lomza, and ostroleka are no longer ceded to the Soviet Union

- Polish retrocession event tweaked, all Poland Territories ceded to the Soviet Union no longer receive German cores (roughly eight provinces in all, including Bialystock and Grodno)

Note: Yes, I know it is not historically accurate... this is just a placeholder until someone decides to properly take a look through the entire molotov ribbontrop event chain

- Base naval efficiency bonus increased from +50% to +100%

- Guard Infantry and Guard Armor are no longer buildable (Bugfix)

- Fixed some syntax bugs with unit files

- Increased difficulty of Atomic Research and Nuclear research techs to 8

- Increased difficulty of Isotope Seperation and Civil Nuclear Research to 10, Civil Nuclear Research is now capped to level 4 (going higher is pointless anyway, no benefit)

- Increased difficulty of Nuclear Bomb to 12

- Nuke unity impact increased from 1 to 5

- Von Manstein now has the 'Panzer Leader' trait

- Improved Metallurgy now has the effect of two levels of Armor tech (only one level for Armored Car), without the movement speed penalty. Difficulty increased to 10.

- Armor Design now has the effect of one level of armor tech per upgrade, without the movement speed penalty. Made into a multi-level tech with four-year intervals. Cannot be teched past level 4

- Change Base Leadership Bonus to +10%, Germany and Soviet Union now receieve +10% Leadership, Japan now recieves +5% Leadership

- Increased Japanese IC Bonus by 10%

- Japanese surrender to China now ends the war with Communist China, and a Level 1 Naval Base is estabished on Saishu to allow Japanese forces stranded in Manchura and Korea to leave the mainland

- Increase Base Leadership to 4 (from 2), this should help smaller countries

- Marco Polo Bridge Incident updated (Thanks Vermicious)

- Nuremburg Rally National Unity and Dissent changes removed, replaced with 'Propaganda' modifier that last 60 days in the first Nuremburg rally, and 90 days in the second and third

- Reichparteitag der Ehre Japanese relations bonus increased to 20

- 1936 Olympics event no longer affects national unity, only reduces dissent by 1, but substantially effects foreign relations, providing a +10 bonus to USA, ENG, FRA, ITA, JAP, FIN, SWE, HOL and HUN. A -10 penalty is provided for SPR, and a -5 penalty for PRU and COL, money given from the event is also increased to 100, and supplies deducted reduced to 2500

- LSSAH brigades now gains benefits from Light tank Reliablity, Light Tank Main gun, Improved Metallurgy, Machinegun warfare, Armor Designs, Urban fighting equipment (Patterning them off mechanized rather than motorized)

- Increased Medium Armor Doctrine to provide +0.25 Maximum speed, +0.25 Soft attack, and +0.25 Hard attack per upgrade

- Increased Infantry Tank Doctrine to provide +0.1 Defensiveness, +0.4 Toughness, -0.02 Softness, and -0.30 Maximum speed per upgrade

- Changed the difficulties of Medium Armor Doctrine to 10, Infantry Tank Doctrine to 5, and both Turreted TD Doctrine and Casemate TD Doctrine to 8

- Artillery Fire Control Technics reduced in effectiveness, but now affects alpine artillery and motorized artillery

- Tremendous Firepower doctrine reworked, now gives substantial boosts in soft attack, hard attack, and strength in return for higher supply, manpower, fuel (If applicable), officer, transport weight, and IC costs

- temporary_government government type with one-month elections added as a workaround for event scripters seeking to change a country's ruling party

- Turreted Tank Destroyer doctrine now has 0.5 maximum speed, 0.5 Toughness and +1 hard attack in exchange for -0.5 defensiveness, +0.05 softness

- Casemate Doctrine now has +1 Defensiveness, 0.5 Toughness, 0.5 Soft attack, and 0.5 Hard attack in exchange for -0.25 maximum speed

- British Union now starts with 500 Manpower (this should allow it to create military forces)

- Germany AI will no longer choose to convert liners (It does not know how to use them anyway)

- All Comintern members will now cease war with the Axis upon Bitter Peace, and all Axis members will cease war with comintern, NAPs will only be signed with Germany and Japan

- Poland terriory annexed by the Soviet Union will now be annexed by Germany after Bitter Peace if Poland does not exist

- All Secret Weapon techs overhauled in requirements, difficulty, and effects

- Encryption Bonus tech now affects all Submarine types

- Float Plane tech now gives a minor air attack, air defense, sea attack, sea defense, and sub attack bonuses to the i400 submarine

- HQ Brigade strength reduced from 30 to 10

- Jets now require extensive mechanical engineering, aeronautic engineering, advanced aircraft design, and jet engine research to be completed to unlock. Jet engine dev difficulty decreased to 7, Jet CAS, Bomber, and Fighter techs increased in difficulty to 10

- Theoretical rocket tech and theoreteical jet engine tech decreased in difficulty to 4

- Channel Islands now has a level 1 port

- Anti-personnel weaponry now gives +0.5 Soft attack and +0.05 Defensiveness and +0.05 Toughness per upgrade

- Pre-dreadnought range extended to 3000 kilometers, fuel consumption removed (they used coal), supply consumption increased to 1.00

- Poland will now always go into exile when surrendering to germany without the molotov-ribbontrop pact

- Brazzaville now starts with level 2 infrastructure

- Amphibious warfare technology now requires either USA Elite, or Marine tech

- Amphibious Armor now requires light armor techs instead of medium armor

- Standard Surrenders from Poland, Netherlands, Belgium, Poland, and Portugal will now open up the 'Annex anyway' and 'Puppet instead' options when going into exile

- Standard Surrenders from England, United States, Germany, Italy, Japan, and Soviet Union will no longer have 'Annex Anyway' or 'Puppet instead' options when going into exile

NOTE: Governments will still only go into exile if they are in allies

- Reduced CVL Carrier size to 1 (from 2)

- Improved Suppression Units now requires Militia instead of infantry theory

- Amph Tank brigade and Skijager invisible techs deleted. Sealion event replaces amph tech with normal amphibious tank brigade tech

- super_heavy_armor_brigade_dev will be replaced with super_heavy_tank_brigade, super_heavy_armor_brigade_dev deleted

- Armored Train activation tech is now available in the Support folder, with a difficulty of 2 and based off of militia theory

- Engineer Assault Weapons upgrade now slightly increases toughness and defensiveness (0.1 per upgrade) of Engineers

- Greenland and Iceland are now controlled by England and not annexed

- England takeover of Greenland and Iceland will now fire if Germany has puppeted Denmark

- Belgium/Netherlands surrender scripts now reduce those countries National Unity to 30 instead of 0

- Countries liberated by Germany in Operation Barbrossa will no longer recieve Germany's tech

- 'Destroyers for Bases' agreement now transfers the England islands to American control, mainly to assist the US AI in invading Europe/Africa

- Scripted invasions added for England for Indonesia and Belgian congo incase they fall into Axis hands

- Added dummy theories.txt so that deleting the technology folder will not be necessary

Spanish Civil War Changes -

Replaced light tank brigade activation bonus for light tank reliability bonus

Replaced Militia tech bonuses with Infantry tech bonuses

Medium Tank Doctrine -

Now requires 1942 for Non-German countries

Can be researched alongside Infantry tanks, but researching Infantry tanks increases minimum year to 1944

Infantry Tank Doctrine:

Can be researched alongside Medium tanks, but researching Medium tank Doctrine increases minimum year to 1944

Note: Casemate Doctrine and Turreted AT doctrine are still mutually exclusive!

Gliderborne Artillery:

Default year set to 1941

Requires either elite UK flag, fallschirm activation, OR Artillery research to 4

Gliderborne Tanks:

Requires either elite UK flag, fallschirm activation, OR automotive research to 4

Panzerfaust/Panzerschreck:

Requires either USA or German Mobilization. Otherwise, it requires 4 in Infantry theory, 2 in mechanical engineering, and 2 in Chemical engineering

The Militia version is German mobilization only, with similar requirements, 4 Militia theory, 2 mechanical engineering theory, and 2 Chemical engineering theory

Fallschirm Activation:

Non-Germans now require 4 Infantry research, 2 Mobile Unit Research, 1 Aeronautic Research, and 1 Mechanical Engineering research

Paramarine Activation:

Bonus now affects Heavy Paratroopers and Commandos

Non-Japanese/USA now requires 4 Infantry research, 1 Mechanical Engineering research, 1 Naval Engineering research, and 2 Aeronautical Engineering research

Hobarts Armor Brigades:

Requires 3 in Bridgelaying/Assault Weapons

Requires Amphibious armor tech to activate

Non-British requires four in Mechanical Engineering to activate

Amphibious Armor Brigade:

Non-USA requires 2 in Automotive research and 1 in Mechanical Engineering

Optics Technologies:

Non-Germans now require 4 in Chemical Engineering, and 1 in Mechanical Engineering

Improved Metallurgy:

Germany requires 1 Chemical Engineering theory, Soviet Union requires 2, and the rest of the world requires 4 (Previously it was 2-2-0)

Anti-Personnel weaponry:

Non-Germans now require 2 in Mechanical Engineering and 4 in Automotive research, as well as the 1944 year requirement

Armor Design:

Rather than faction based, requirements are country based.

The Soviet Union and French have this unlocked right away, only requiring Medium Armor 2 tech

Germany unlocks this with either war with the Soviet Union, or 1942 (whichever is first). The 1942 route also requires Medium armor 3 and Heavy armor 1

The Americans unlock this at 1942 with Medium Armor 3

All other nations unlock this at 1945 (yes, including British) with Medium armor 4 and Heavy armor 2

[Cкрыть]
Изменено пользователем Rot
Ссылка на комментарий

Хемуль

Скажите пожалуйста, а когда будет окончательный перевод? Провинции фиг с ним, но вот когда в закладке "технологии" половина надписей на вражеском языке и с бланками политических решений то же самое, то это сильно раздражает.

И ещё. Чё за фигня "Танк поддержки пехоты"? Если это САУ то так бы и написали, а если нет то в Советской Армии такого жЫвотного не водилось.

Ссылка на комментарий

Хемуль

Скажите пожалуйста кто-нибудь, что нужно исследовать чтобы вставлять пять полков в дивизию?

Ссылка на комментарий

Скажите пожалуйста кто-нибудь, что нужно исследовать чтобы вставлять пять полков в дивизию?

Тех. называется Superior Firepower в русском переводе если не ошибаюсь "превосходство огневой мощи".

Находится в сухопутных доктринах.

А нормального как не было так и врятли появится.В переводах что я здесь видел, новых косяков больше чем пользы.

Вылет с Московской дивизией один из них.

Изменено пользователем NeRu
Ссылка на комментарий

Dukewillhelm

так что, в какую версию лучше играть?

самая работоспособная какая?

Ссылка на комментарий

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 1,455
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 286138

Лучшие авторы в этой теме

  • anty2

    309

  • ROTOR

    148

  • mikebmg

    95

  • Родригез

    67

  • Хемуль

    49

  • GameForGame

    42

  • Forza

    40

  • PhllPro

    31

  • naz

    29

  • Roland

    28

  • NosferPanda

    28

  • Dukewillhelm

    27

  • gr-a-v

    24

  • NeRu

    22

  • ephir

    20

  • san007der

    17

  • Fanger

    17

  • skaven

    16

  • List2006

    16

  • Alex__

    16

  • Gann

    14

  • patriot355

    14

  • martinsmit

    13

  • forma

    12

Лучшие авторы в этой теме

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу


Copyright © 2008-2024 Strategium.ru Powered by Invision Community

×
×
  • Создать...